Sven Nys: MTB en cross combineren

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
saiko
Test team

Post by saiko »

Michaël wrote:
saiko wrote:ik ben er tegen.

Ik vind de mountainbike parcours tegenwoordig al niet weer wat ze vroeger waren. Meer en meer mensen starten als met een vaste vork etc.
Als een terein te berijden is met een crossfiets is het in mijn ogen geen echt mountainbike parcour
Ik weet nog dat ik op ongeveer 10 jarige leeftijd in houffalize naar het mountainbiken ben gaan kijken. En één van de deelnemers liet in een gesprek met mijn pa zaliger( die toen bij de pers werkte) ,zijn polsen zien. Die waren volledig paars-blauw. Toen reden die gasten ook zonder verende voorvork hé.
Verende voorvorken geven meer comfort, maar zijn niet noodzakelijk.
ja maar die hadden dus wel paars-blauwe polsen. Dat hebben ze nu niet.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Lees ik hier niet gewoon : "Ik wil (nog) meer geld verdienen" ?
Leo
Mountainbiker

Post by Leo »

Geweldig idee van Nys! Journalisten hadden hierover naar Peter Vandenabeele gebeld en die was heel enthousiast. Pvda ging het zeker voorleggen bij de UCI.

Ervoor gaan zou ik zeggen, beide werelden sluiten goed bij elkaar aan.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

Ik krijg er het vliegend groen van als MTB gelijkgesteld wordt aan XC. En zeker van mannen als hem verwacht ik vlakaf dat er ruimte geboden wordt aan de andere disciplines die er zijn. We zitten met een prille maar levendige 4X scene, er worden bikeparks aangelegd en met Just ride it en dergelijke begint er eindelijk wat meer georganizeerd te worden op vlak van DH. En dan komt iemand met die positie in t wielerwereldje al die moeite in 1 hap wegvegen.

MTB IS NOT ONLY XC. Stefan everts zou blij zijn mochten ze 'motorsport' op tv geven en enkel en alleen maar superbike tonen alsof er geen MX , trial, enduro, FMX, 24h races en dergelijke bestaan.

Daarom alleen al is het een rotslecht idee. Hoe gaan de andere disciplines en aanstormend talent aan middelen wedstrijden ondersteuning en sponsors geraken? Vraag eens aan Nico Vinck hoe moeilijk het is om als Belg in DH ergens te geraken, zonder brede media ondersteuning.
Volgend voorstel is om het samen te voegen met pistekoers zeker? Tis toch ook rondjes rijden op een gesloten parkoer?

cyclo cross = wielrennen, en XC = mtb. En die staan net zo dicht of ver dan handbal en basket.

Heel slechte en vooral domme bal van Nys.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

hij wil op deze manier een betere startplaats krijgen bij de volgende spelen op de MTB met de verdiende punten van de cyclocross, zonder er MTB wedstrijden voor te moeten rijden :roll:
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Ik vind nu al dat er teveel XC wedstrijden zijn die al veel te hard op ne veldrit lijken, terwijl er zoveel mooie échte bikeplekken in vlaanderen zijn waar géén XC wedstrijden worden gehouden.

Als ik aan de Fl. cup terugdenk kan ik er niet veel échte XC wedstrijden bedenken.

Ik denk niet dat dit erop gaat beteren als de 2 sporten worden samengevoegd.

Nu zijn de wereldbekers tenminste nog moeilijke klimparcoursen, hoewel dat er ook uit begint te gaan, in de WB, volgens Filip Meirhaeghe.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Nijs nu stel je me teleur dan gaan omlopen als houffa gaan moeten verdwijnen omdat ze te lang zijn voor op tv te komen . Echt stom idee vind het allebij mooie sporten laat ze zo !
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

Headshot wrote:hij wil op deze manier een betere startplaats krijgen bij de volgende spelen op de MTB met de verdiende punten van de cyclocross, zonder er MTB wedstrijden voor te moeten rijden :roll:
+1

#-o
hendrik1984
Mountainbiker

Post by hendrik1984 »

mountainbike live op tv is het toch niet denk ik..... duurt veel te lang om het boeiend te houden.
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Is dat hier niet dat er veel mensen zitten te zagen dat MTB te weinig aandacht krijgt op TV :oops: of ben ik verkeerd?
Ik zou zeggen t ' is de moment gasten ga ervoor =D>
Post Reply