Cristalp 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

phille wrote: Nog wa fotokes HIER
khad die fotos nog niet gezien, maar ik zie er verdorie moe uit. en ik WAS dan ook moe, mijn rug kompleet naar de filistijnen op die pas de lona, dit jaar ofwel met de fully, ofwel niet....

anfijn, de rest was ook naar de filistijnen hoor, stik stik stik kapot was ik. voelde het opkomen aan de mandelon, voelde het doorprikken in de klim na evolene, het licht ging uit in Eison, ging dood op de klim naar la veille, strompelde hulpeloos de lona op, en stormde de afdaling af als een loos kenein, na de high five met de phille boven op de pas de lona (wat een toeval he dat we daar samen passeerden).

En al bij al, in evolene zat ik op het 8uur schema, aan de aankomst wast 8uur 20 + de 5 extra minuten wegens de verzwaring van het parkoers. en als je het forum van de cristalp napluist (www.grand-raid-cristalp.ch) zijn ze precies van plan om hier en daar nog een extra mtb-grapje toe te voegen. ik vind dat wel goed, tis uiteindelijk biken he dat we doen, niet fietsen...
phille
Mountainbiker

Post by phille »

met uw gele shirt ziede er nochthans fris genoeg uit ;-)
Maar idd de ontmoeting op de Lona was wel ni gewoon, eigenlijk had die nooit nogen plaatsvinden was ik heb een uur in de barakken beneden gehangen (krampen)

Over die organisatie geen slehct woord, ALLES was OK, maar geen speciallekes aub, diene lona das al genoeg zenne, biking aint no hiking ;-)
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

eugene wrote:
en als je het forum van de cristalp napluist (www.grand-raid-cristalp.ch) zijn ze precies van plan om hier en daar nog een extra mtb-grapje toe te voegen. ik vind dat wel goed, tis uiteindelijk biken he dat we doen, niet fietsen...

Eugene, ik vind die nieuwigheden niet die jij hebt ontdekt op het form? Is het de derde startplaats die ze willen introduceren en zo een koers van 100km creëren? Kun jij ons zeggen wat dat mtb-graptje zou zijn? Dat grapje van vorig jaar waar ze ons vanaf de barrage al door de rivierbedding stuurden daar we vroeger slechts op het laatste erdoor moesten vond ik al zwaar genoeg !!!!!!
Guest

Post by Guest »

Tja, nog een paar van die 'grapjes' er bij en dat is geen MTB'en meer maar euthanasie. :(
Raymond
Mountainbiker

Post by Raymond »

Ik ben ook van de mening dat de Cristalp bij momenten nie veel meer met MTB te maken heeft.... stel je voor dat ze ons in een Belgische toertocht, raid of marathon, zoveel laten wandelen! De organisatoren zouden er nogal mogen horen denk ik...
Maar nu net dit extreme (afzien) maakt de Cristalp zo mooi hé! We love it =D>
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Euh,op hoeveel plaatsen moet je van de fiets?Op de Lona(vorig jaar 50min gewandeld) en nog ergens een stukske.Voor de rest dacht ik dat ik overal kon fietsen.(tenzij ik me vergis he,dan zal ik het dit jaar wel weer terug zien he)
Raymond
Mountainbiker

Post by Raymond »

Het stuk op de top van de Mandalon moet je zeker ook enkele stukken van de fiets. Maar inderdaad, dit en de De Lona zijn inderdaad de enige stukken. Alles samen misschien een uur van de fiets. Is toch vrij veel hé... maar zoals ik al zei, dat is Cristalp en precies die stukken maken de wedstrijd zo hard en uniek!
En als je na een uur of 8 kapot zit kan ik je verzekereren dat je nog meerdere stukken te voet doet... maar dat ligt natuurlijk niet aan de Cristalp, eerder aan de renner :-)
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

Juist over de top van de Mandelon moeten de technisch iets minder begaafde renners inderdaad een paar keer voet aan grond zetten MAAR toch niet veel zenne. Ik heb tijdens mijn eerste deelname inderdaad daar ook enkele keren moeten passen maar bij mijn tweede deelname was dit al veel minder, quasi niks!!
De Lona moet je natuurlijk te voet doen...

Maar zeggen dat de Crist Alp niets te maken heeft met MTB, shame on you man, blijf dan maar in de Belgische modder spelen hé joeng !!!!

Bij mijn vorige posting wou ik zeker niet zeggen dat zulke vernieuwingen niet welkom zijn, integendeel, ik had gewoon graag geweten wat er veranderde indien iemand dit wist. En als ik het niet weet, tant pis, dan zie ik het wel als we erdoor moeten !!!
phille
Mountainbiker

Post by phille »

idd GRC is voor mij althans een echt MOUNTAINBIKEevent, ook al is het godgeklaag al dat volk, waar ik deel van uit maak. Die Lona maakt het niet helemaal niet, tis gewoon een noodzakelijk iets, kheb et er liever uit dan in ! Maar de 3 klimmen die je moet doen als je de kleine doet zijn echt de moeite. Mandelon, bijna 80% asfalt DUH maar dan kom je op plaatsen dat je zegt amai mijn botten. Na eison is er een kleine klim waar een net is gespannen, wel 200m verder zie je de reden waarom :-) Om maar iets te zeggen. De kak van heel de affaire, tis gewoon ver :-(
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Zandbijterke wrote:
eugene wrote:
en als je het forum van de cristalp napluist (www.grand-raid-cristalp.ch) zijn ze precies van plan om hier en daar nog een extra mtb-grapje toe te voegen. ik vind dat wel goed, tis uiteindelijk biken he dat we doen, niet fietsen...

Eugene, ik vind die nieuwigheden niet die jij hebt ontdekt op het form? Is het de derde startplaats die ze willen introduceren en zo een koers van 100km creëren? Kun jij ons zeggen wat dat mtb-graptje zou zijn? Dat grapje van vorig jaar waar ze ons vanaf de barrage al door de rivierbedding stuurden daar we vroeger slechts op het laatste erdoor moesten vond ik al zwaar genoeg !!!!!!
jip, dat is zo'n graptje, en de afdaling na de mandelon bevatte ook wat graptjes. ik bedoel daar mee, een stukske waarvan ge denkt : tiens this is baaikin'... Vroeger beperkten die grapjes zich tot de mandelon zelf (een pure horror als je daar overmoet in het pak : dat is dan ook een twintigtal minuten stappen, als je vooraan hangt is het eerder leuk biken), de lona (bikesupergrap van de eeuw), die skipiste afdalen naar de metalen trappen toe (als het nat is dan schuif je daar alle kanten uit), en ergens een klein afdalingske wat na die skipiste.

Ik vond vroeger de cristalp in vergelijking met de swiss bike masters maar een simpel tochtje, veel te weinig echte mtb. Maar ze zijn er blijkbaar een wat technisch hoogstaander tochie van aan het maken. Vind ik dik in orde.

op de site van de cristalp zit ook een forum, nogal een rommelige boel, maar ergens daarin heb ik dus gelezen dat ze blijkbaar overwegen. Eens goed zoeken. Maar WAT er zou veranderd worden, tja, da weet ik niet hoor.
Post Reply