hoe trainen jullie ? mtb en koersfiets, of ... ??
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Gewoon slicks onder de mudbike... Op een koersfiets voel ik me echt niet op mijn gemak... Zoals hierboven vermeld is het de inspanning en de duur die telt, niet de afstand...
Doordat je sneller rijd met de zelfde inspanning, kan je de tochtjes ook wat verder maken waardoor je eens iets anders ziet dan waar je gewoonlijk traint. Regelmatig andere omlopen kiezen is goed voor uw trainingen niet te saai te maken, want geef toe op de weg rijden is zeker nodig, maar alleen kan 't soms wel wa boooooooring zijn.
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Dan moet je goed zoeken hekawa wrote:Tiagra ok, maar voor een full 105 fiets zal je toch goed moeten zoeken om er ene aan 800€ te vinden.sik wrote: Een racer heb je al vanaf 800 euro met een 105 groep genoeg om wat kilometers te malen.
Deze winter bij Salden een alu Trek, full 105 gekocht aan 750€ en een carbon Trek, 105/Ultegra mix aan 1250€.
En er zijn veel meer van die koopjes op de kop te tikken.
Hou ook stockverkopen in't oog!
-
el gordo
- Mountainbiker
Meningen zijn precies zeer verdeeld...
ikzelf heb geen slicks gekocht voor op de mtb, maar een racefiets bij gekocht. Je moet eens nagaan of je de koersfiets ook gaat gebruiken voor andere doeleinden waardoor de dure aankoop "meer gerechtvaardigd wordt". En dan nog dure aankoop, hier ga je zelf zover in als je zelf wilt. Bij decathlon kan je een starters koersfiets kopen voor een 300 euro, tenzij je echt persé Dura Ace of Sram Red wil
Met andere doeleinden bedoel ik bvb woon-werk, gezinstocht waarbij jij de koersfiets neemt, ...
Ik heb een goedkope koersfiets gekocht; en deze wordt af en toe gebruikt voor een training. Maar vooral, die koersfiets brengt me dagelijks van en naar mijn werk. Misschien heb jij ook zulke situatie waaruit blijkt dat de aankoop van een racefiets perfect past.
Persoonlijk rij ik ook veel liever op de mtb; maar als ik eens wat km's wil malen; dan wip ik op de koersfiets.
ikzelf heb geen slicks gekocht voor op de mtb, maar een racefiets bij gekocht. Je moet eens nagaan of je de koersfiets ook gaat gebruiken voor andere doeleinden waardoor de dure aankoop "meer gerechtvaardigd wordt". En dan nog dure aankoop, hier ga je zelf zover in als je zelf wilt. Bij decathlon kan je een starters koersfiets kopen voor een 300 euro, tenzij je echt persé Dura Ace of Sram Red wil
Met andere doeleinden bedoel ik bvb woon-werk, gezinstocht waarbij jij de koersfiets neemt, ...
Ik heb een goedkope koersfiets gekocht; en deze wordt af en toe gebruikt voor een training. Maar vooral, die koersfiets brengt me dagelijks van en naar mijn werk. Misschien heb jij ook zulke situatie waaruit blijkt dat de aankoop van een racefiets perfect past.
Persoonlijk rij ik ook veel liever op de mtb; maar als ik eens wat km's wil malen; dan wip ik op de koersfiets.