Wat zijn jullie toch allemaal een stelletje betweters!
Ik ga niet meer meedoen aan dit forum, want telkens als ik iets zeg wordt ik of men mening dadelijk met de grond gelijk gemaakt!
Enfin succes ermee, eet en leef gezond, maar dat wil zeggen, alle dagen ten laatste om 9 uur gaan slapen, dwz om de 2 a 3 uren eten, dwz niet roken, geen alcohol( zeker gene leffe of dat soort toestanden NA de rit), dwz dat de meeste onder jullie dit niet kunnen navolgen en dat jullie wel degelijk nood hebben aan supplementatie!
Enfin, ik ga niets meer zeggen, ge meot uwen bio-plan maar trekken!
Jo
Ijzertekort
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Re: benieuwd
Hola hola, ik heb ook ooit geleerd dat iemand die intensief bezig is met zijn sport zeer zeker moet letten op zijn voeding en levenswijze. Is dit niet echt het geval (vb. 's avonds laat thuiskomen na het werk en na training een simpele microgolfpizza eten is hier ruim onvoldoende; of zaterdagavond tot 4u op stap en zondag 5u rondbollen) dan zijn voedingssupplementen zeer zeker noodzakelijk, soms ook voor personen die proberen gezond te leven. Ik sta dus wel achter u (ik gebruik tijdens trainingen zelf de perfor-sportdrank, perfor-recup en de perfor-yogabars (heerlijk trouwens)). Dit is dan ook allemaal preventief!.Performer wrote:Wat zijn jullie toch allemaal een stelletje betweters!
Ik ga niet meer meedoen aan dit forum, want telkens als ik iets zeg wordt ik of men mening dadelijk met de grond gelijk gemaakt!
Enfin succes ermee, eet en leef gezond, maar dat wil zeggen, alle dagen ten laatste om 9 uur gaan slapen, dwz om de 2 a 3 uren eten, dwz niet roken, geen alcohol( zeker gene leffe of dat soort toestanden NA de rit), dwz dat de meeste onder jullie dit niet kunnen navolgen en dat jullie wel degelijk nood hebben aan supplementatie!
Enfin, ik ga niets meer zeggen, ge meot uwen bio-plan maar trekken!
Jo
Maar zoals die gast waarover ik het had, die gaat mee naar de Cristalp, dat is al zijn 2de ijzertekort in nog geen jaar. Dus duidelijk een geval van chronisch ijzertekort, en ik vroeg mij gewoon af of er tips zijn om sneller te herstellen, maar blijkbaar niet dus. Hij zal inderdaad dan mogen zwoegen, zweten en afzien in de Alpen. En daarvoor en daarna veeel rusten.
Ik veronderstel dat de commentaar van Performer voor mij bedoeld is, daar ik op verschillende fora nogal kritisch was tegenover alle producten van Performance en gelijkaardige merken.
Maar ik neem geen yota terug van wat ik hierboven stel Performer. Dit heeft niets met betweters of bio-jongens te maken.
Iemand met een chronisch ijzertekort kort voor een belangrijke prestatie en die daarvoor in dokterbehandeling is, zal niet met een of ander supplement op korte termijn van zijn probleem afgeraken. Iets anders beweren ruikt naar kwakzalverij. Je doet er dus goed aan niet verder te reageren.
Dat schreef ik en niets anders.
Maar ik neem geen yota terug van wat ik hierboven stel Performer. Dit heeft niets met betweters of bio-jongens te maken.
Iemand met een chronisch ijzertekort kort voor een belangrijke prestatie en die daarvoor in dokterbehandeling is, zal niet met een of ander supplement op korte termijn van zijn probleem afgeraken. Iets anders beweren ruikt naar kwakzalverij. Je doet er dus goed aan niet verder te reageren.
Dat schreef ik en niets anders.
Wat is een korte termijn?viper wrote: Iemand met een chronisch ijzertekort kort voor een belangrijke prestatie en die daarvoor in dokterbehandeling is, zal niet met een of ander supplement op korte termijn van zijn probleem afgeraken.
2 maanden geleden had ik ook een serieus ijzertekort in het bloed. Na 3 weken een kuur met fosferron gevolgd te hebben was dit probleem reeds opgelost. En aan performer, als je niet tegen de mening van anderen kan, kan je inderdaad maar beter zwijgen, ipv iedereen beginnen uit te schelden.
jips
Tr@ndy,
Als je maat men raad wil opvolgen, zal hij niet hoeven te zwoegen en te zweten door een ijzertekort, maar misschien door de warmte!
Ongeacht wat sommige andere forumleden dan ook zeggen.
Ik ben bijna 10 jaar in dit vak bezig en weet heus wat ik zeg. Ben gene kwakzalver!
Dus aan jou of je maat de keuze wiens advies hij wil volgen.
Ik kreeg vandaag een hele mooie pm van iemand die me vroeg om te blijven reageren! Dus bij deze zal ik dat ook doen!
Nico je hebt gelijk, dit is een forum, dus iedereen mag zijn mening kwijt!
Ik heb idd een beetje vervelend en hard gereageerd, sorry daarvoor.
JO
Als je maat men raad wil opvolgen, zal hij niet hoeven te zwoegen en te zweten door een ijzertekort, maar misschien door de warmte!
Ik ben bijna 10 jaar in dit vak bezig en weet heus wat ik zeg. Ben gene kwakzalver!
Ik kreeg vandaag een hele mooie pm van iemand die me vroeg om te blijven reageren! Dus bij deze zal ik dat ook doen!
Nico je hebt gelijk, dit is een forum, dus iedereen mag zijn mening kwijt!
Ik heb idd een beetje vervelend en hard gereageerd, sorry daarvoor.
JO
Wees blij dat niet iedereen zomaar alles "slikt" van wat hier wordt neergeschreven! Dit is een forum en een kritische kijk is hier meer dan welkom. Iedereen heeft zijn mening, of dit nu juist of fout is. Dit zorgt natuurlijk dikwijls voor tegenwind maar dat zou geen reden mogen zijn om weg te blijven van het forum, enkel een stimulans om met sterke argumenten verder te doen maar soms ook om uw eigen mening te herzien!
Keep on going!!!
Keep on going!!!
Ik begin stilletjesaan te evolueren van kwaad naar woest. Het gaat hier niet over een klein of over een groot gelijk en zeker niet over het mijne.Als je maat men raad wil opvolgen, zal hij niet hoeven te zwoegen en te zweten door een ijzertekort, maar misschien door de warmte!
Maar beweren dat iemand die bij een arts in behandeling is voor een ernstig mineraaltekort snel en of beter kan worden geholpen met een paar producten die circuleren in de wereld van de sportsupplementen is echt onaanvaardbaar. Zeker als sommigen, zelf met medische hulp, moeilijk afgeraken van een chronisch ijzertekort.
Ik beweer niet dat iemand, Performer dus, die in de verkoop of distributie zit van een zeer grote fabricant van sportsupplementen geen nuttige ervaring heeft, maar in de plaats optreden van een arts lijkt me toch wat al te hoog gegrepen. Die kant en klare oplossingen zijn juist iets al te eenvoudig.
Vergeet evenmin dat al die discussies over die producten gestart zijn als een, misschien wel goedbedoelde, maar toch ordinaire reclamestunt.
Ik heb mijn kit nog niet gekregen, wat toeval kan zijn, maar die doos Carbo Energizer en repen in mijn kast zouden wel de laatste kunnen zijn. Wat een open discussie allemaal niet kan veroorzaken.
Je moet de 'specifieke' kennis van een arts nu ook weer niet overschatten. Artsen zijn immers heel breed geschoold, van snotneus tot teenwrat.
Als je werkelijk betrouwbaar wil geholpen worden ga je best bij iemand die daar wetenschappelijk onderzoek naar doet, dat zijn de experts.
Met een gezonde levenstijl en gezonde voeding kun je in principe alle tekorten voorkomen, MAAR soms geraakt je lichaam in een cascadereactie, waar een heel klein tekort steeds groter wordt en je na enkele weken opeens met bv. een serieus ijzertekort zit.
Om die cascadereactie te voorkomen (PREVENTIE) zijn voedings- en/of vitaminesupplementen heel heel nuttig.
Iemand die zoals hierboven met een herhalend probleem zit zou ik aanraden om zeker NU met een ijzersupplement te starten. Maar ook NU te rusten en ervoor te zorgen dat hij volledig herstelt.
P.S.: Performer, kunt ge mij niet levenslang sponsoren met dat 'banana bread', mmmmm zo lekker en zo voedzaam.
Als je werkelijk betrouwbaar wil geholpen worden ga je best bij iemand die daar wetenschappelijk onderzoek naar doet, dat zijn de experts.
Met een gezonde levenstijl en gezonde voeding kun je in principe alle tekorten voorkomen, MAAR soms geraakt je lichaam in een cascadereactie, waar een heel klein tekort steeds groter wordt en je na enkele weken opeens met bv. een serieus ijzertekort zit.
Om die cascadereactie te voorkomen (PREVENTIE) zijn voedings- en/of vitaminesupplementen heel heel nuttig.
Iemand die zoals hierboven met een herhalend probleem zit zou ik aanraden om zeker NU met een ijzersupplement te starten. Maar ook NU te rusten en ervoor te zorgen dat hij volledig herstelt.
P.S.: Performer, kunt ge mij niet levenslang sponsoren met dat 'banana bread', mmmmm zo lekker en zo voedzaam.
-
Guest
Re: ijzer
Post by Guest »
@Vaastvaast wrote:Dan moet je mij eens aantonen waar dat ijzer te vinden is in spinazie. Dit rust enkel op fabeltjes.Performer wrote:...
Welja, 2 a 3 keer per week spinazie eten en idd rustig aandoen!
...
...
Dus, Rusten, popeye nadoen en kuurtje vitamines zou moeten helpen!
greetz
Jo
Iemand die er een gezonde levenswijze op nahoudt heeft normaal geen extra vitamines nodig.
- Wat het eerste betreft heb je volkomen gelijk.
- Het tweede echter niet. Bij een'normale' levenswijze heb je idd genoeg aan gezonde voeding, maar sommige mensen gebruiken bij hevige inspanningen meer ijzer en magnesium dan een ander. Sommige (amateur)sporters zullen dus nooit supplementen moeten innemen, anderen altijd. Je kan dit alleen determineren door 2 x per jaar een bloedtest te laten doen. Bij ijzertekort is voorkomen idd beter dan genezen want eenmaal dat je het zitten hebt ben je op de sukkel en helpt alleen nog veel rusten en supplementen zoals Ferograd voor lichte gevallen tot rechtstreekse inspuitingen bij een zwaar geval .