Vijsje overgedraaid remmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
wiseguy
Mountainbiker
Location: specialized rockhopper pro en cannondale F2 team replica 2008

Post by wiseguy »

Chimaera wrote:als't is zotgedraaid heb je twee keuzes. ofwel is de schroefdraad van het vijsje kapot (oud eruit, met het nodige gevloek en nieuw erin) ofwel van de klauw en dan zal je aan een nieuwe klauw moeten kunnen geraken want nieuwe draad tappen :-s
Tis ni de schoefdraad hoor tis de kop waar je de inbus insteekt was veroest en rot geworden.

Maar ik heb die fiets 2dehands gekocht en die juicy5 zijn wss al paar jaar oud denk ni dat ze zoiet nog kunne bestellen nieuw ofwel?Want ebay doe ik ni zo graag.
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

hij bedoelt volgens mij dat zijn inbusvijs kop kapot was
Die bovenkant dus ?
http://www.jmpb.nl/shop/images/1372inbusm8x25.jpg
indien dat het enkel dit vijske is is het snel opgelost
En als ge nu is ne foto poste inplaats van van uwe tak te maken da ge nie binnen de 5sec geholpen werd . Zou het al sneller opgelost zijn mischien.
wiseguy
Mountainbiker

Post by wiseguy »

Hier is ne foto!

Image
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

edse
Mountainbiker

Post by edse »

dus als ik het goed begrijp dan kun je het vijsje niet meer losdraaien?
Ik ben niet zeker maar ik heb al gehoord dat er toch produkten moeten bestaan om zoiets op te lossen,anders zal het uitboren worden.
Misschien eens langs uwen fietsenmaker passeren.
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

wat je ook kan doen is een gleuf slijpen in de kop en met een platte schroevendraaier het er uit draaien. Werkt bij grotere bouten maar met een dremel moet dit ook lukken bij deze bouten.
Wat ook gedaan word is een stukje ijzer er op plakken met goede lijm en dan kan je met dit stuk het losdraaien. Wel zeer sterke lijm gebruiken en niet morsen.
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Gaatje inboren en dan met een speciale TAP (met linkse schroefdraad) eruit vijzen.
siemenmoens
Mountainbiker

Post by siemenmoens »

ik heb gisteren ook het boutje van mijn shifter kapot gedraaid, (inbussleutel draait zot). Met de dremel een sleuf in gemaakt en dan met een platte schroevendraaien goe moeten wringen maar uiteindelijk toch los gekregen.
dus deze manier kan wel werken.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

met een griptang kan het ook lukken gezien heb boutje uitwendig zit, doen we dikwijls op het werk met M6 boutjes die verroest zijn
wiseguy
Mountainbiker

Post by wiseguy »

Headshot wrote:met een griptang kan het ook lukken gezien heb boutje uitwendig zit, doen we dikwijls op het werk met M6 boutjes die verroest zijn
Het boutje zit inwendig hoor,maar merci voor de hulp mannen.
Post Reply