Aanpassen remgreep afstand (lever/handle)+agressiever remmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Toon_D
Mountainbiker

Post by Toon_D »

Goed inlopen, ik heb ze ook gehad en ze waren echt wel agressief!
deadric
Mountainbiker

Re: Aanpassen remgreep afstand (lever/handle)+agressiever re

Post by deadric »

benwake wrote:Hallo,

Ik vind de greep van mijn rem nogal ver van mijn stuur, en wou dit dus dichter bij het stuur brengen.
Dit zou mogelijk moeten zijn, maar ik weet niet hoe. Staat ook niet duidelijk in de manual (gebrek aan afbeeldingen)

Hydraulische Remmen: Hayes Stroker Ryde
Foto van de lever/handle/greep: http://www.free-wheelz.com/images/produ ... yde_mc.jpg

Ten tweede, ik ben v-brake gewoon, als ik daarbij doorduw/trek aan de remgreep, is het stoppie of slippen verzekerd.
Bij deze schijfremmen heb ik dit dus niet. Het kan aan mij liggen, maar ik vind ze echt niet agressief.
Kan dit op één of andere manier verholpen/afgesteld worden?

Bijkomende info: bike is een Cube LTD Comp 2010, maandje oud.

Thanks!
In ondervind hetzelfde probleem, mijn achterrem 'pakt' telkens na een 150 km niet meer goed. Heb ze nochtans ingereden door een 10-tal keren van de brug naar beneden te rijden en ze telkens te laten opwarmen.

Moet wel toegeven de 150 km was voornamelijk door modder ;-), als gevolg is de achterrem redelijk afgesleten.

Maar bestaat er soms een manier om de remblokjes dichter bij de schijfrem te plaatsen? Op de site van Hydes vind ik alvast niets, dus ik vrees er al voor :/
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Het kan zijn dat de zuigers blijven hangen door het gebruik in de modder.Je kan dit oplossen door één zuiger met een PLASTIEK bandenlichter volledig naar binnen te duwen en dan tegen houden terwijl je de andere zuiger naar buiten pompt door VOORZICHTIG in de remhendel te knijpen.Als de zuiger +/- 2 mm uitsteekt deze reinigen met een wattenstaafje gedrenkt in REMVLOEISTOF en daarna duw je deze naar binnen en herhaal met de andere zuiger.Als dat gedaan is de klauw afdrogen met een droge vod en de remblokken terug plaatsen.

NIET ALS EEN BEZETENE IN DE REMHENDEL KNIJPEN

REMVLOEISTOF GEBRUIKEN TYPE DOT 4 OF 5

Voor diegene die vinden dat hun HAYES remmen te agressief zijn: remblokken van DISCO -BRAKES gebruiken.Deze geven een beter remgevoel,ideaal voor in de modder :wink: .
Post Reply