Zo 26/09/2010 Zutendaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
georges1955
Mountainbiker

Post by georges1955 »

Inderdaad de bepeiling kon iets beter.
Maar over het parcour geen slechte woord. veeeel beter dan vorig jaar.
de laatste 5km asfalt waren goed voor de benen los te rijden.
totaal afstand op de teller 49,3km.
Een beetje moeten zoeken op de terril.
Voor de rest alles ok =D> =D>
Peter_cycling
Mountainbiker

Post by Peter_cycling »

Flappy1983 wrote:Dit was de verschrikkelijkste toertocht ooit! Veelvuldig verkeerd gereden om wille van de GELE pijltjes met een witte achtergrond. Daarbij hing hier en daar een pijltje, al dan niet verstopt achter een paal of blaadje. Hoe kun je dan juist rijden? Vorig jaar al niet goed en dit jaar weer zo'n ramp. Gebruik zoals in Wallonië kalklijnen. Dat werkt altijd en zorgt voor weinig opschudding.

De bevoorrading was ook niet naar behoren ingericht. Wie plaatst nu zo'n bevoorrading op 31 km? Terwijl je tocht maar 45 km zou zijn! Over de streek, dat ze hebben gebruikt om te biken, kan ik ook kort en bondig zijn! SAAI met alleen op het einde wat leuke stukjes. Die al dan niet verpest worden door amateurs. Er staat zelfs een bordje met "gevaarlijke afdaling". Stap als beginneling dan af en maak wat plaats voor meer geroutineerden. Dat maakt het voor iedereen veiliger en aangenamer.

Tijdens de tocht moest wij als biker over een houten latje laveren. Spekglad was dit, met alle gevolgen van dien. Veelvuldig heb ik daar mensen op de grond zien kletsen. Awel!!! Dat stukje mocht aangeduidt worden als gevaarlijk. Maar goed dat al die gevallen bikers nog terecht kwamen op houten snippers.

Globale beoordeling: zwak en weinig actie, bijna geen singeltrack, weinig uit de streek gehaald, beloven een mijnterril, maar krijgen een stumpke van terril Winterslag te zien, slecht bepijling, geen aanrader voor een technische biker die wat actie zoekt. Het postieve was de afspuitstand!

Schandalig niet? [-X
Over da houten balkje ben ik serieus neer gegaan jah

Parcours op zich vond ik wel goed, enkel de bepijling moest veel beter en meer, heb in totaal 10km fout gereden :D (uit bos komende aan golfterrein Genk stond een pijl naar rechts, had fietspad genomen (over autosnelweg )tot aan de europalaan, maar moest het wegje achter het fietspad hebben wat ik niet had gezien :))
Van thuis uit vertrokken en terug had ik er uiteindelijk 77 op de teller staan

Afspuitstand ging heel snel en vlotjes
alfa75
Mountainbiker

Post by alfa75 »

Flappy1983 wrote:Dit was de verschrikkelijkste toertocht ooit! Veelvuldig verkeerd gereden om wille van de GELE pijltjes met een witte achtergrond. Daarbij hing hier en daar een pijltje, al dan niet verstopt achter een paal of blaadje. Hoe kun je dan juist rijden? Vorig jaar al niet goed en dit jaar weer zo'n ramp. Gebruik zoals in Wallonië kalklijnen. Dat werkt altijd en zorgt voor weinig opschudding.

De bevoorrading was ook niet naar behoren ingericht. Wie plaatst nu zo'n bevoorrading op 31 km? Terwijl je tocht maar 45 km zou zijn! Over de streek, dat ze hebben gebruikt om te biken, kan ik ook kort en bondig zijn! SAAI met alleen op het einde wat leuke stukjes. Die al dan niet verpest worden door amateurs. Er staat zelfs een bordje met "gevaarlijke afdaling". Stap als beginneling dan af en maak wat plaats voor meer geroutineerden. Dat maakt het voor iedereen veiliger en aangenamer.

Tijdens de tocht moest wij als biker over een houten latje laveren. Spekglad was dit, met alle gevolgen van dien. Veelvuldig heb ik daar mensen op de grond zien kletsen. Awel!!! Dat stukje mocht aangeduidt worden als gevaarlijk. Maar goed dat al die gevallen bikers nog terecht kwamen op houten snippers.

Globale beoordeling: zwak en weinig actie, bijna geen singeltrack, weinig uit de streek gehaald, beloven een mijnterril, maar krijgen een stumpke van terril Winterslag te zien, slecht bepijling, geen aanrader voor een technische biker die wat actie zoekt. Het postieve was de afspuitstand!

Schandalig niet? [-X
was terril Waterschei! niet winterslag :wink:
Peter_cycling
Mountainbiker

Post by Peter_cycling »

Waterschei jah
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Ik had de bepijling zien staan, 100 mt van bij ons thuis (aan het buurthuis van Niel)...vrouw zei: is er een TT hier in de buurt ? ' K wist niks van. Soit, even gekeken waar het gereden werd, maar vond het niet nodig om me daar vuil te maken, het is toch in mijn achtertuin, en ik doe het gratis.
Natuur gevoelige streek ??? Bwah, wat is dat, ze mogen binnenkort jagen, op reeën en co !!! boem boem in het " natuur gevoelige" streek :roll:
En dan, wat ik hier lees over het terril (de pijlen gaven de richting aan, dus even gekeken en wat zag ik: de terril mocht je gewoon bekijken, maar niet aanraken #-o
Blij dat ik gisteren bij de Walenkoppen ben gaan fitsen :wink:
PS: misschien dat dit TT georganiseerd was voor de beginners, om kennis te maken met het MTB sport (Bloso).
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Ff gaan zwartrijden (wel dan geen bevoorrading meegepakt :-D) vanaf Sportbos As. Awel t'is exact wat ik verwachtte... Niet te veel speciaal en es goed voor los te rijden toen de regen wat minder was hier :-)
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Flappy1983 wrote: Tijdens de tocht moest wij als biker over een houten latje laveren. Spekglad was dit, met alle gevolgen van dien. Veelvuldig heb ik daar mensen op de grond zien kletsen. Awel!!! Dat stukje mocht aangeduidt worden als gevaarlijk. Maar goed dat al die gevallen bikers nog terecht kwamen op houten snippers.
Ik vond het ook een minder geslaagde tocht, maar men moet nu ook weer niet gaan overdrijven hé.
Ik ben zonder problemen over dat houten latje gereden en ik denk niet dat ik de meest technische biker op't parkoer was. Het was ocharme maar 5cm hoog. Als men nu al bij elke obstakel een bordje met gevaar moet gaan hangen waar zijt ge dan op den duur mee bezig. Het is nog altijd mountainbiken hé. Dus een beetje techniek aankweken kan geen kwaad.
Allé, mijn gedacht....
Voor de rest ben ik het met u eens :wink:
Bertus1306
Mountainbiker

Post by Bertus1306 »

Ben zondag ook geweest.
Mijn commentaar:
De pijlen konden duidelijker.
Het dubbele aan pijlen hangen zou een aanrader zijn voor het volgend jaar.
De bevoorrading niet op 31km? Maar de helft van 45km zou 22,5km moeten zijn!

Algemene beoordeling: Weinig tot geen singeltrack, veel meer en betere wegen in de streek, terril van waterschei is mooier dan we mochten rijden tijdens de tocht. Het toffe eraan is de kilometer die we gedaan hebben tegen een mooi tempo. Die kunnen ze ons niet meer afnemen.
fred racket
Mountainbiker

Post by fred racket »

Inderdaad een tocht om niet gauw te vergeten! Het bloso heeft eerder voor slapstick gezorgd, dan voor een sportieve namiddag.
De bepijling was pover, slecht zichtbaar en slecht aangebracht. Als er al een pijl hing, dan wees hij de verkeerde kant uit.
Het parcours zelf was saai, rechte dreven en nog eens rechte dreven... Pas na de veel te late bevoorrading, kregen we een tiental kilometers voor de wielen, die de moeite waren.

De boord van de finse piste was zeer gevaarlijk, ik heb er vijf valpartijen gezien, iemand hing zelfs in de prikkeldraad... Het is ook niet echt een goed idee, om een toertocht over een piste te leiden, waar lopers vanuit de andere richting komen.

Maar enfin, we hebben ze toch maar gereden... :-?
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

wij hebben ons toch goed geamuseerd in zutendaal. Wij zaten in Peer in centerparcs met de moutainbikeclub/familie. Toegegeven, de organisatie had toch wel op enkele kruispunten een pijl mogen hangen van waar het evenment te doen is. Normaal moesten we vanuit Peer slechts 25 minuutjes rijden om daar te geraken maar we hebben er een goei uur extra bij gedaan om er te geraken. De toertocht vond ik ook wel leuk, vooral na de soep/bananenstand. De bepijling mocht misschien ook wel beter, nochtans ben ik niet 1keer verkeerd gereden. Een paar niet onaardige klimmen tussendoor. Aan de 'soepstand' tegen de mannen van bloso gezegd dat er een pijl niet duidelijk hing bij een klim naar rechts waar iedereen naar links ging, hun antwoord was; dat hebben al 200 bikers gezegd......Doe er dan iets aan he ajuin, jullie staan daar met 2 man, leg desnoods een kleine versperring aan de linkerkant zodat niemand verkeerd rijdt, want het was een mooie lus die iedereen links liet liggen. toch tot volgend jaar
Post Reply