25/10/2009 BIERBEEK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Freaky
Mountainbiker

Post by Freaky »

Nog dit om jullie te overtuigen...

Al wie komt kan rekenen op een warm onthaal van 2 heuse RED BULL BABES (en Red Bull à volonté vanzelfsprekend...) aan de laatste bevoorrading.

Kwestie van iedereen nog een boost te geven als ze de eindsprint inzetten :-)

PS, voor de duidelijkheid:

Voor de 25km is dit de enige BV
voor de 45 km is dit de tweede BV
Voor de 55 & 65 km is dit de derde BV
hagar
Mountainbiker

Post by hagar »

Ik zie dat jullie toertocht eindelijk terug naar Waals-Brabant gaat.

De ritten rond Bierbeek werd er wel steeds uitgehaald wat er uit te halen valt, maar dit is wel van een ander kaliber.

De tochten naar Cocrou, Biez ..van vroeger staan nog vers in mijn geheugen gegrifd.
Als het nu terug zo goed is als een aantal jaren geleden steeds was, zal ik zowel mijne Corratec als mijn benen maar eens goed "prepareren"
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Freaky wrote:Nog dit om jullie te overtuigen...

Al wie komt kan rekenen op een warm onthaal van 2 heuse RED BULL BABES (en Red Bull à volonté vanzelfsprekend...) aan de laatste bevoorrading.

....
De Red Bull maskes zijn der terug bij. Joepie :wink:
Jonas1984
Mountainbiker

Post by Jonas1984 »

Na vorig weekend de Bloso route van Heverlee gedaan te hebben ben ik aan het overwegen om dit als eerste toertocht te doen. Mijn technische kunnen zijn echter nog niet dat (vorige week toch een keer op mijn bakkes gegaan :-? ).

Hoe technisch is dit parcours? Aan te raden voor beginners?
Freaky
Mountainbiker

Post by Freaky »

@ Jonas1984:

Moeilijk te beantwoorden vraag want wat voor de ene technisch is, is dat voor de andere dan weer helemaal niet....

Alvast als leidraad het volgende: we hanteren de logica dat de meest technisch gevorderde bikers doorgaans voor de langere afstanden kiezen. Daar zitten dan ook de meest technische (lees: mooiste) stukjes en de meeste hoogtemeters... in concreto: de afstanden 55 km en 65 km.

Op de 45 km zijn er ook wel wat technischere passages (maar relatief gezien minder dan bij de 55/65), voornamelijk in het tweede gedeelte...

Op de 25km is alles heel vlot berijdbaar en lijkt het me dat er weinig technische stukken zijn.

Het is geen Houffalize-wereldbeker-parcours, dus de tocht is zeker geschikt als eerste toertocht...

Al doende leert men, en de slimste bikers doen het even wat rustiger aan of stappen even af als ze voelen dat een stukje hun technisch kunnen wat te veel op de proef stelt...
Jonas1984
Mountainbiker

Post by Jonas1984 »

Ik denk dat ik het toch is gaan riskeren. Moet toch ooit eens mijne vuurdoop houden :P . Ik ga opteren voor de 45 km denk ik voor te beginnen en zien hoe we dat verteren.

Wat doe je best als je de grote drukte wil vermijden? Heel vroeg vertrekken of juist heel laat?
Freaky
Mountainbiker

Post by Freaky »

@Jonas1984:

Volgens mij vertrekt de grote meute tussen 9u en 9u30....

Maar eerlijkgezegd hebben we nog nooit echt klachten gehad over file-toestanden of te veel drukte onderweg.... zeker in het begin zijn er wat veldwegen die toch een rijspoor breed zijn, zodat je ongehinderd kan biken ondanks een groot debiet aan bikers.
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

voor de tweede week op rij het biken moeten skippen :( Bierbeek wordt waarschijnlijk de comeback en als het even kan de 65.
wiseguy
Mountainbiker
Location: specialized rockhopper pro en cannondale F2 team replica 2008

Post by wiseguy »

Ik ga wss gaan met 2 maten!
Freaky
Mountainbiker

Post by Freaky »

@ hagar:

We hebben idd. enkele jaren uit een deel van de Waals-Brabantse contreien moeten wegblijven (lees: we hadden geen toestemming wegens mogelijke problemen met andere niet-MTB organisaties op dat moment).

Nu hebben we de toestemming wel en kan je je idd. verwachten aan het beter Waals-Brabantse klim-en afdaalwerk...

Vandaag de stukken rond Biez verkend en ze zijn prima, al zeg ik het zelf :-) ... wie dus de mooiste (lees: meest uitdagende, maar ook meest inspannende) stukken wil uit de tocht, moet kiezen voor de 55 of 65 km
Post Reply