hope 2 lager vervangen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
funky
Mountainbiker

Post by funky »

en waar tik je dan op om de eertse lager eruit te krijgen
klop je dan de ene wat dieper om de andere eruit te duwen of klop je tegen de achterkant van de lager om die er zo uit te halen
en wat gebruik je daarvoor
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

funky wrote:en waar tik je dan op om de eertse lager eruit te krijgen
klop je dan de ene wat dieper om de andere eruit te duwen of klop je tegen de achterkant van de lager om die er zo uit te halen
en wat gebruik je daarvoor
Als je de lagers ziet zitten met dat buisje in het midden, kan je dit laatste verplaatsen. Dan een dun alu buisje, en je kan het lager aan de andere kant erdoor tikken.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

ooSoo wrote:
prideandglory1891 wrote:Uw gedachtengang volgend:

1 goeie raad:

Ga er mee naar een bekwame fietsenmaker en dat zal u veel miserie besparen! En vooral veel geld..
Je kan es goed kijken hoe die brave man dit doet en dat kan je dan de volgende keer nadoen. En de goeie tools gebruiken.

Kloppen, verwarmen, vervriezen...
Ik krijg rillingen als ik dit lees...
lagers in diepvries leggen kan geen kwaad, maar leg ze in dot olie.
dan wordt et koud maar is het niet vervrozen...
verwarmen wordt wel niet gedaan met branderke ofzo é... met haardroger ofzo é ;)
en kloppen moet zowiezo gebeuren, hoe krijg je ze anders in en uit? een lager zit niet los é ;) maar dan wel met de juiste tools om de lager niet te beschadigen
Dat bedoel ik nu juist.. Je kan kloppen en kloppen. Verwarmen idem..
En je kan veel miserie voorkomen door je het eerst eens te laten voordoen ook...
Ik werk ook veel aan m'n eigen fiets, maar als er dingen te doen zijn waar ik geen verstand van heb, of twijfel of ik het wel op de juiste manier zou doen, kijk ik graag es naar iemand met meer ervaring hoe de goede manier is. Je betaald die man wel, maar een paar eurotjes werk ipv mogelijks een nieuwe naaf te moeten kopen, is een pak eurokes verschil dacht ik.
Een fietsmaker met een beetje passie voor mtb vind het heus nie erg dat eens voor te tonen
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Je kan het best zelf doen maar als je twijfelt laat het dan door de FM doen zoveel kost dat niet extra. En mocht je iets kaopt maken kost dat meer!

Ik doe het zelf omdat het onderhouden ook leuk vind. Ik leg de nieuwe altijd wel in de vriezer en breng gewoon normaal vet aan dan druk je ze er al bijna helmaal ik
PeterG
Mountainbiker

Post by PeterG »

Kwestie van geen nieuw topic te moeten openen. Wielen laten maken bij CRC met hope naven. Nu is er volgens mijn lbs speling op de achternaaf maar wel horizontale speling. Door slijtage kan dit niet (?), ik rijd max 2500km op een jaar, wielen zijn nog geen twee jaar oud. Is dat te wijten aan Hope? Aan CRC? Of toch gewoon slijtage?
En iemand een idee wat nieuwe lagers kosten van Hope?
Post Reply