Supplementen welke wel en welke niet of geen ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Silverbol wrote:Nou uit persoonlijke ervaring weet ik toch dat er merken zijn van supplementen die wel degelijk extra helpen en nee dit zat niet in mijn kopje . Je moet ze alleen juist gebruiken en het is een hulp middel net zoals doping je mag spuiten wat je wilt als je niet traint gebeurd er juist niks.

Dus als er nog mensen zijn met nuttige info en een bijdrage willen leveren hoor ik het graag.
op jou vraag....
bedoel je met supplementen specifiek mineralen als supplement, of bv de shake producten etc.. of de combinatie van beide?
want tussen die vormen van supplement is een enorm verschil.

om de 8 a 12 weken (voor fervente en veeleisende fietsers) bijvoorbeeld te checken via bloedanalyses :
foliumzuur, b 12, ijzer, magnesium, calium, etc....

bv nuttig 2 a 3x per jaar extra :
multi vitamine complex

verder :
bv combinatie voeding en supplementatie :
foliumzuur, b12 en ijzer (extra met regelmaat), eiwitshakes, enkele malen per jaar multivitamine complex, aminozuren.

verder veel groenten en fruit, voor antioxidantrijke voeding vooral felgekleurde groenten (spinazie, spruiten, paprikas, tomaten,....)

dat geheel maakt dat je verbetert EN vlotter recupereert... en uiteraard gepast trainen
dus geen 1x in de week fietsen en dan in het weekend ineens 3-4u op een stuk...dan krijg je het tegengestelde (blokkeren)
Last edited by Sunn Xtreme on Sun 27 Sep 2009 21:11, edited 1 time in total.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Silverbol wrote:Nou uit persoonlijke ervaring weet ik toch dat er merken zijn van supplementen die wel degelijk extra helpen en nee dit zat niet in mijn kopje . Je moet ze alleen juist gebruiken en het is een hulp middel net zoals doping je mag spuiten wat je wilt als je niet traint gebeurd er juist niks.

Dus als er nog mensen zijn met nuttige info en een bijdrage willen leveren hoor ik het graag.
Praat jij doping dan ook goed? (als je het er toch mee vergelijkt)
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

Neen ik praat dopping niet goed maar ik maak een vergelijking (die ik overgenomen heb van het krachttraining milieu )

En ik praat over shake's en dergelijke inderdaad die helpen wel degelijke zoals creatine (heeft een oplaad fase van 3 dagen normaal) eiwit schakes ook eentje die bij mij werkte . En je moet vooral kijken welk merk je van supplementen je koopt het performance gama beschouw ik bv niet als een echte topper maar als je kijkt naar grote merken uit america deze leveren 90% van de tijd wat er op staat. Of als je wilt goedkoper gaan www.xxlnutrition.nl ook goede spullen.

Maar weet nu nog steeds niet wat eventueel zou kunnen werken tegen de kwaaltjes die ik heb . Of die enigszins prestatie bevorderend zouden zijn.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Verkeerde interpretatie van mij dan :wink:
Ik ken niets van vitaminesupplementen of toestanden, hopelijk kan iemand je hier mee helpen
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

in eerste instantie een bloedanalyse bij een SPORTARTS laten uitvoeren , kan al duidelijk maken of je een lage waarde / tekort hebt die je de 'kwaaltjes' geven (sneller verzuren dan normaal, geblokkeerd gevoel,..)
scurry
Mountainbiker

Post by scurry »

Je kan oesterkalkpillen gebruiken. Ik ken de naam niet, maar het is prestatiebevorderend. Op de doos staat: prestatiebevorderend en verbetert het geheugen. Ze geven dit ook aan oudere mensen. Dit kan je zonder voorschrift krijgen.

Ik moet dit gebruiken om meer kalk aan te maken omdat mijn beendergestel niet zo sterk meer is (1 pilletje komt overeen met een hoeveelheid van 70 oesters) Ik heb vroeger wat te veel cola gedronken, maar soit...

Misschien helpt dit je wel?
Last edited by scurry on Mon 28 Sep 2009 10:43, edited 1 time in total.
balphydus
Mountainbiker

Post by balphydus »

zware benen hoort er gewoon bij. #-o
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

scurry wrote:Je kan oesterkalkpillen gebruiken. Ik ken de naam niet, maar het is prestatiebevorderend. Op de doos staat: prestatiebevorderend en verbetert het geheugen. Ze geven dit ook aan oudere mensen. Dit kan je zonder voorschrift krijgen.

Ik moet dit gebruiken om meer kalk aan te maken omdat mijn beendergestel niet zo sterk meer is (1 pilletje komt overeen met een hoeveelheid van 70 oesters) Ik heb vroeger wat te veel cola gedronken, maar soit...

Misschien helpt dit je wel?
calcium helpt ook en goedkoper ;)
en meer melk drinken.
prestatieverbeterend..geloof dat maar niet. Als je dat moet geloven wat ze er soms allemaal opzetten... :roll:
de reden waarom ze dat aan ouderen geven (als ze het al geven) is om de simpele reden dat er veel omega 3 inzit (net zoals vis etc...)
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Ook niet gaan overtrainen he.
Als ik lees dat jij 6 dagen in de week gaat trainen en in het weekend nog eens een marathon erbij. Ik zou m'n eigen ook een beetje futloos en vermoeid voelen met zo'n zwaar schema.
scurry
Mountainbiker

Post by scurry »

sunn xtreme wrote:
sunn xtreme wrote:
scurry wrote:Je kan oesterkalkpillen gebruiken...
calcium helpt ook en goedkoper ;)
en meer melk drinken.
Melk: deed ik daarvoor ook al, enkel komt er nu als extraatje 's ochtends yoghurt bij
sunn xtreme wrote:prestatieverbeterend..geloof dat maar niet. Als je dat moet geloven wat ze er soms allemaal opzetten... :roll:
Nochtans, een voetbalploeg uit de tweede klasse gebruikt dit ook :wink:

Soit, dan ga ik volgende maand voor een goedkoper alternatief....
Post Reply