15/08/2009 Herk-de-stad

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Palmzondag-papegaai in de Herk- en Demervallei!

Post by StrammerMax »

Vanochtend de 45 km komen rijden vanuit Schulen-Herk-De-Stad. Een mooi parcours met een afwisseling van veld- en boswegen, singletracks en stukjes asfalt, al dan niet door het bos. De eerste 17 km voerde ons tot de bevoorrading ter hoogte van Halen (als ik goed op de borden heb gekeken). De bevoorrading was goed met appelsien, cake en sportdrank en een vriendelijke bediening met elektrische insektenkiller inclusief! Net een tennisracket! M'n nieuwe machine genoot er de aandacht van een paar jonge bikers. En dat alles onder het goedkeurend oog van een biker van MTB Club PALMzondag, met veel Palm en weinig zondag op zijn truitje! :lol: Daar splitste het traject in de twee korte en de langste afstand. Het stukje door de vallei van de Zwarte Beek in Meldert-Zelem was de moeite waard met bospaden en singletracks. Ook de tracks door de bossen naast de snelweg waren te pruimen, jammer dat men het geluid van de snelweg er moet bij nemen.

En zo werden we over veld- en bospaden richting Linkhout-Lummen geleid, met als afwisseling tracks in het bos op en af. Hier en daar kregen we vals plat voorgeschoteld, dat was te voelen aan de benen! We passeerden het natuurgebied Schulensbroek aan het Schulermeer met een cafetaria in de vorm van een schip. Ik ben daar even blijven staan kijken naar een beginnend windsurfer. Ik had het gevoel dat ik daar ooit al eens geweest ben, misschien tijdens een TT vanuit Diest of vanuit Peer, zou dat kunnen? Ge moest toen ook over het grind naar beneden en dan langs het water. Het was de eerste keer dat ik deze TT reed. In Herk-De-Stad, ter hoogte van de Langgorenstraat, en dat is geen schrijffout, het gaat niet over konijnen :wink:, kregen we een korte amusante afdaling over een holle weg. Ik zal de laatste geweest zijn om toe te komen, maar ik was ook als één van de laatsten vertrokken, ik rijd niet snel en heb hier en daar halt gehouden om op te borden te lezen waar ik passeerde. De toer was goed afgepijld en de kalklijnen waren een goede hulp om op het goede traject te blijven. Het had van mij zelfs nog wat langer mogen zijn, gezien de verplaatsing van dik 85 km enkel vanuit A'pen, maar het was de moeite waard om deze eens te komen rijden. Mag gerust wat meer aandacht krijgen! Prima organisatie van MTB Club Pinkstermaandag! :lol:

Ik ben via Overpelt-Holven naar huis gereden, in de hoop iets te kunnen zien van de 4 uren, maar daar was nog geen leven te bespeuren. Ik had daar graag aan mee gedaan, maar ik kon geen maten vinden. Dat zal daar nu bezig zijn. Onderweg naar huis veel wielertoeristen en mensen op de fiets, genietend van deze prachtige zomerdag.

De bikers van hierboven trekken morgen naar Haasrode. Ik twijfel nog tussen Opoeteren en Haasrode! Er zijn er ook nog andere die de moeite waard kunnen zijn!
jo de groot
Mountainbiker

Post by jo de groot »

Knappe verwoording hierboven voor deze Knappe TT.
Deze verdient zijn plaats op de kalender !!
Doe zo voort Palm Zondag Bikers =D> =D> =D>
LaGamuza
Mountainbiker

Post by LaGamuza »

Vandaag daar ook gaan rijden, de bepijling was in orde en het was een tof parcours tot op 16km want verder ben ik niet geraakt wegens kaderbreuk :evil: :evil: Daardoor kan ik wel zeggen dat de organisatie zeer goed was want binnen de 10min was er iemand terplaatse met een pick-up voor mij te komen halen =D>. Bravo mannen en tot volgend jaar met meer geluk dan hoop ik .
diecoc
Mountainbiker

Post by diecoc »

Prachtige tocht, mooi decor en zeer goede organisatie.
De afkalking van elke bocht toont aan dat er hard gewerkt is om deze tour te laten slagen.
Deze verdient alleszins veel meer respect en vooral veel meer volk.
Proficiat aan de organisatie.
Tot volgend jaar.
bud
Mountainbiker

Herk

Post by bud »

Hallo,

deze was Af met een grote A. super goed afgepijld , zelden gezien.
Proficiat aan de organisatie.
Doe mijn best om er volgend jaar zeker weer bij te zijn.
thx,
Post Reply