28/11/'10 De LOTTO PANNE BEACH ENDURANCE

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

hangt ervan af wie mee is van onze bende.
sommigen reden de beach vorig jaar in 2u30 anderen in 2u20 . maar ja elk jaar zijn de weersomstandigheden anders en dus de tijden ook. voor nu zondag : samen uit , samen thuis , kom maar af dus en nadien kn we ene drinken in den james.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Ik heb mij ook voor de eerst keer ingeschreven voor een strandrace en daarbij heb ik deze banden aangekocht http://www.futurumshop.nl/product/6100- ... pple.phtml is dat een goeie keuze??? En met welke banden spanning zou ik mogen rijden?? (Min 3,5 kg tot max 6,5 Kg)
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

MTBSDVD83 wrote:Ik heb mij ook voor de eerst keer ingeschreven voor een strandrace en daarbij heb ik deze banden aangekocht http://www.futurumshop.nl/product/6100- ... pple.phtml is dat een goeie keuze??? En met welke banden spanning zou ik mogen rijden?? (Min 3,5 kg tot max 6,5 Kg)
zelfde banden en ik rij met 2 kilo

zondag 7 nov laagwater om 10 voor acht. dus smorgens ideeal biken op hard strand
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

polletje wrote:
MTBSDVD83 wrote:Ik heb mij ook voor de eerst keer ingeschreven voor een strandrace en daarbij heb ik deze banden aangekocht http://www.futurumshop.nl/product/6100- ... pple.phtml is dat een goeie keuze??? En met welke banden spanning zou ik mogen rijden?? (Min 3,5 kg tot max 6,5 Kg)
zelfde banden en ik rij met 2 kilo

zondag 7 nov laagwater om 10 voor acht. dus smorgens ideeal biken op hard strand
Jij heb wel ervaring zeker op het strand, maar 2 kg is dat niet wat weinig voor als je op de baan komt of is het allemaal op strand te doen :wink: Zou je ook eens het aantal % Strand, Duinen, Baan kunnen doorgeven [-o< zodat ik als er een beetje zicht op heb.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Mijn strandbanden doen het met 1.6 en dat is zeker voldoende om op het strand te rijden. Een strandrace is meetal zo'n 70-80% strand 15% duinen en duinewegels en de overige procentjes op de weg. Hangt er natuurlijk sterk vanaf welke je rijdt.
chrisDP
Mountainbiker

Post by chrisDP »

Yep,

2 bar is zeker meer dan genoeg. Ik rij meestal met 1.8 op het strand.
De beach endurance bedraagt zo'n 52 km waarvan 80 % op het strand.
straat : Je passeert 3x de camping en de dijk van Bray-Dunes. Daarnaast een klein stukje tussen de appartementen van De Panne en dan heb je het wel gehad. Het smerigste stuk om te vallen met die kletse banden is het stuk vóór het standbeeld van Leopold : Een kleine afdaling waarbij je op de esplanade komt die werd aangelegd in gladde tegels. Meng dit met wat zand en water en dan het daar redelijk glad zijn. Op dat stuk staat er ook altijd wat volk te kijken en dan durven sommigen wat overmoedig fietsen.
Maar al bij al : die strandbanden bewijzen zeker hun nut.
Ik rij eveneens met die Schwalbe banden en ben daar zeker tevreden over.
Maar met strandbanden, de lichtste fiets, de meest aerodynamische helm, de hipste handschoenen : de wind is :evil: en beslist over je tijd.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Ik rij met de Geax Tattoo Light en met 1,1bar.
Perfect voor het strand en ruim voldoende voor de rest.
Just nog wa betere benen en we kunnen starten :-D
sliekfretter
Mountainbiker
Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach

Post by sliekfretter »

We zijn al met een mooi groepje zondag om op de beach te trainen in De Panne , denk ne man of 7 , zij die willen kunnen mee , strand is trouwens van iedereen hé , 8u45 in de zeelaan , denk 9u het strand op aan het monument van Leopold I,
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

MX jorgy wrote:Ik rij met de Geax Tattoo Light en met 1,1bar.
Perfect voor het strand en ruim voldoende voor de rest.
Just nog wa betere benen en we kunnen starten :-D
1.1 hoe doe je dat? Rijd je tubeless misschien (en dan nog) ?
Zal het toch bij 2 houden denk ik :P
Maurice22
Mountainbiker

Post by Maurice22 »

Ben net ingeschreven voor mijn 1ste strandrace te Panne...
Heb me geax tattoo light aangeschaft....Hoeveel druk moet er op ? 1.8 Bar à 2 Bar?
Nog iemand wat info over het verloop van de strandrace ? qua startboxen of dergelijke ?

Het eerste stuk langs het strand is één lang gedeelte waarbij je u beter weg steekt zekers want de wind zal daar altijd in het nadeel staan zeker ?
Post Reply