Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Ik zet mijn banden hard op gevoel.

Is er veel grip nodig, dan zorg ik ervoor dat ik met de beide duimen de band aardig kan induwen. Weinig grip nodig (droog weer), dan moet de band toch ook nog goed meegeven als je met beide duimen hard duwt.

Enne, banden te hard zetten overkomt iedereen, op een bike van 40 euro en op ene van 4000 euro, dus die opmerking van Speedy slaat als een tang op een varken [-X
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

kunnen 2 verschillende banden

Post by Van Cot »

volgende week is het weer eens tijd voor groot onderhoud, en mijne achterband moet vervangen worden, maar mijn voorste is nog in goede staat. Enkel zijn deze banden meer alround-model deze dus: http://www.scottusa.com/product.php?UID=4907 en niet zo geschikt om door de modder te trekken, en ik heb ondervonden dat dat met andere beter gaat.

Dus ik zou een ander type band willen steken, maar gaat dat goed 2 vershillende types?
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Gewoon uitproberen. Steek de beste modderband achteraan. Succes.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

dacht ik al, maar er is ene da beweerd da er dan moeilijker controle te houden is over uwe bike, maarja as ge op ne asvalt-downhill van 15% overkop vliegt weette al genoeg. Ik heb 2 van de hevigste downhills in landorp met voorste remmen gedaan en ben nog heel (rustig wel want achterste remblokjes waren versleten, maar ondertussen heb ik ze in afwachting van groot onderhoud verwisseld, tenminste rem vanchter dus.
mario
Mountainbiker

All-round band voor deze zomer?

Post by mario »

Ieps,

Velen van jullie steken om de haverklap, of al naar gelang het weer/parcours/passend tenuetje :wink: andere banden...ik dus niet.

Misschien stel ik bij deze een vraag waar niet eens een eensluidend antwoord op te geven is, maar ik stel ze toch maar:

Welke band leg ik best om deze zomer te gaan biken in onze West-Vlaamse achtertuinen. (Met hopelijk een paar uitspattingen naar de ardennen...) Ik wil dus een band die als algemeen kan bestempeld worden.

Geen tubeless modellen aub. Voor de rest heb ik geen voorkeur, kleur speelt ook geen rol, maar ze moeten wel passen met mijn gele bike, zwarte broek en blauwe trui... :wink: :roll: ...grapje hoor.

Alvast bedankt,

Mario
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

euhm, ik rij voor de moment al 4 jaar me dezelfde voorband, ma, mijn achterband, ik heb der ier 2 aan de kapstok hange. Ik heb daar geen last van da mijn voorband een michelin C4 is en mijn achterband een Tioga Psycho II zenne. Ik denk da da nx uitmaakt.
Trouwes, die pro-banden van specialized (team master pro rear, ...) is da ook nie 1 model voor vooraan, en een ander voor achteraan?
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

Ik heb mij ook ooit laten vertellen dat er banden bestaan speciaal voor vooraan en andere speciaal voor achteraan.

Nu ik wil hier een andere vraag stellen (als we het toch over voor/achterbanden hebben) wat steek je best vanachter? een zachte modderband of een harde slick (om het ff extreem te zien heh)
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Alloo Mario,

Mocht ge voor nieuwe bandekes gaan misschien de racing ralph van schwalbe??
Maar zo doe ik het al een paar jaar hier in west en oost-vlaanderen : vooraan ne michelin wildgripper sprint ( ne groenen ) en achteraan gebruik ik ne ouden noppenband ( ne kenda van 7 jaar )waarvan de noppen natuurlijk bijna helemaal weggesleten zijn, maar toch nog nie helemaal, da geeft in de zomer voldoende grip off-road, krij der ook mee op bane, alleen als het enige tijd nat geweest es zou ik durven nen anderen voorband opleggen, en dan nog!!!

groeten

Stievie :lol:
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

je zei wel degelijk "zomer" é mario, dus hopelijks voornamelijk droge paadjes en soms wa nattigheid ... wel: de Hutchinson Python, weinig rolweerstand, maar toch nog genoeg profiel om zelfs bij lichte modder nog uitstekende grip te behouden en ja, ik ben van West-Vlaanderen :wink:
Guest

Post by Guest »

Ikke rij voor en achter met Michelin Comp S light 2.0. :bounce:
Post Reply