05/04/09 Bertem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
fast_bunny
- Mountainbiker
Post by fast_bunny »
ik ga hem zeker meedoen voor de eerste maal . heb hier veel goeds over horen vertellen . welke richting gaan ze dan uit ? leefdaal , neerrijse , overijse , huldenberg ? nethen , pecro ?
zou graag wat meer uitleg willen over jullie toertocht, zijn er veel singelstraiks of bosgebied
of zijn het allemaal bredere wegen en zijn de klimmen allemaal te doen op de grote afstand
en de staat van de ondergrond daar ze spreken van heel de week droog weer
laat ons iets meer weten tegen de vrijdag want we moeten zeker een uurtje bollen met de auto
en ast dan nog baggeren is is ons goesting al rap over dus overtuig ons mannen van de organisatie 
Hoeveel kilometer bos gaat dat eigenlijk zijn? Ik heb het gevoel dat we meer op de baan (kasseien...) gaan moeten bollen dan in de bos als ik het kaartje op volgende link bekijk: http://www.wringers-bertem.be/site/
Iemand meer info???
Iemand meer info???
- duvelbiker
- Mountainbiker
Post by duvelbiker »
- Eizerbiker
- Mountainbiker
Post by Eizerbiker »
Hoi,mannen
Vanuit Duisburg zullen er ook wel enkelen(allee ik toch al)
vertrekken en inpikken op den "Breeweg" richting Margijsbos en zo dan naar de inschrijving.Het weer laat veel goed vermoeden.
Tot zondag.
Vanuit Duisburg zullen er ook wel enkelen(allee ik toch al)
Tot zondag.
- DodgeW200
- Mountainbiker
Als ik goe zie zal de toch precies een stukje Kortenbergbos aandoen en dan omhoog naar de armendaal waar de singeltrack naar kerkhof van Sterrebeek in zit om dan zo omhoog te gaan naar Moorsel. Daar is allesinds niet veel straat. Naar de konijnenpijp (de stevige klim over het brugske?)
En Langs Leefdaal naar Korbeek-dijle Dat is allemaal haaks op de asfaltwegen.
Bertembos is ook goed in die richting (bospaadjes).
In Bertembos passeren jullie daar de watertoren en boswachterhuis?
Organisatie: CORRECT ME IF I'M WRONG
Heb alleen maar proberen de kaart van de 45km te lezen en ben rasechte Kortenbergenaar.
En Langs Leefdaal naar Korbeek-dijle Dat is allemaal haaks op de asfaltwegen.
Bertembos is ook goed in die richting (bospaadjes).
In Bertembos passeren jullie daar de watertoren en boswachterhuis?
Organisatie: CORRECT ME IF I'M WRONG
Heb alleen maar proberen de kaart van de 45km te lezen en ben rasechte Kortenbergenaar.
@ rendier , ramboke
Baggeren zal je zeker niet moeten doen daar voor dit ogenblik reeds alles berijdbaar is en volgens het weer dat ze geven alles nog verder zal opdrogen .
We gaan door verschillende bossen zoals Kortenbergbos , Hogenbos , Margijsbos , Bertembos , mooi verdeeld over de 65 km . De zo genaamde verbindingsstukken zijn zeker geen saaie stukken , we passeren nog enkele kleinere bosstukjes , het natuurgebied "de doode bemde " (met toelating hé mannen) , verschillende holle wegen en met regelmaat enkele nijdige klimmetjes en afdalingen . Singletracks , ongeveer een tiental waarvan een stuk of vier langere .Op alle klimmen ben ik op m'n 47 jaar boven geraakt behalve op die van den extreme (zit er ook in , je krijgt de keuze om hem wel of niet te proberen) ,maar daar gaan er zeker naar boven rijden en de mannen zonder schrik ,afrijden.
Kasseistroken , een viertal , maar geen Parijs-Roubaix , zijn kortere stukjes maar hoort bij de afwisseling van het parkoers.Voor mij is er één lang stuk vlak veldweg van ongeveer 1 km die saai kan overkomen maar die toch kan gesmaakt worden om de beentjes effen rust te gunnen.
Samen gevat een erg afwisselend , evenwichtig , met de nodige hoogtemeters , parkoers ,met verschillende ondergronden (ongeveer 80% off road).
Dit hierboven geldt voor de 65 km ,ook de 25 en 45 km zijn afwisselend maar de moeilijkheidsgraad is hier wat aangepast met de nodige uitdagingen natuurlijk .
Mijn bandenkeuze (persoonlijk) voor zondag , achteraan racing ralph ,vooraan nobby nic
Groeten en hopelijk tot zondag
Baggeren zal je zeker niet moeten doen daar voor dit ogenblik reeds alles berijdbaar is en volgens het weer dat ze geven alles nog verder zal opdrogen .
We gaan door verschillende bossen zoals Kortenbergbos , Hogenbos , Margijsbos , Bertembos , mooi verdeeld over de 65 km . De zo genaamde verbindingsstukken zijn zeker geen saaie stukken , we passeren nog enkele kleinere bosstukjes , het natuurgebied "de doode bemde " (met toelating hé mannen) , verschillende holle wegen en met regelmaat enkele nijdige klimmetjes en afdalingen . Singletracks , ongeveer een tiental waarvan een stuk of vier langere .Op alle klimmen ben ik op m'n 47 jaar boven geraakt behalve op die van den extreme (zit er ook in , je krijgt de keuze om hem wel of niet te proberen) ,maar daar gaan er zeker naar boven rijden en de mannen zonder schrik ,afrijden.
Kasseistroken , een viertal , maar geen Parijs-Roubaix , zijn kortere stukjes maar hoort bij de afwisseling van het parkoers.Voor mij is er één lang stuk vlak veldweg van ongeveer 1 km die saai kan overkomen maar die toch kan gesmaakt worden om de beentjes effen rust te gunnen.
Samen gevat een erg afwisselend , evenwichtig , met de nodige hoogtemeters , parkoers ,met verschillende ondergronden (ongeveer 80% off road).
Dit hierboven geldt voor de 65 km ,ook de 25 en 45 km zijn afwisselend maar de moeilijkheidsgraad is hier wat aangepast met de nodige uitdagingen natuurlijk .
Mijn bandenkeuze (persoonlijk) voor zondag , achteraan racing ralph ,vooraan nobby nic
Groeten en hopelijk tot zondag