Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Magura freak
Mountainbiker

technische stuk aan de nucleaire bedrijven

Post by Magura freak »

Ik ben van Mol (achterbos)en rijd normaal altijd de groene en blauwe tocht op zaterdag en zondag indien er geen TT's zijn.
Ik heb dit weekend voor het eerst het zeer technische stuk gedaan dat ze onlangs aan de rode tocht hebben toegevoegd!!!!!
EN OF DAT dit stuk technisch is,het is op het randje wat draaien en keren betreft maar ECHT WEL DE moeite....

Gaaf gedaan jongens! ZO mogen ze er in de groene ook nog een paar bijsteken..... =D> =D> =D>
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

volgens mij gaan er niet veel toertochten door dat rode single-track stukje moeten passeren of er gaat gegarandeerd dikken boel van komen. Ideaal technisch stukje om hier in de buurt te rijden.
Chapeau! aan degenen die het hebben aangelegd, want een natuurlijk pad kan je het niet echt noemen.

mensen die op 14 nov deze route willen rijden. Met een aantal bikers van dit forum uit de omgeving van mol willen we deze route eens gaan rijden. Vertrek was dacht ik gepland om 14u aan cafe "De koerel" in Dessel.

zie ook
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=9361
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

piefkie wrote:volgens mij gaan er niet veel toertochten door dat rode single-track stukje moeten passeren of er gaat gegarandeerd dikken boel van komen. Ideaal technisch stukje om hier in de buurt te rijden.
Chapeau! aan degenen die het hebben aangelegd, want een natuurlijk pad kan je het niet echt noemen.

mensen die op 14 nov deze route willen rijden. Met een aantal bikers van dit forum uit de omgeving van mol willen we deze route eens gaan rijden. Vertrek was dacht ik gepland om 14u aan cafe "De koerel" in Dessel.

zie ook
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=9361
Dat is nu eens initiatief nemen! =D> =D> =D> *staande ovatie!* :lol:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

eerste keer dat we gingen rijden, reed ik toch wel nie BIJNA naast de bocht BIJNA het water ingesukkeld, maar mijn stuurkunst heeft me gered [-o< ahumahum.
vindt de singletrack wel leuk en technish.
aangezien de eerste keer bij ons iemand stukken had konden we na enkele km weer naar huis.
in totaal had ik wel 44.3 km op de teller.
ik moest helemaal van lichtaart komen, door het prinsenpark in geel.
en trug ook nog eens. en onderwegen wat verkeerd gereden.
biker14
Mountainbiker

Post by biker14 »

Ik ben van Dessel zelf, en rij bijna elke week de groene route.
Want die begint in mijne achtertuin, dus moet nooit naar dessel centrum
rijden. Maar als je aan het bord staat moet je richting het gemeentehuis en die weg volgen tot je in een doodlopende straat komt die eindigt tot een zandweg tussen de velden. Vanaf hier is het héél goed bewijzerd. Nu hebben ze waar nu zandontwinning aan het doen zijn. Moest je een héél saai, lang stuk langs het kanaal. Nu hebben ze in het bos naast dat kanaal een zalige singletrack gemaakt. één tip: zie dat je een helm ophebt want de takken hangen nog al laag en de bomen staan dicht bij elkaar. Voor de rest is het parcour bij goed weer zéér goed te bereiden, alleen bij regenval kan het op sommige plaatsen wel héél nat zijn.
Het is wel duidelijk aangeduidt en de splitsingen van he groen naar het rood en het blauw ook.
bond007be
Mountainbiker

Post by bond007be »

zaterdag de rode route geprobeerd

begonnen aan de calimero zo naast de gebo.

dan da single track technisch gedoe(best leuk)

dan naast het kanaal

altijd mooi de rode bordjes gevolgd , ineens geen rood meer maar groen.

dan maar rechtdoor gereden verder naast kanaal.

resultaat ferm verkeerd gereden en de rest van de rode tour niet gevonden.

bij thuiskomst ff kaartje geraadpleegd en nu blijkt dat de rode en groen rode een klein stukje gemeen hebben .

is het dan nie normaal dat ze de beide kleuren dan aanduiden op de paaltjes ?
stardust tommy
Mountainbiker

Post by stardust tommy »

vandaag ff de rode en groene route gereden...

op de groene route ( naast een of andere beek/gracht ) zijn ze bomen aan het omzagen en snoeien. hier moet je dus regelmatig van je fietske omdat er bomen en/of snoeiafval op de route liggen. dat ze deze obstakels nog gaan verwijderen ??

was het stukje in de buurt vd taaihoek...

gr Tom
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

bond007be wrote:zaterdag de rode route geprobeerd

begonnen aan de calimero zo naast de gebo.

dan da single track technisch gedoe(best leuk)

dan naast het kanaal

altijd mooi de rode bordjes gevolgd , ineens geen rood meer maar groen.

dan maar rechtdoor gereden verder naast kanaal.

resultaat ferm verkeerd gereden en de rest van de rode tour niet gevonden.

bij thuiskomst ff kaartje geraadpleegd en nu blijkt dat de rode en groen rode een klein stukje gemeen hebben .

is het dan nie normaal dat ze de beide kleuren dan aanduiden op de paaltjes ?
Heb een paar weken geleden nét hetzelfde voorgehad. Héél wat extra kilometers gedaan, maar toch de aansluiting gevonden.

Nadat je een eind langs het kanaal hebt gereden, je bent op dat ogenblik bijna aan een sluis, en je verlaat de fietspad om op een gewone rijweg terecht te komen, staan er enkel nog groene pijltjes om rechtdoor te gaan, in de richting van de sluis.

Wil je echter alleen de rode rijden, dan moet je op die rijweg nét de tegenovergestelde richting op rijden (klein stukje groen in tegenovergestelde richting). Eigenlijk vanwaar je komt, maar dan over de rijweg, ipv over de fietspad. De weg draait dan lichtjes naar rechts weg van het kanaal. Na enkele tientallen meters kan je dan rechts een klein zandpaadje inrijden. Dat doe je dan ook, en na weer enkele tientallen meters kom je dan terecht op de splitsing van groen en rood. Om op rood aan te sluiten moet je links nemen, als je rechtoor gaat, doe je groen in de foute richting ;-).

Ik heb er ook zo'n 20 km op verkeerd gereden, om de aansluiting te zoeken ;-). Hoop dat je er een beetje aanuit kan. Neem het kaartje er maar ns bij, en je zal zien wat ik bedoel. Het is misschien een gat van 150m, maar het is niet afgepijld en je kan er even op zoeken.

Nu, eerlijk gezegd, vind ik de rode route niet zo geweldig. Zeker het stuk in Dessel vind ik niet indrukwekkend. Dan is de groene met de blauwe uitbreidingslus ter hoogte van postel/Retie véél interessanter. Maar dat is een persoonlijke mening.
ikke 2
Mountainbiker

Post by ikke 2 »

Gisteren groene route gereden; schande hoe het er bijlag; bomen die aan de overkant van het water omgelegd waren, versperden de route, takken lagen her en der verspreid, maar vooral over de weg, zodat ik een keer of 5 moest afstappen. Wie doet die snoeiwerken daar? De gemeente? Weinig respect voor de mtb-route. Ik hoop dat het volgende week rechtgezet is, want ik rijd er graag.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Zijn met die bomen al bezig sinds het MTB weekend in Mol (of zelfs vroeger nog). Toen had je er op een stuk van 10m na geen last van. Een mailke sturen naar de sportdienst helpt misschien.
Kwa onderhoud en bewegwijzering is de route van Dessel immers een schoolvoorbeeld en het zou me dan ook verbazen mochten de verantwoordelijken dit ineens anders zien.
Post Reply