Durf eens wat meer! Weet dat de 85km niet veel minder lastig is dan de 105km. De klims liggen iets meer gespreid. Door te doseren kan je zeker de 105km aan. Je mist dan wel de Kemmelberg maar de Casselberg is ook een "graalek noige" bult. Een ontdekking.den bisch wrote:Al een paar keer hier aanwezig geweest. Heb de 3 grootste afstanden al geprobeerd en ze waren alle 3 fantastisch. Ga dit jaar weer voor de 85km.
Rij graag een grote afstand,maar zodra het boven de 100 gaat krijg ik het veel te lastig zeker op een parcour zoals in poperingen.Hopelijk blijft het nog een weekje goed weer.
15/08/2009 Poperinge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Ik ben gulzig en natuurlijk kom ik af voor de hele boterham
Mijn eerste deelname
Als ex-medewerker wordt et genieten op deze hoogdag, chapeau wat de mannen en vrouwen allemaal in mekaar boxen op organisatorisch vlak.
Ben tevens benieuwd of ik op het einde nog bovenraak op het brugje aan de finish
Tot zaterdag é mannen!!
Mijn eerste deelname
Als ex-medewerker wordt et genieten op deze hoogdag, chapeau wat de mannen en vrouwen allemaal in mekaar boxen op organisatorisch vlak.
Ben tevens benieuwd of ik op het einde nog bovenraak op het brugje aan de finish
Tot zaterdag é mannen!!
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Ne Zwitser van West-Vlaamse makelei,die hier nog zijn debuut moet maken???
:oops
De wonderen zijn de wereld nog niet uit???
Volgens mij gaat die daar echt in zijn sas zijn en zal hij vertrokken zijn voor een 20-tal deelnames??
Voor mij wordt het kiezen tussen deze en Opoeteren,en zal het niet voor de XXXL zijn,deze keer,conditie-gebrek heet dat virus dat mij weerhoudt!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit???
Volgens mij gaat die daar echt in zijn sas zijn en zal hij vertrokken zijn voor een 20-tal deelnames??
Voor mij wordt het kiezen tussen deze en Opoeteren,en zal het niet voor de XXXL zijn,deze keer,conditie-gebrek heet dat virus dat mij weerhoudt!
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
k'Zie nu pas dat je ex-medewerker bent,waardoor je hem al waarschijnlijk 20 keer in avant-premiere zult gereden hebben??? 
Ik kan iedereen aanraden om te kiezen voor de 105 of de 125. Dan beklim je ook de cassel en dat is de moeite
.Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de lus met de kemmel nu vrij vroeg in het parcours ligt. 2 jaar geleden had ik voor de 130 ingeschreven en was ik nog niet redelijk content dat ik die lus op het einde nog kon afsnijden.
Als je dit jaar merkt dat de beentjes het begeven kun je niks meer afsnijden op de 125.
Voor de rest niks dan lof voor deze organisatie die ons elk jaar een niet te missen pareltje voorschotelt.
Voor de rest niks dan lof voor deze organisatie die ons elk jaar een niet te missen pareltje voorschotelt.
Vorig jaar als beginnende mountainbiker (1 maand) voor de eerste keer de tocht gereden. Ingeschreven voor de 80 maar moeten afsnijden naar de 60. Prachtige tocht die veel uit de streek haalt die velen niet kennen (in tegenstelling tot andere tourtochten).
Wat ik wel spijtig vind is dat de Cassel ontbreekt bij de kortere afstanden. Het is de enige "berg" die ik nog niet ken in de streek, en naar het schijnt heeft ze enorm veel te bieden qua mountainbike. Maar goed, voor mensen die geen 100 + kilometer aankunnen wordt het dus niets
ik kan wel begrijpen dat men de zwaarste berg enkel in het lange parcours steekt waarvan men weet dat er getrainde mtb-ers op afkomen, maar goed.
Vraagje over de Cassel: in welk dorp ligt die eigenlijk? (ben van Vlamertinge) en kun je daar goed mtb-en als je er nog nooit geweest bent, ik bedoel: spreekt het voor zich langs waar je moet rijden? Of zijn er pijltjes?
Ik moet zaterdagmorgen voetballen maar ik probeer voor 13.00 uur te starten! Zal wel "maar" voor hoogstens de 65 zijn, en zelfs dat wordt al harken
ps. ik herinner mij vorig jaar ook dat ik op de catsberg dacht: "tiens, hier zit meer in"? of denk ik dat?
Wat ik wel spijtig vind is dat de Cassel ontbreekt bij de kortere afstanden. Het is de enige "berg" die ik nog niet ken in de streek, en naar het schijnt heeft ze enorm veel te bieden qua mountainbike. Maar goed, voor mensen die geen 100 + kilometer aankunnen wordt het dus niets
Vraagje over de Cassel: in welk dorp ligt die eigenlijk? (ben van Vlamertinge) en kun je daar goed mtb-en als je er nog nooit geweest bent, ik bedoel: spreekt het voor zich langs waar je moet rijden? Of zijn er pijltjes?
Ik moet zaterdagmorgen voetballen maar ik probeer voor 13.00 uur te starten! Zal wel "maar" voor hoogstens de 65 zijn, en zelfs dat wordt al harken
ps. ik herinner mij vorig jaar ook dat ik op de catsberg dacht: "tiens, hier zit meer in"? of denk ik dat?
-
Elbee
- Mountainbiker
Ik zal ook van de partij zijn.
Ik ben opnieuw begonnen na een lange tijd stil te liggen.
Ik twijfel tussen de 85 of toch iets meer (wordt dan wel heel zwaar denk ik)
Doseren wordt de boodschap.
Ik rij normaal alleen, als er nog mensen zijn met een iets gematigder tempo mogen ze mij altijd vergezellen, of als ik met iemand kan meekruipen is dat ook goe.
a samedi !
Ik rij normaal alleen, als er nog mensen zijn met een iets gematigder tempo mogen ze mij altijd vergezellen, of als ik met iemand kan meekruipen is dat ook goe.
a samedi !
Last edited by Elbee on Mon 10 Aug 2009 15:30, edited 1 time in total.
Tis op zaterdag, ni op zondagElbee wrote:Ik zal ook van de partij zijn.
a dimanche !
Welcome back Lode!