Hi bikers,
ik ben op zoek naar een middeltje dat grote krassen min of meer verdoezelt. Ik heb ooit is iets tegen mijn frame gevlogen gekregen en nu is daar zo'n grote kras op, iemand raad
mercikes
Krassen in alu frame
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Heb je dat zelf al gebruikt ?Jack77 wrote:frame eerst goed kuisen, dan zacht vodje met fijnpolierpasta, te verkrijgen in de betere autospeciaalzaak.
Let wel, die pasta herverdeelt dus wat je lak en de glans kan er wat onder lijden. Heb er anders wel al zeer mooie resultaten mee bereikt.
Kijk mss ook eens bij dat ander topic over krassen.
Indien ja, misschien het merk even vermelden.
Kan misschien nog nuttig zijn in de toekomst.
Ja, dusJack77 wrote:Heb er anders wel al zeer mooie resultaten mee bereikt.
Doet dus ook wonderen bij krassen op de wagen (zolang de grondlak er tenminste nog is).
Je vraagt nu wel een lange speurtocht in de garage, want het is al serieus wat geleden dat ik het nog heb gebruikt. Mijn tube (die je best goed schudt voor gebruik) stamt dus uit de jaren stillekes, aangezien ik ze al heb sinds een jaar of tien, twaalf. Wie weet maken ze het het specifieke spul zelfs niet meer. Het zou me echter verwonderen dat je het product zelf niet meer kan vinden in een autospeciaalzaak of bij een bedrijf dat autolak en aanverwanten verkoopt.
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Vroeger dan verwacht heb ik al resultaat : polijstpasta van 3M.
Te koop in de betere autoshops. De prijs wist mijn kameraad niet meer.
Wordt vooral gebruikt voor boten en delicate zaken waar een "ruwere" simonis niet aan te raden is zoals bv. polyester enz.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb wel al een auto gezien die met dit product behandeld is geweest en - zoals in de reclamespotjes - die had een showroom-glans. :D
Te koop in de betere autoshops. De prijs wist mijn kameraad niet meer.
Wordt vooral gebruikt voor boten en delicate zaken waar een "ruwere" simonis niet aan te raden is zoals bv. polyester enz.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb wel al een auto gezien die met dit product behandeld is geweest en - zoals in de reclamespotjes - die had een showroom-glans. :D