kan iemand mij tips geven bij het wheely'en ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
ivan
Mountainbiker

wh

Post by ivan »

Adres van je tandarts op het frame ?? :wink:
wheely
Mountainbiker

Post by wheely »

nee zo erg is het niet kben zo nog maar 1 keer gevallen maar dat was tegen ik denk 30 km/uur op mijn rug ! deed nog geen klein beetje pijn ook. heel mijne rug opengeschaafd maar toch nog es proberen ! :D :evil:
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Dit week-end waren we met O²bikers op de laatste dag van de Raid Ardennais te gast bij een stageplek van de Superbikers, waar jonge kereltjes technische vaardigheden worden bijgebracht.

3 kleine mannekes van ongeveer 12 jaar deden dingen met een fiets waar ik alleen maar kan van dromen.

Zo deden ze bv. een wheelie 'zonder handen'. Een wheelie waarbij ze het voorwiel losmaakten en lieten weglopen om dan achteruit te stoppen.
Voor de rest deden ze ook trail en was er een supertechnisch parcourtje waar ik zeker mijn meerdere moest herkennen in die klein mannen.

Chapeau voor hoe ze daar werken!!!
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

JFK, heb je die jong gasten in het Laarbeekbos al bezig gezien? Sommigen doen dingen met fietsen uit de Cora en de Carrefour (zonder klikpedalen) waar ik het van in mijn broek doe...

Nu, ik ben ook helemaal geen technisch wonder en denk er aan om volgend jaar een technische stage te volgen, maar toch.
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Jack77 wrote:Nu, ik ben ook helemaal geen technisch wonder...
Ow ow ow :lol: ... ik ben ginder in de Ardennen heel veel bewonderd geweest voor mijn technische capaciteiten en we waren maar met 2 die in staat waren om die klein mannen op dat technisch parcourtje te volgen. 8)

Wat niet wil zeggen dat ik (g)een technisch wonder ben. :wink: :D
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

Jack77 wrote:Nu, ik ben ook helemaal geen technisch wonder en denk er aan om volgend jaar een technische stage te volgen, maar toch.
En waar had je gedacht om zoiets te gaan volgen?
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

JFK wrote:Dit week-end waren we met O²bikers op de laatste dag van de Raid Ardennais te gast bij een stageplek van de Superbikers, waar jonge kereltjes technische vaardigheden worden bijgebracht.

3 kleine mannekes van ongeveer 12 jaar deden dingen met een fiets waar ik alleen maar kan van dromen.

Zo deden ze bv. een wheelie 'zonder handen'. Een wheelie waarbij ze het voorwiel losmaakten en lieten weglopen om dan achteruit te stoppen.
Voor de rest deden ze ook trail en was er een supertechnisch parcourtje waar ik zeker mijn meerdere moest herkennen in die klein mannen.

Chapeau voor hoe ze daar werken!!!
Beeld bij het woord:
Image
Image

En hier ben ik ook van gereden
Image
Image
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

XVM wrote:
Jack77 wrote:Nu, ik ben ook helemaal geen technisch wonder en denk er aan om volgend jaar een technische stage te volgen, maar toch.
En waar had je gedacht om zoiets te gaan volgen?
Goeie vraag. Al de initiatieven in België die ik ken zijn voor kinderen. Volwassenen moeten het blijkbaar eerder in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland gaan zoeken, en da's wel iets duurder natuurlijk.
Toch wel een gat in de markt. Als iemand zich geroepen voelt om technische "clinics" (zoals dat blijkbaar met een "fancy" woord heet) te organiseren...

@JFK: =D>
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Wat we zelf doen, doen we beter :D :wink:

En anders http://www.mountainbikeclinic.nl toch? (niet te verwarren met http://www.mountainbikekliniek.nl, al leidt het een misschien tot het ander :D )

Als ik het ooit doe, dan denkelijk bij die mannen (in Spa)...

Alleen spijtig dat ze op van die vieze ordinaire commençals rijden :roll: [-X
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Commençals, eikes...

Neeje, dan toch maar naar het buitenland.

P.S.: Thx 4 the tip! :D
Post Reply