Mapsource - Tracks

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
PeterV
Mountainbiker

Post by PeterV »

Heb sinds kort en dakota 20.

Wanneer ik een track (van een wandeling) in mapsource bekijk,
wijkt deze enorm af van de gevolgde weg. Iemand enig idee hoe dit
komt? Of zit er altijd zoveel speling op?

Wat ik ook mis is ergens een knop die zegt nu 'track opnemen', nu 'track stoppen'. Moet ik daarvoor altijd eerst de huidige track wissen of bestaan er andere manieren om met een track te starten?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

PeterV wrote:Heb sinds kort en dakota 20.

Wanneer ik een track (van een wandeling) in mapsource bekijk,
wijkt deze enorm af van de gevolgde weg. Iemand enig idee hoe dit
komt? Of zit er altijd zoveel speling op?

Wat ik ook mis is ergens een knop die zegt nu 'track opnemen', nu 'track stoppen'. Moet ik daarvoor altijd eerst de huidige track wissen of bestaan er andere manieren om met een track te starten?
Staat in je Dakota onder "Stel in/Routering" plaats op weg aan of uit?
Mocht deze op aan staan, en je bewandeld paden die niet op de kaart staan, dan gaat het toestel je op een nabijgeleven weg plaatsen
Bij wandelen en mountainbike staat deze optie bij mij steeds uit

Onder "Stel in/Tracks" heb je de mogelijkheid om de tracklog:
- niet opnemen
- opnemen, niet tonen
- opnemen, tonen op kaart
Is er een rede waarom je de tracklog niet zou registreren?
Is het tracklog geheugen vol, dan maakt de Dakota terug ruimte in de folder Garmini/GPX/Current door eerdere opgenomen tracks te saven onder Garmin/GPX/Archive (numeriek oplopend benoemd)
Deze mappen vind je terug als je je toestel aansluit op je pc en bekijkt via "My Computer" als external device
In Mapsource kan je altijd zowel geregistreerde tracks als gedownloade tracks editen (stukken knippen, bijtekenen, plakken)
PeterV
Mountainbiker

Post by PeterV »

Beny wrote: Staat in je Dakota onder "Stel in/Routering" plaats op weg aan of uit?
Mocht deze op aan staan, en je bewandeld paden die niet op de kaart staan, dan gaat het toestel je op een nabijgeleven weg plaatsen
Bij wandelen en mountainbike staat deze optie bij mij steeds uit
De optie 'plaats op de weg' staat uit.
Kunnen de afwijkingen te maken hebben met het feit dat ik de gps tijdens de wandelingen in de hand houd en dat hij dus constant in beweging is?
Beny wrote: Onder "Stel in/Tracks" heb je de mogelijkheid om de tracklog:
- niet opnemen
- opnemen, niet tonen
- opnemen, tonen op kaart
Is er een rede waarom je de tracklog niet zou registreren?
Is het tracklog geheugen vol, dan maakt de Dakota terug ruimte in de folder Garmini/GPX/Current door eerdere opgenomen tracks te saven onder Garmin/GPX/Archive (numeriek oplopend benoemd)
Deze mappen vind je terug als je je toestel aansluit op je pc en bekijkt via "My Computer" als external device
In Mapsource kan je altijd zowel geregistreerde tracks als gedownloade tracks editen (stukken knippen, bijtekenen, plakken)
Ik vind het gewoon raar dat er geen knop bestaat op het hoofdmenu om de tracklogging te starten en te stoppen. Dit moet nu gebeuren via stel in/tracks. 'T is natuurlijk ook een kwestie van gewoonte....
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

PeterV wrote:De optie 'plaats op de weg' staat uit.
Kunnen de afwijkingen te maken hebben met het feit dat ik de gps tijdens de wandelingen in de hand houd en dat hij dus constant in beweging is?
=> kan zijn, heb je ook de laatste nieuwe firmware geinstalleerd met behulp van de webupdater?
PeterV wrote:Ik vind het gewoon raar dat er geen knop bestaat op het hoofdmenu om de tracklogging te starten en te stoppen. Dit moet nu gebeuren via stel in/tracks. 'T is natuurlijk ook een kwestie van gewoonte....
=> qua stelling zit er wel iets in, maar persoonlijk zie ik niet in waarom dit zou moeten/kunnen, nadien in mapsource doe je wat je wilt...
Post Reply