Beste all-round banden winter
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Conti MK is geen winterband, bolt voor geen meter op de asfalt. Voor mij de ideale voorband tijdens droge Ardennenmarathons en ook als achterband bij natte omstandigheden, maar tijdens de winter rij ik meestal met Ritchey Z-Max Premonition WCS.Benneke wrote:Ik ga deze winter met continental mountainking rijden. Veel goeds van gehoord.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
blijkbaar marcheert de "berichtenmelding" weeral nimeerMC Jo wrote:Ikke pak NN 2.25 van voor en NN 1.8 vanachter, beide UST.
amai, bedankt al voor de feedback !
dus best zou zijn NN minimum 2.1 vooraan, en welk minimum dan achteraan ?
en wat is dan die UST (jaja, een beginnerke
ikke
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
MC Jo wrote:UST band is een band die je kan gebruiken zonder binnenband. Deze banden wegen zwaarder dan non-UST banden en ze zijn duurder, maar ze zijn steviger. De kans op lekrijden is kleiner. Ik doe daar nog eens latex in ook. Latex zorgt ervoor dat als er een gat in je band komt, dat het door de latex automatisch gedicht wordt.ikke met de fiets wrote:blijkbaar marcheert de "berichtenmelding" weeral nimeerMC Jo wrote:Ikke pak NN 2.25 van voor en NN 1.8 vanachter, beide UST.![]()
en wat is dan die UST (jaja, een beginnerke).
ikke
- King of the Hill
- Mountainbiker
Post by King of the Hill »
Maar je moet velgen hebben die geschikt zijn voor zo'n banden, toch?MC Jo wrote:UST band is een band die je kan gebruiken zonder binnenband. Deze banden wegen zwaarder dan non-UST banden en ze zijn duurder, maar ze zijn steviger. De kans op lekrijden is kleiner. Ik doe daar nog eens latex in ook. Latex zorgt ervoor dat als er een gat in je band komt, dat het door de latex automatisch gedicht wordt.ikke met de fiets wrote:blijkbaar marcheert de "berichtenmelding" weeral nimeerMC Jo wrote:Ikke pak NN 2.25 van voor en NN 1.8 vanachter, beide UST.![]()
en wat is dan die UST (jaja, een beginnerke).
ikke
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
en ik durf wedden dat dit bij mijn basismodelleke ni zal zijn.King of the Hill wrote: Maar je moet velgen hebben die geschikt zijn voor zo'n banden, toch?
Elke UST band past op een non-UST velg.
Het nut van een UST velg + UST buba gaat hiermee verloren, want je moet nog steeds een biba plaatsen omdat de non-UST velg niet luchtdicht is.
Om hier niet terug een topic te starten over hoe je een non-UST velg toch luchtdicht moet krijgen verwijs ik jullie naar de 'Zoeken' knop
Het nut van een UST velg + UST buba gaat hiermee verloren, want je moet nog steeds een biba plaatsen omdat de non-UST velg niet luchtdicht is.
Om hier niet terug een topic te starten over hoe je een non-UST velg toch luchtdicht moet krijgen verwijs ik jullie naar de 'Zoeken' knop
Dat ze betere grip hebben vind ik zeker niet. Maar dat ze snel slijten, dat wel. 500km en bandje is half op.rubber-12 wrote:Mountain Kings zijn stukken beter dan de NN's.
Grip iets beter, véél progressiever en betere modderafvoer.
Ik rij met niks anders meer vooraan.
Kost wel wat $$'s omdat ze zo snel slijten.
Achteraan hangt het af van de ondergrond.