Handschoenen voor vriestemperaturen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
davy
Mountainbiker

Post by davy »

De handschoenen die in beschreef van bioracer kosten rond de 25 euro.

het zijn geen goretex maar wel goeie handschoenen en niet duur.

Gore tex zal snel boven 40 euro kosten, het hangt beetje af van het merk.

succes met jullie aankoop, en stop vooral je gore-tex niet in de wasmachine hé of ik verzeker je koude handen zul je hebben.
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

praktische vraag dan hoe bevrijd je die dan van modder?
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Dus kan ik hier mijn oude skihandschoenen ook wel voor gebruiken want die zijn ook gemaakt van gore-tex (of kunnen die niet tegen de modder?)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

nedake wrote:praktische vraag dan hoe bevrijd je die dan van modder?
in e lauw soppeke wassen :wink:
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

in e lauw soppeke wassen :wink:[/quote]
mar ni zwieren in de machine of ze verliezen hun rekbaarheid? strange
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

nedake wrote: mar ni zwieren in de machine of ze verliezen hun rekbaarheid? strange
heeft misschien iets met het slingeren te maken? Gore Tex is nogal gevoelig voor sommige wasprodukten ook, geen wasverzachters gebruiken, die sluiten de porien zodat het ademend effect weg is.

gewoon wat lauw water zonder zeep of andere middelen gebruiken.
mtbiker
Mountainbiker

Post by mtbiker »

mijn handschoenen zijn BBB Winterstop. Die zijn uitgerust met Gore Windstopper, supergrip & fleece. Ik heb die nog 1420 bfr betaalt.
Wreed content van! :lol:
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Mick wrote:Dus kan ik hier mijn oude skihandschoenen ook wel voor gebruiken want die zijn ook gemaakt van gore-tex (of kunnen die niet tegen de modder?)
normaal zal dit geen probleem zijn vermoed ik, want ik hem ook twee winters rondgereden met goretex-handschoenen die geen fietshandschoenen waren.

ik heb daarbij geen problemen ondervonden en had warme handen, ik heb nooit een tocht niet gereden omdat het te koud was.

zolang je ze maar reinigd met water zonder wasproducten want daardoor gaat je gortexlaag niet meer werken.

succes deze winter,
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Gore tex versie, die al honderden keren samen met de andere kleren in het wasmasjien gegaan zijn. Die zijn niet meer superwaterdicht, maar toch nog steeds goed warm. Zal mij d'r nog wel eens nieuwe moeten kopen, deze gaan al een jaar of 3 mee.
H-rock
Mountainbiker
Location: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Post by H-rock »

H-rock wrote:Als ik je een tip mag geven: neem er met gore tex windstopper. Had die ook vroeger en heel content van geweest. Spijtig genoeg ergens één verloren. Nu rij ik met Roeckl handschoenen die ook winddicht zouden moeten zijn, maar dat zijn ze dus niet, je voelt de koude binnenstromen (en ik ben een koukleum :-? , dus das niet aangenaam)
Naar aanleiding van dit bericht, goed een jaar geleden heeft de invoerder van Roekl mij gecontacteerd. Na wat heen en weer te mailen met de beschrijving van het probleem, werden mijn oude handschoenen vervangen door een nieuw paar. Ik ben er dan vast van overtuigd dat ik mijn mening van Roekl mag herzien, want moest de invoerder niet zo overtuigd zijn van zijn product, zou hij zo'n knap staaltje van klantenservice niet uit zijn mouw schudden. Nu nog de nieuwe handschoenen testen in de Vogezen volgende week (als er dan nog vriestemperaturen zullen zijn).
Post Reply