Wilier Solitario 2008 Carbon - scheurtje in kader...
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- vannoli
- Mountainbiker
- Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
Maar meestal ,als de lak een barst vertoont is er aan de carbon ook een scheur
Want als je kader op die plaats niet vervormd geworden is en daardoor een scheur ontstaat zal de verf ook niet barsten
Maar zou wel schitterend service zijn
Ik heb mijn zadelpen ook eens uitgehaald en t'is ook een zeer lange ,en wou ze eerst inkorten maar ga ze zo laten dat ze zo diep mogelijk in mijn carbon frame zit ,zodat het zo veel mogelijk versteviging biedt
Want als je kader op die plaats niet vervormd geworden is en daardoor een scheur ontstaat zal de verf ook niet barsten
Maar zou wel schitterend service zijn
Ik heb mijn zadelpen ook eens uitgehaald en t'is ook een zeer lange ,en wou ze eerst inkorten maar ga ze zo laten dat ze zo diep mogelijk in mijn carbon frame zit ,zodat het zo veel mogelijk versteviging biedt
- Kr1stof
- Mountainbiker
Ik kan aan uw zinneke totaal ni aan uit :p, maar het is toch zo dat die carbon die onder de lak zit veel meer elastisch vervormbaar is dan de lak die er op hangt?vannoli wrote:Want als je kader op die plaats niet vervormd geworden is en daardoor een scheur ontstaat zal de verf ook niet barsten
Als ge bijvoorbeeld ne kabel zou verven en dieje daarna buigt, dan zou uw verf vol scheuren zitten, ma ge zegt dan toch ni dan dat uwe kabel gebarsten is??
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ik zie dat je een Hope snelsluiting gebruikt voor je carbon frame. De oorzaak zou wel is in de daardoor veroorzaakte spanningen kunnen liggen. Normaal doe je in een carbon frame speciale Tacx assembly compound (carbon montagepasta) en hanteer je een aanhaalmoment van om en bij de 5N/m. Met je Hope snelsluiting kan je deze kracht onmogelijk controleren - die zadelklem van Hope op een carbon frame is als een olifant in de porceleinwinkel.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ah, merci, da's een goeie tip naar de toekomst toemadskatingcow wrote:Ik zie dat je een Hope snelsluiting gebruikt voor je carbon frame. De oorzaak zou wel is in de daardoor veroorzaakte spanningen kunnen liggen. Normaal doe je in een carbon frame speciale Tacx assembly compound (carbon montagepasta) en hanteer je een aanhaalmoment van om en bij de 5N/m. Met je Hope snelsluiting kan je deze kracht onmogelijk controleren - die zadelklem van Hope op een carbon frame is als een olifant in de porceleinwinkel.
- B-artiest
- Mountainbiker
Hmmm ik hoop voor u dat Wilier niet meeleestRock Rider wrote:ah, merci, da's een goeie tip naar de toekomst toemadskatingcow wrote:Ik zie dat je een Hope snelsluiting gebruikt voor je carbon frame. De oorzaak zou wel is in de daardoor veroorzaakte spanningen kunnen liggen. Normaal doe je in een carbon frame speciale Tacx assembly compound (carbon montagepasta) en hanteer je een aanhaalmoment van om en bij de 5N/m. Met je Hope snelsluiting kan je deze kracht onmogelijk controleren - die zadelklem van Hope op een carbon frame is als een olifant in de porceleinwinkel.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Wilier heeft diezelfde foto's ontvangen en meegedeeld dat ik een nieuwe bike krijg... Nu gewoon nog concreet afspreken en klaar is kees...B-artiest wrote:Hmmm ik hoop voor u dat Wilier niet meeleestRock Rider wrote:ah, merci, da's een goeie tip naar de toekomst toemadskatingcow wrote:Ik zie dat je een Hope snelsluiting gebruikt voor je carbon frame. De oorzaak zou wel is in de daardoor veroorzaakte spanningen kunnen liggen. Normaal doe je in een carbon frame speciale Tacx assembly compound (carbon montagepasta) en hanteer je een aanhaalmoment van om en bij de 5N/m. Met je Hope snelsluiting kan je deze kracht onmogelijk controleren - die zadelklem van Hope op een carbon frame is als een olifant in de porceleinwinkel.
Hoe komt eigenlijk dat de garantie rechtstreeks kan verlopen met Willier? Normaal dient dit toch via Veltec te gaan aangezien deze de verdeler is in de Benelux. Het lijkt me straf dat ze het frame rechtstreeks naar u gaan opsturen?Rock Rider wrote:Wilier heeft diezelfde foto's ontvangen en meegedeeld dat ik een nieuwe bike krijg... Nu gewoon nog concreet afspreken en klaar is kees...B-artiest wrote:Hmmm ik hoop voor u dat Wilier niet meeleestRock Rider wrote: ah, merci, da's een goeie tip naar de toekomst toe
Heb je trouwens al contact met Veltec opgenomen? Zij kunnen misschien de zaak versnellen indien ze hetzelfde frame op stock hebben. Veltec is bij garantie gevallen altijd heel correct.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Het frame zal inderdaad hoogst waarschijnlijk niet bij mij geleverd worden, maar eerder bij een plaatselijke dealer van Wilier...
Tot nu toe verloopt alles schitterend. We zullen zien hoe het verder loopt...
Tot nu toe verloopt alles schitterend. We zullen zien hoe het verder loopt...
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
met wat vertraging vandaag het verlossende nieuws gehad dat mijn frame geleverd is bij nen dealer in de buurt...
Is toch wel een goede service vind ik persoonlijk! Allemaal gebaseerd op foto's en mails...
Kunnen vanaf morgen dus weer beginnen met het opbouwen van de bike...
Is toch wel een goede service vind ik persoonlijk! Allemaal gebaseerd op foto's en mails...
Kunnen vanaf morgen dus weer beginnen met het opbouwen van de bike...