[/list] 26/12 xmass tocht deftinge voor 1e xdroog of nat dis altijd patat
29/08/2009 Westouter
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
kris voc den bienager
- Mountainbiker
Post by kris voc den bienager »
-
Heuvellander
- Mountainbiker
Post by Heuvellander »
kris voc den bienager schrijft:
Modder zou ik niet meteen vrezen, zeker niet met de weersvoorspellingen voor volgende week. Het moet al een heel veel regenen voor dit kurkdroge en keiharde parcours in een modderpoel verandert.
Ik kom alleszins af! (En ik hoef geen 100 km in de auto te zitten
)
Glooiend vind ik een te lieflijke omschrijving voor deze streek, vooral als je ziet welke bergen er allemaal zullen worden aangedaan. Verwacht je dus maar aan serieus klimwerk langs verharde en onverharde wegen. In tegenstelling tot Poperinge krijg je hier geen opwarmkilometers maar mag je onmiddellijk al een tandje lager schakelen.hoi mannen poperinge kon /kan ik niet rijden wegens plaatselijke folklore trotinettekoers{steppen} telkens op 15/08 ,kan je deze tocht als compromis gebruiken voor xxl pprge ,deze streek heb geen goed beeld van maar blijkt wel glooiend te zijn zijn dat op smalle banen ,bos eerder ,bij regen nog te doen of snel modderbike{ook geen probleem}alleen als 100km rijd langs ginder ist beter voorzien te zijn van materiaal
Modder zou ik niet meteen vrezen, zeker niet met de weersvoorspellingen voor volgende week. Het moet al een heel veel regenen voor dit kurkdroge en keiharde parcours in een modderpoel verandert.
Ik kom alleszins af! (En ik hoef geen 100 km in de auto te zitten
- betonboerke
- Mountainbiker
Westouter
Post by betonboerke »
Zullen er ook dit jaar zijn ,dit is voor mij een van de toppers, en nu zeker met zo'n weer .
De tocht staat nu volledig op kaart.
Wat kunt u verwachten ?
We vertrekken vanuit een basis van ongeveer 34 KM en in deze kunt u het volgende verwachten.
Na een aanloop van ongeveer 6 Km komt de Vert Mont al vlug gevolgt door 2 keer de
Boeschepeberg ( de eerste beklimming gebeurt in fazen ,de tweede door het bos).
Dan wordt de Catsberg aangedaan en op de top kunt u zich bevoorraden (18 Km).
De terugweg gaat via de Zwarteberg ( niet tot de top )
en nog een paar kleine kuitenbijters naar de startplaats.
Er zijn 3 lussen gekoppeld aan de basis.
Lus 1 ,van ongeveer 15 Km, daalt af richting Godewaertsvelde om dan terug de Cats
aan te pakken ( terug bevoorrading )
Lus 2 , van ongeveer 12 Km, doet de Zwarte berg tot de top vervolgens de Rodeberg
en de Vidaigneberg (tussenin krijgt u nog een bevoorrading)
Lus 3 , van ongeveer 14 Km, kunt u enkel nemen als u lus 2 rijdt . Dit is na de Zwarteberg
een ommetje naar de Kemmelberg. (beklimming via aardeweg Frans kerkhof met kleine
omweg om langs de andere kant tot de top te rijden )
Basis + alle lussen is 72 Km met +/- 1100 hm
Wat kunt u verwachten ?
We vertrekken vanuit een basis van ongeveer 34 KM en in deze kunt u het volgende verwachten.
Na een aanloop van ongeveer 6 Km komt de Vert Mont al vlug gevolgt door 2 keer de
Boeschepeberg ( de eerste beklimming gebeurt in fazen ,de tweede door het bos).
Dan wordt de Catsberg aangedaan en op de top kunt u zich bevoorraden (18 Km).
De terugweg gaat via de Zwarteberg ( niet tot de top )
en nog een paar kleine kuitenbijters naar de startplaats.
Er zijn 3 lussen gekoppeld aan de basis.
Lus 1 ,van ongeveer 15 Km, daalt af richting Godewaertsvelde om dan terug de Cats
aan te pakken ( terug bevoorrading )
Lus 2 , van ongeveer 12 Km, doet de Zwarte berg tot de top vervolgens de Rodeberg
en de Vidaigneberg (tussenin krijgt u nog een bevoorrading)
Lus 3 , van ongeveer 14 Km, kunt u enkel nemen als u lus 2 rijdt . Dit is na de Zwarteberg
een ommetje naar de Kemmelberg. (beklimming via aardeweg Frans kerkhof met kleine
omweg om langs de andere kant tot de top te rijden )
Basis + alle lussen is 72 Km met +/- 1100 hm
net even de beschrijving van het parcours bekeken en het ziet er alvast veel belovend uit.
Zowel de zomereditie als wintereditie reeds een paar keer afgehaspeld en steeds goed meegevallen hoor
Als alles volgens plan verloopt kom ik zaterdag afgezakt samen met compagnon Peter.
De fysiek is echter niet om over naar huis te schrijven,hopelijk rol ik niet achteruit op de Kemmel

Zowel de zomereditie als wintereditie reeds een paar keer afgehaspeld en steeds goed meegevallen hoor
Als alles volgens plan verloopt kom ik zaterdag afgezakt samen met compagnon Peter.
De fysiek is echter niet om over naar huis te schrijven,hopelijk rol ik niet achteruit op de Kemmel