hope floating disk dacht ik van 125 gram en 40€ per stuk.
dat is 250 gram voor 80€ ...
Ashima/Alligator zit aan 170 gram voor 35€...
80 gram minder voor minder dan de helft van de prijs.
Schijfrem rotors.....
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
saiko wrote:hope floating disk dacht ik van 125 gram en 40€ per stuk.

Ik stel vaak vast dat er verkeerde info wordt meegeven hier op het forum, die als waarheid wordt aangenomen.
Dubbel check eerst uw info alvorens in het wilde weg te posten aub! @Saiko: niks persoonlijks hoor, jij bent gewoon de gedupeerde
- saiko
- Test team
die wat gij toont is het Saw model dat idd nog lichter is.RigolleM wrote:saiko wrote:hope floating disk dacht ik van 125 gram en 40€ per stuk.
Ik stel vaak vast dat er verkeerde info wordt meegeven hier op het forum, die als waarheid wordt aangenomen.
Dubbel check eerst uw info alvorens in het wilde weg te posten aub! @Saiko: niks persoonlijks hoor, jij bent gewoon de gedupeerde
maar de gewone floating disk woog meer. Ik heb er zelf gehad en die zaten rond de 125 gram.
Ik heb nu een 140 model liggen (saw) van 66 gram.
Maar ik gebruik ze bena niet omdat mijn alligator een betere werking heeft.
@SD2E heb je ze zelf al getest ? of alleen van horen zeggen ?
Ik heb beide schijven gehad. De alligators pulseren idd op mijn Shimano remmen. Op mijn marta remmen heb ik er totaal geen problemen mee. Ook mijn pads slijten niet sneller. Ze zijn beter doseerbaar als de hope's en ze 'bijten' beter. De hope's ben ik minder tevreden van. Ze tikken of slepen wel eens als ze warm lopen. Dit zou volgens verschillende mensen te maken hebben met het floating systeem.
lekker die tikkende schijven....dat betekend dat ik goed bezig ben...vosges wacht op de tikkende schijvenKUBA wrote:Tikkende remschijvensaiko wrote:nee totaal niet.
ik vind de alligator windcutters zelfs beter remmen als de hope's.
ook geen vervelende tiks of ongewenst slepen als ze warmer worden zoals bij de hope's soms wel is![]()
![]()