Cyclo lijkt op mtb'n of niet?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
nielsmon75
Mountainbiker
Location: custom cube reaction sid blue full XTR,bottecchia FX-540

Re: Cyclo lijkt op mtb'n of niet?

Post by nielsmon75 »

manitou. wrote:
Bjorn_AMS wrote:hallo,
ik heb mij vorige week een colnago cross prestige gekocht en krijg hem te donderdag.
vb: http://www.tcrbikelab.com/images/colnago_prestige.jpg
heb ook 'n tijdje met de mtb gereden. maar heb 'n beetje twijfel over de fiets is dat net hetzefde als een mtb kun je dezelfde dingen doen zoals door 't bos te rijden en met mtb tochten te kunne meedoen? buiten springen dan xD
en vertel aub u mening,
alvast bedankt !!!
euh,
voetbal gelijkt ook op basketbal
ik vind niet dat je beide fiets taken met elkaar kan vergelijken
je zal met een cx bike zeker niet de dingen kunnen doen die je met een mtb kan doen en omgekeerd
ik wil je eens met een cx bike bezig zien op een echt mountainbike parkoers (geen veredelde cx toertocht )
hij bedoelt gwn of er een paar gelijkenissen zijn en hij is nieuw in cyclocross en wil gwn meer informatie erover hebben meer niet... :wink:
en wat de andere op dit forum zeggen klopt ook wel maja das ieder zijn mening ik denk als je lang genoegd oefent het wel zal meevallen natuurlijk niet van die steile afdalingen met stenen enzo maja daar heeft hij nogwel zen mtb voor eh bjorn :wink:
grtjs
provo
Mountainbiker

Post by provo »

Met een cyclocrosser voel je meer schokken door de smallere banden en het ontbreken van voorvering.
Dit begin je dan vooral te merken naarmate je wat langer rijdt.
Je moet ook meer je hele lichaam gebruiken om te sturen en je gaat veel meer uit het zadel.
Een crosser stuurt ook nerveuzer.

Met een crosser heb je ook de neiging om meer door te knallen ipv van het wat rustiger aan te doen.
Post Reply