het begint te duur te worden aan sokken! Help!

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
MoC
Mountainbiker

Post by MoC »

sunn xtreme wrote:al eens aan gedacht dat lange teennagels, de sokken zeer snel doen slijten op een specifieke plaats? (vooral grote teen)
oplossing : op tijd knippen !! ;)
Ik heb het volgende probleem: na een paar tochtjes heb ik altijd een gat in mijn sokken. Ik heb al verschillende merken gebrobeerd:
shimano: na 2 tochten kapot
bbb: na 2 tochten kapot
gore bikewear: na 1 toch kapot
Northwave: na 6 tochten kapot

Als je 9 tot 15 euro voor een paar sokken betaalt vind ik toch dat ze beter van kwaliteit mogen zijn.
Het is wel zo dat ik schoenmaat 47 heb, van sokken koop ik dan ook altijd de grootste maat, meestal is dat dan: 44-47 of 45-47. Als ik die sokken aan heb heb ik helemaal niet het gevoel dat ze te klein zijn. Of zou dat toch de oorzaak zijn?
Zijn er sokken in nog grotere maten te krijgen? en welke dan?

En nee... mijn teennagels zijn geen scheermeskes, die worden zorgvuldig geknipt en verzorgd

Als je mijn bericht goed gelezen had, had je de moeite niet moeten doen om te reageren #-o
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

MoC wrote:
sunn xtreme wrote:al eens aan gedacht dat lange teennagels, de sokken zeer snel doen slijten op een specifieke plaats? (vooral grote teen)
oplossing : op tijd knippen !! ;)
Ik heb het volgende probleem: na een paar tochtjes heb ik altijd een gat in mijn sokken. Ik heb al verschillende merken gebrobeerd:
shimano: na 2 tochten kapot
bbb: na 2 tochten kapot
gore bikewear: na 1 toch kapot
Northwave: na 6 tochten kapot

Als je 9 tot 15 euro voor een paar sokken betaalt vind ik toch dat ze beter van kwaliteit mogen zijn.
Het is wel zo dat ik schoenmaat 47 heb, van sokken koop ik dan ook altijd de grootste maat, meestal is dat dan: 44-47 of 45-47. Als ik die sokken aan heb heb ik helemaal niet het gevoel dat ze te klein zijn. Of zou dat toch de oorzaak zijn?
Zijn er sokken in nog grotere maten te krijgen? en welke dan?

En nee... mijn teennagels zijn geen scheermeskes, die worden zorgvuldig geknipt en verzorgd

Als je mijn bericht goed gelezen had, had je de moeite niet moeten doen om te reageren #-o
geloof u niet, best even foto posten [-X
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Image

ik zeg het maar, omdat men maar al te vaak dat over het hoofd ziet.

verder zijn er mensen die bij fietsen in de trekbeweging, automatisch hun tenen mee optrekken (geloof het of niet), en dat geeft ook zeer snelle slijtage van sokken.
wat ik bedoel is dat je bij duw en trekbeweging bij het pedaleren, ook de op en neerwaarste beweging van de tenen creeert.
automatisch doe je dat een heel klein beetje , wat normaal is... maar er zijn mensen die dat vrij sterk doen.
Mogelijk is dat bij jou ook het geval
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Defeet, Pearl izumi, Sock Guy,zijn mijn lievelingsmerken, in die volgorde.

www.supersocks.nl voor al uw fietssokken.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Dus als Sunn gelijk heeft moet je buiten het knippen ook nog goed Image
scalpel 1
Mountainbiker

Post by scalpel 1 »

ik rij al jaren met x socks en ook de recuperatiesokken voor na het biken.

nog nooit een kapot gehad.

en 2 jaar garantie

15 euro per paar en 20 voor recupiratie sokken.

gr scalpel 1
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Zonder sokken rijden en,..... probleem opgelost ................
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Post by FuriousFonck »

scalpel 1 wrote:ik rij al jaren met x socks en ook de recuperatiesokken voor na het biken.

nog nooit een kapot gehad.

en 2 jaar garantie

15 euro per paar en 20 voor recupiratie sokken.

gr scalpel 1
Idd X-Socks: niet kapot te krijgen. Al mijn andere kousen zitten ook vol met gaten...
MTBley
Mountainbiker

Post by MTBley »

Heb zes paar sokken van den Aldi en er is nog niks aan. En voor 2 eurokes het paar kunt ge nie sukkelen zou ik zeggen. =D>

Geen idee wat sommigen daarmee uitsteken dat da al na een keer of twee rijden kapot is. #-o
Brammm
Mountainbiker

Post by Brammm »

Kousen van den Decathlon... Goed en goedkoop.
Post Reply