Crocodile Trophy 2011

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
GM marathon biker
Mountainbiker

Post by GM marathon biker »

@brunonaess
Zo'n 7000 km getraind vanaf januari.
Maar heb in de winter ook niet stil gelegen hè.
Ik heb mij de laatste maand laten begeleiden.
Kostprijs hangt er vanaf hoeveel dagen je er op voorhand bent(hotel)
en of je een jeep(duur) huurt voor je begeleider of partner.
Ruw geschat 5000 euro.
Waarom 2 keer goei vraag!
Vraag het me niet of ik ben daar voor u.
Land,natuur,mensen,mtb hè en teveel om op te noemen.
In team zou ik wel direct terug gaan,als solo en daarmee bedoel ik ginder gans alleen ben je volgens mij een nul.
Begrijp me niet verkeerd hè.
Er was een belg alleen en chapaeu voor die man =D>
Als je zinnens bent te gaan wil ik je een schat aan informatie geven.
Deze is MEER dan welkom voor iedereen die wenst deel te nemen.
Groeten GM
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Als ik de stages zo eens bekijk, zie ik dat je hier vooral heel lange ritten krijgt, maar weinig hoogtemeters.
Dus je kan hier (volgens mij) toch wel naar toe trainen door veel op de weg te trainen en kilometers te vreten? Uiteraard zal vooral de hitte het moordend maken.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die hier naar toe gaat een jaar full-time traint en niet meer gaat werken. Ik ken mensen die de Cape Epic rijden en daar wel veel voor hebben getraind, maar nu ook weer geen heel jaar full-time.
't Hangt natuurlijk ook af van met welk doel je gaat.

Mijn ultieme droom is ooit de Trans-Rockies uit te rijden. Ben al plannen aan 't smeden om dit binnen een paar jaar te kunnen combineren met een week rijden en dan nog twee weken met de familie Canada rond te reizen.
Maar tussen droom en daad staan momenteel vooral financiële bezwaren.
brunonaess
Mountainbiker

Post by brunonaess »

weet iemand van jullie of je de bikes van idworx (http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/mountainbikes.php) ook op maat kan laten maken?
ik heb mijn oog laten vallen op zo'n mtb voor de croc trophy. maar ik ben 1m97 en vrees dat een maat 58 iets te klein uitvalt. of kan dat probleem verholpen worden met een langere zadel -en stuurpen ofzo? ik laat me sowieso nog uitmeten. maar ik ken eigenlijk geen enkele mtb fabrikant die standaard grotere fietsen heeft dan de XL (meestal een 58 vermoed ik). hoe verhelpen de grotere mtb-ers dit probleem hier?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

brunonaess wrote:weet iemand van jullie of je de bikes van idworx (http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/mountainbikes.php) ook op maat kan laten maken?
ik heb mijn oog laten vallen op zo'n mtb voor de croc trophy. maar ik ben 1m97 en vrees dat een maat 58 iets te klein uitvalt. of kan dat probleem verholpen worden met een langere zadel -en stuurpen ofzo? ik laat me sowieso nog uitmeten. maar ik ken eigenlijk geen enkele mtb fabrikant die standaard grotere fietsen heeft dan de XL (meestal een 58 vermoed ik). hoe verhelpen de grotere mtb-ers dit probleem hier?
ik ben 1,96 en rij prima op een epic XL, stumpjumper 29er XL en op een Turner Sultan XL
Deze laatste kan je ook kopen in XXL
bramm
Mountainbiker

trophy

Post by bramm »

Hallo, Ik droom ook van de trophy en zou hem ook in 2011 willen doen. dan ben ik afgestudeerd en voor ik ga werken zou dit wel een leuke uitdaging zijn.

ik had wel nog een vraag hoe je materiaal verplaats wordt (tent, wielen,...) als je geen mensen hebt die je me helpen. Is dit in de prijst in begrepen? Tent en fiets zou ik zelf wel opzetten en kuisen na aankomst. Dit om de prijs wat te drukken.

5000 euro is wel veel geld maarja vlucht, fiets die mee moet, wedstijde kost al 1600. Maar volgens mij moet ik er toch goedkoper vanaf kunnen komen.

alle info welkom.

groeten Bram
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Wie van de forumgangers neemt er allemaal deel aan de trophy?
brunonaess
Mountainbiker

Post by brunonaess »

Is er iemand die me een algemeen beeld kan geven over hoe ik me het best op de croc trophy voorbereid? Ik ben van plan gericht te gaan trainen vanaf ongeveer een jaar op voorhand, met een aantal 'tussendoelen' in verwerkt zoals de rvv, milaan san remo, en enkele mtb marathons. Ik speel wel nog een seizoen basket (van nu augustus tot april) dus gedurende die periode concentreer ik me op de 2, erna gaat alle aandacht naar de fiets.
Voor een specifiek trainingsschema zal ik nog een inspanningstest doen enz. Maar ik wil graag eens een algemeen beeld van hoe een degelijke opbouw gedurende een jaar naar een 10 dagen wedstrijd er ongeveer uit ziet.
brunonaess
Mountainbiker

Post by brunonaess »

iemand een idee of je de crocodile met een 29'er mag rijden?
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Waarom zou dat niet mogen?
Lijkt me de meest geschikte fiets voor zo'n parcours, trouwens.
brunonaess
Mountainbiker

Post by brunonaess »

Ja mss dat het een regel is, dat er een enkel 26" mtb toegelaten zouden zijn. Dat ik daar niet zou staan met mijn dure mtb en niet kan meedoen;) Ik droom van de nieuwe Cannondale 29'er in Himod carbon of de iets minder afgemonteerde in 'gewoon' carbon. Ziet er super zalig uit vind ik en inderdaad zeer interessante fiets voor de Croc!
Post Reply