mountainbike op lichaamsmaat

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
bacardavid
Mountainbiker

Post by bacardavid »

alvast bedankt, dit bevestigd mijn grote twijfels.
Dan kijk ik uit naar iets anders.
Tips voor aankoop en elk budget moet ik voorzien?

Ik hoop wekelijks, max veertiendaags te kunnen gaan rijden.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat die fietsenhandelaar je die al zou laten kopen.
en hopa wéér eentje verkocht :wink:
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

Qube wrote:
Ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat die fietsenhandelaar je die al zou laten kopen.
en hopa wéér eentje verkocht :wink:
idd, ge hebt spijtig genoeg veel fietsenmakers die zeggen: ne fiets is ne fiets... of ik hem nu aan marcel of louis verkoop, de winst steekt in mijne zak... en dan de Marcel (of de louis) later me rug en kni klachten wegens een slechte zit-houding, hij gaat naar de velo-maker, seg ik heb altij zeer als kik me mijne velo rij...
aah, probeert tees zadelke is (weeral in zijn sjakosjh) en dees pedalekes, of anders da stuur of.... en zo verdient ge veel geld aan een onwetend iemand
Johnny de Wit
Mountainbiker

Welke maat moet ik nemen??

Post by Johnny de Wit »

Ik zou graag (online) een Specialized Epic kopen, maar ik weet niet welke maat ik moet nemen. Een M of een L??

Ik ben 1m83 en zwaar gebouwd (niet dat dat veel met de maat te maken heeft, maar toch)

Dank bij voorbaat,

Johnny
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Ik heb een Epic L en ben 1m82. Hij zit als gegoten. Maar je lengte zegt niet alles (eigenlijk weinig). Kijk een op mijn site bij techniek, neem je maten en bereken dan de framemaat.
beethoven
Mountainbiker

Welke maat moet ik nemen??

Post by beethoven »

Beste,
hella holala, de maten van de nieuwe modellen zijn nu 17.5-19.5 enz. Over welke modellen spreek je dan. Vorig jaar sprak men nog bij Specia over 17-19 enz. en het jaar ervoor over M-l enz. Maar ik rijd met een 17 voor 1.69m.model hard-rock, direct drive. Wel een schone bike maar iets te duur qua de aanvang wat ik er wil mee beginnen. Daarom de aankoop ook wat overwogen. Het lijkt mij niet mis dat je deze vraag dus stelt op deze site. In de modellen van specia heb je wel enorme keuze. Wat wil je eigenlijk van de bike?
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

viper wrote: Kijk een op mijn site bij techniek, neem je maten en bereken dan de framemaat.
OK, dat ziet er goed uit, maar nu weet ik nog niks! Of moet ik met de resultaten nog iets doen??
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Vergelijken met de afmetingen van de verschillende framematen van de Epic (normaal terug te vinden op de Spec website), zou kunnen helpen. :wink:

Succes!

P.S.: Als je niet kan testen (of mss toch bij een dealer in je omgeving) normaliter beter een net iets te klein frame nemen dan een veel te groot.
Bij Spec zal vooral de lengte van de bovenbuis erg belangrijk zijn, denk ik.
Hookipa
Mountainbiker

19 of 21 inch??????

Post by Hookipa »

Ik ben een beginnend biker en vraag raad bij de aanschaf van een bike.
Welke kaderhoogte zou bij mijn lengte van 1,78cm passen een 19 of een 21 inch??? Ikzelf dacht aan de 19 maar de verkoper wou eerder een 21 aansmeren, bij deze heb ik nog bedenktijd. Welke groep is geschikt voor een beginnend biker, kan dit een alivio zijn of is deze te licht??? #-o #-o
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

19 geen twijfel mogelijk. Wat die Alivio betreft hangt af van het gebruikt natuurlijk als je wekelijks in het veld gaat zitten gaat die niet lang meegaan vrees ik. Prefereer dan Deore of LX

Eric B
Post Reply