Trainen, Woon- en werkverkeer

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Svekke
Mountainbiker

Post by Svekke »

ru wrote:Dat ik op die manier per maand een kleine €180 belastingvrij bij op de rekening krijg is natuurlijk ook handig meegenomen '8)'
Krijgt ge die 180€ elke maand ? of geeft ge da aan de belastingen aan of zo ? hoe gaat dat in zen werk ? graag wat toelichting, thx.
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Ik sta in het onderwijs en krijg ook een vergoeding van 0.15€ per kilometer. Ik fiets winter en zomer 3 to 4 keer per week heen-en terug en da's zo'n 70 km. Ik ga 1 keer per week met de auto om propere kleertjes mee te nemen en heb een douche op school.
Leuke bijverdienste he! Reken maar uit...
En bovendien kom ik zo aan m'n trainingsuren.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Ok, nu we toch aan het afwijken zijn :wink:. Kan ik mijn kleren en Slijtage onderdelen niet aangeven bij de beslastingen :-? . Met ene moto lukt dat allemaal maar met de fiets naar het schijnt niet :(
Jentek
Mountainbiker

Post by Jentek »

Qube wrote:Ok, nu we toch aan het afwijken zijn :wink:. Kan ik mijn kleren en Slijtage onderdelen niet aangeven bij de beslastingen :-? . Met ene moto lukt dat allemaal maar met de fiets naar het schijnt niet :(
idd, is ook nie just vin ik. Ik heb da ooit es aan mijne boekhouder gevraagd, is bijna nie mogelijk om ne fiets en aanverwanten in te brengen. tenzij ge fiets echt voor beroep nodig hebt. pakjes bezorgen in de stad, fietsgids ofzo...
swerkfiets
Mountainbiker

Post by swerkfiets »

in de zomermaanden rij ik ook met de fiets naar het werk ik geef het aantal km op dat overeenkomt met het treinabonnement ttz 100km h/t aan 6fr de km dit betekent 600 fr/dag X het aantal dagen dat ik die maand heb gereden en deze worden netjes de maand erop belastingvij op mijn rekening gestort. Betaald worden om te trainen. het kan niet beter
ru
Mountainbiker

Post by ru »

Bij veel bedrijven staat er wel een max. op het aantal kilometers dat ze terugbetalen per dag, bv. 50km.
Dit max. zou dan met een €7,5 overeen komen. Bij overheidsinstellingen staat er geen limiet op denk ik.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Bij overheidsinstellingen staat er geen limiet op denk ik.
Zoals gewoonlijk :roll: :D ,

nee, alles wat je werkgever je betaald boven die 6 bfr/km is WEL belastbaar, maarja ken er nie zoveel der je 1.5 bfr cadeau doen :cry:
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

Qube wrote:
Bij overheidsinstellingen staat er geen limiet op denk ik.
Zoals gewoonlijk :roll: :D ,

nee, alles wat je werkgever je betaald boven die 6 bfr/km is WEL belastbaar, maarja ken er nie zoveel der je 1.5 bfr cadeau doen :cry:
jammer genoeg: wél overheid, wél limiet (450€/jaar). niet echt een logische redenering, maar ja het is nu zo.

je werkgever betaalt me meestal met een t! :wink:
Navanax
Mountainbiker

Post by Navanax »

Hallo,

Ben een beginnende MTB-er.

Als ik naar het werk fiets (16 km enkel) dan ben stik kapot als ik thuis komen , na 2 x 16 km. Ik haal s'morgens amper 25 gem

Als ik s'avonds ga fietsen 50km (28 gem) voel ik mij nog goed. Hoe komt dat ?
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

BTD wrote:Hallo,

Ben een beginnende MTB-er.

Als ik naar het werk fiets (16 km enkel) dan ben stik kapot als ik thuis komen , na 2 x 16 km. Ik haal s'morgens amper 25 gem

Als ik s'avonds ga fietsen 50km (28 gem) voel ik mij nog goed. Hoe komt dat ?
Dat is toch heel normaal, gij gaat zo graag werken als ik.
Post Reply