Hoeilaart- Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Zopas Nero route gereden . De weg was discreet maar goed aangeven
met blauwe-bloso driehoekjes. Het blijft zalig om in het het Zoniënwoud te racen. De single- track langs de spoorweg is zonder de nodige aanpassingen niet meer te berijden , een echte modderbak !! Haal dat stuk er gewoon uit................
MD
met blauwe-bloso driehoekjes. Het blijft zalig om in het het Zoniënwoud te racen. De single- track langs de spoorweg is zonder de nodige aanpassingen niet meer te berijden , een echte modderbak !! Haal dat stuk er gewoon uit................
MD
- A d r i
- Mountainbiker
Net terug binnen van een rondje NERO. Rustig via Duisburg naar Zonienwoud gefietst, daar de NERO gedaan en via Hoeilaart en Terlanen terug naar Oud-Heverlee. Goed voor een dikke 75km.
De route zelf ligt er nog goed bij, de singletracks wel redelijk vettig en ze zijn op die maand tijd al serieus wat breder geworden
.
Men ging nochtans wat grint gooien in de plassen? Onderweg een paar regenbuitjes op mijne knikker gehad (zat zelfs sneeuw bij?) en nu toch wat kuiswerk aan het fietske..
De route zelf ligt er nog goed bij, de singletracks wel redelijk vettig en ze zijn op die maand tijd al serieus wat breder geworden
Men ging nochtans wat grint gooien in de plassen? Onderweg een paar regenbuitjes op mijne knikker gehad (zat zelfs sneeuw bij?) en nu toch wat kuiswerk aan het fietske..
Ook net terug , heb hem vandaag samen met Hellios gereden vanuit het park van tervuren vertrokken en aan da slijk stuk naast de spoorweg begonnen aan de nero route , ben daar op da stuk op mijn makkes gegaan , wou nog ne keer proberen om op die helling te rijden en da ging dus nie en ik recht in de modder .
Veel bikers tegen gekomen die hem ook deden .
Als die mannen van tervuren hun TT organiseren en ze gaan ook langs die singel tracks da zal wa worden , die liggen nu al goe open gereden .
jo
Veel bikers tegen gekomen die hem ook deden .
Als die mannen van tervuren hun TT organiseren en ze gaan ook langs die singel tracks da zal wa worden , die liggen nu al goe open gereden .
jo
- A d r i
- Mountainbiker
Dat zal ook nodig zijn,de singletracksecties moeten harder gemaakt worden of binnen een paar jaar zijn ze 2 meter breed.
Ik rij altijd langs de zijkanten, om uit de modder in het midden te blijven, en ik maak daardoor het pad breder.
Anderen doen dit ook. Ik zou gewoon de singletrail met grint verharden, zoals op andere plaatsen in het Zonienwoud al gebeurde.
Dit doet niks af aan het plezier op een kronkelende track te rijden , integendeel.
Ik rij altijd langs de zijkanten, om uit de modder in het midden te blijven, en ik maak daardoor het pad breder.
Anderen doen dit ook. Ik zou gewoon de singletrail met grint verharden, zoals op andere plaatsen in het Zonienwoud al gebeurde.
Dit doet niks af aan het plezier op een kronkelende track te rijden , integendeel.
In de zomer zijn de paden veel beter kwa modder ( zelfs geen modder ) , tis winter he en daar is nu eenmaal modder bij . Ik vind dat ze dat niet mogen doen grind kappen op die wegskes , dan gaat het veel platter worden en veel minder technis . Als ze overal grind moeten kappen waar modder is dan mogen ze gans belgie volkappen .
Nu wordt er veel over gereden omdat de neroroute nieuw is , over enkele jaren gaat da het geval niet meer zijn .
Nu wordt er veel over gereden omdat de neroroute nieuw is , over enkele jaren gaat da het geval niet meer zijn .
Ik kan Jo volledig bijtreden , als je alles vol grind kapt draaien we de klok weeral een maand achteruit en gaat iedereen weeral zeiken, sorry voor het woord, "omdat er geen speciale single tracks zijn voor de bikers" . Nu dat we ze hebben laten we ze beter zo houden en er voor zorgen dat er nog komen door van de bestaande route massaal gebruik van te maken.
Ik kan begrijpen dat er sommige stukken instandhoudingswerken worden uitgevoerd maar laat het daar bij blijven .
Dat de route nu altijd breder gemaakt wordt door naast de modderstroken te rijden is volledig normaal en is eigenlijk een blijk dat de route zo'n succes heeft. Dus laten we zo verder doen en hopen dat de jongens van (Bos en groen' nog een paar andere routes creeren, want de behoefte is er wel degelijk.
Ik kan begrijpen dat er sommige stukken instandhoudingswerken worden uitgevoerd maar laat het daar bij blijven .
Dat de route nu altijd breder gemaakt wordt door naast de modderstroken te rijden is volledig normaal en is eigenlijk een blijk dat de route zo'n succes heeft. Dus laten we zo verder doen en hopen dat de jongens van (Bos en groen' nog een paar andere routes creeren, want de behoefte is er wel degelijk.
- A d r i
- Mountainbiker
Dat is nu net mijn probleem met de huidige stand van zaken . Maak het pad beter en er komt geen verbreding.
Als er modder is rij ik (en ik neem aan de meeste bikers) er rond. Als er geen is, is er ook geen verbreding.
Op mijn trainingsritjes zoek ik niet bewust modder op. En voor de NERO route heb ik een alternatief zonder de stukjes singletrack. Maar het is jammer dat ik dat alternatief moet gebruiken.
Als er modder is rij ik (en ik neem aan de meeste bikers) er rond. Als er geen is, is er ook geen verbreding.
Op mijn trainingsritjes zoek ik niet bewust modder op. En voor de NERO route heb ik een alternatief zonder de stukjes singletrack. Maar het is jammer dat ik dat alternatief moet gebruiken.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Greppels naast de track (die dan min 2 meter breed moet zijn) kunnen ook helpen om enerzijds de track droger te houden en anderzijds de bikers op de track te houden.
Greppelkes van 30 cm diep/ breed zullen wel volstaan.
Het is veiliger dan een pinnekesdraad.
Grind zal in de zomer tegenvallen!
Greppelkes van 30 cm diep/ breed zullen wel volstaan.
Het is veiliger dan een pinnekesdraad.
Grind zal in de zomer tegenvallen!