Lennik - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Dat klopt maar maar is zo voor zo goed als alle vaste parkoers en de meeste TT's. Ook op de brede Duitse marathons kan je met een cyclocrossfiets rijden.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

viper wrote:Dat klopt maar maar is zo voor zo goed als alle vaste parkoers en de meeste TT's. Ook op de brede Duitse marathons kan je met een cyclocrossfiets rijden.
idd, ik denk dat ik is een CX fiets ga aanschaffen, dat weegt 8 a 9 kilo tegenover een mtb die makkelijk 11 kilo weegt, dat gaat zoveel beter bergop gaan
Olibiker
Mountainbiker

Post by Olibiker »

GT dude wrote:
viper wrote:Dat klopt maar maar is zo voor zo goed als alle vaste parkoers en de meeste TT's. Ook op de brede Duitse marathons kan je met een cyclocrossfiets rijden.
idd, ik denk dat ik is een CX fiets ga aanschaffen, dat weegt 8 a 9 kilo tegenover een mtb die makkelijk 11 kilo weegt, dat gaat zoveel beter bergop gaan
Denk wel eens na dat, als je even snel wilt gaan als met een MTB, je lijf de schokken moet opvangen die anders door de vork worden opgevangen. Als ik zie wat er aan onderhoud is aan mijn vork na een seizoentje biken, dan zou ik toch maar eens nadenken over CX fiets.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Olibiker wrote:
GT dude wrote:
Denk wel eens na dat, als je even snel wilt gaan als met een MTB, je lijf de schokken moet opvangen die anders door de vork worden opgevangen. Als ik zie wat er aan onderhoud is aan mijn vork na een seizoentje biken, dan zou ik toch maar eens nadenken over CX fiets.
vering is voor sissies :D het enige wat dat doet is de fouten die jij maakt corrigeren
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Het niveau van de redeneringen is dat van een ...sick boy :^o
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

[/quote]
vering is voor sissies :D het enige wat dat doet is de fouten die jij maakt corrigeren[/quote]

dan moet eens achter de sissies rijden als het goed bergaf gaat (offroad ) :bounce: :bounce: :bounce:
Eldee
Mountainbiker

Post by Eldee »

Heb eergisteren blauw-groen-rood gedaan Lennik. De route zelf viel nog goed mee. Helaas ontbreken af en toe pijltjes, waardoor het wat zoekwerk was af en toe. Eén stuk is mij in ieder geval bijgebleven: kgeloof rond de Tomberg op de blauwe. Een baantje naar beneden, dat plots volledig overgroeid is met brandnetels en doornstruiken #-o #-o , daarna loopt het verder in een singletrack langs een weide met prikkeldraad. Ik was al aan het dalen dus er was maar één optie: erop en erover, met alle gevolgen van dien: scratch scratch. In ieder geval, daar mochten ze toch wel eens snoeien zulle, die brandnetels dat gaat nu nog, maar die doorns :evil: !!!
benne01
Mountainbiker

Post by benne01 »

Gisteren met twee de rode-blauwe-groene lus gereden. De bepijling op de rode route is de slechtste die ik ooit gezien heb of beter gezegd niet gezien heb. Er ontbreken her en der pijltjes waardoor je moet gokken links of rechts om dan een straat verder opnieuw een pijltje te vinden.
Er zijn ook een aantal pijltjes die volledig grijs zijn waar je bij moet stoppen om te zien naar waar ze wijzen.

Op één van de lussen is ook een beek uit haar oevers getreden waardoor je vol door een beek mag waden maar hier hoor je mij natuurlijk niet over klagen :p ook is er een snelle afdaling op de blauwe route dacht ik waar je plots op met grasovergroeide putten getrakteerd wordt, maar ook dit hoort er bij :)

Op de groene en blauwe route is de bepijling vrij goed en is het dus aangenaam om te rijden, techniek komt er niet veel bij kijken maar een goede training (voor mij toch:p). De rode route is in deze staat ABSOLUUT te vermijden !
Post Reply