Biken in Alpe D'huez

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
need for speed
Mountainbiker

Re: Biken in Alpe D'huez

Post by need for speed »

Jannemanneke wrote:Even dit topic van onder het stof halen.

Ik heb afgelopen zomer gaan MTB'en op en rond Alpe d'Huez. Volgend jaar zit ik er terug. Nu zit ik met het gedacht om van op Alpe d'Huez naar de Pic Blanc te rijden. Grotendeels de route van de mégavalanche dus, maar dan omgekeerd. Zou zo'n kleine 1.500 hm zijn over een afstand van ongeveer 7,5 km, gemiddeld zo'n 20% stijgingspercentage. Simpele vraag, is dat eigenlijk te doen, of zijn er trajecten die echt niet al rijdende te doen zijn?

Deze route is het, routeplanner gaat echter maar tot aan de gletsjer. Ik schat dat het nog een km extra is tot aan de pic: http://goo.gl/maps/PtfPS" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk zelf maar
" onclick="window.open(this.href);return false;

er zijn daar in de buurt betere klim's
als ge meer info wilt doe maar pm ken daar mijne offroad weg wel
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

need for speed wrote:
Jannemanneke wrote:Even dit topic van onder het stof halen.

Ik heb afgelopen zomer gaan MTB'en op en rond Alpe d'Huez. Volgend jaar zit ik er terug. Nu zit ik met het gedacht om van op Alpe d'Huez naar de Pic Blanc te rijden. Grotendeels de route van de mégavalanche dus, maar dan omgekeerd. Zou zo'n kleine 1.500 hm zijn over een afstand van ongeveer 7,5 km, gemiddeld zo'n 20% stijgingspercentage. Simpele vraag, is dat eigenlijk te doen, of zijn er trajecten die echt niet al rijdende te doen zijn?

Deze route is het, routeplanner gaat echter maar tot aan de gletsjer. Ik schat dat het nog een km extra is tot aan de pic: http://goo.gl/maps/PtfPS" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk zelf maar
" onclick="window.open(this.href);return false;

er zijn daar in de buurt betere klim's
als ge meer info wilt doe maar pm ken daar mijne offroad weg wel
Thx voor de PM!

Ik heb de filmpjes ook al gezien van de Mégavalanche. Maar dingen als stijgingspercentages en ondergrond zijn dikwijls nogal moeilijk in te schatten op een filmpje. :-)
Ik ken in de buurt de meeste offroad routes wel. Op Alpe d'Huez heb je best wel toffe vast afgepijlde XC en DH routes. Nu, ik kan vertrekken en zien waar ik uitkom hé, zit ik halverwege kapot of wordt het terrein echt onberijdbaar, dan is 't 180° draaien en terug naar beneden knallen hé. Ik neem de MTB ook maar mee als afwisseling op de koersfiets. :-D

Dit is nog een filmpje van me op Alpe d'Huez: " onclick="window.open(this.href);return false;
Giantanthembiker
Mountainbiker

Post by Giantanthembiker »

ik weet niet of jullie nog met de missie 'beklimmen van de Alpe d'Huez' bezig zijn maar ik wil dit ook wel eens proberen.
Het DH-parcours mag je blijkbaar niet gebruiken om omhoog te gaan, maar er loopt een 4x4 parcours tot aan de piste.
Als je op Google earth inzoomt kun je de start van het baantje volgen onder het vliegveld.
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Giantanthembiker wrote:ik weet niet of jullie nog met de missie 'beklimmen van de Alpe d'Huez' bezig zijn maar ik wil dit ook wel eens proberen.
Het DH-parcours mag je blijkbaar niet gebruiken om omhoog te gaan, maar er loopt een 4x4 parcours tot aan de piste.
Als je op Google earth inzoomt kun je de start van het baantje volgen onder het vliegveld.
Euhm ... ik ben ooit eens in tegengestelde richting de training van de Megavalanche gekruist, ik raad je af om via deze paden en parcoursen naar boven te rijden. Ik had het niet bewust opgezocht, ik was er eerder per toeval op belandt. Daags voor de effectieve wedstrijd kom je overal wel rijders tegen op de paden. Niet voor je eigen veiligheid, die ook wel belangrijk is, maar vooral voor de mannen die naar beneden komen, dit is namelijk levensgevaarlijk. Idem met 4x4 parcours, ik zou me houden aan de paden en wegen die voorzien voor fietsers.
Giantanthembiker
Mountainbiker

Post by Giantanthembiker »

Dat van de downhill had ik al begrepen. Ze hebben me dat zeer vriendelijk verboden. Dat van de 4X4 paden zie ik evenwel nog zitten. Die rijden volgens mij niet snel en daarvoor heb ik tussen de lijnen wel de toestemming gekregen. Het DH parcours is idd. voor de veiligheid van de deelnemers niet voor XC.
Ik zoek echter iemand die die 4x4 paden kent. Die zouden tot aan de brede piste boven gaan. Vanwaar stijgen wel zou lukken.
Post Reply