headshok vering verliest lucht

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jawa
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Post by jawa »

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn voorvering. Bij mij deed het zich voor na een lange inactiviteit van de fiets (+-2 maand). Mss heeft het daar wat mee te maken. De vork verliest geleidelijk zijn druk en op een lange intensieve tocht staat ze volledig plat.
Weet jij soms ofdat ge uw vork kunt beschadigen als ge op zo'n volledig platte vork verderrijdt?
@ Optimo GmC: Hoe doe je dat juist om dat ventiel er uit te draaien, heb je daar een speciale sleutel voor nodig en is het gewone teflonolie dat je er dan ingiet of iets anders?
Bleek die oplossing langdurig te werken of heb je met verloop van tijd toch die cartridge moeten vervangen?

Thanx in advance
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

Optimo GmC wrote:Je kan het ventiel er uit draaien en vervolgens een beetje Finish Line in laten druppen. Beweeg vervolgens de vork enkele keren op en neer en pomp hem dan terug op. De mijne heeft het zo al anderhalve maand uitgehouden. Nu loopt hij terug langzaam leeg, dus zal ook een nieuwe binnenunit moeten tuigen denk ik.
wa's Finish Line ?

btw : ik heb een Lefty DLR , hoeveel druk moet hier in ?
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

jawa wrote: Weet jij soms ofdat ge uw vork kunt beschadigen als ge op zo'n volledig platte vork verderrijdt?
Ik DENK het niet, heb dit laatst nog gedaan op een TT van 60 km (volledig plat, en de lock out niet opgezet). Thuisgekomen, bijgepompt en de vork staat nu nog steeds op druk en werkt goed (zo'n 2 maand geleden schat ik)
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Luc wrote:
jawa wrote: Weet jij soms ofdat ge uw vork kunt beschadigen als ge op zo'n volledig platte vork verderrijdt?
Ik DENK het niet, heb dit laatst nog gedaan op een TT van 60 km (volledig plat, en de lock out niet opgezet). Thuisgekomen, bijgepompt en de vork staat nu nog steeds op druk en werkt goed (zo'n 2 maand geleden schat ik)
Ik denk dat jij blij mag zijn dat je fatty? nog werkt: als hij helemaal plat staat en de lock-out staat niet aan, dan gaat de vork gewoon op en neer bij putten, jumps en dergelijke. Dat wil zeggen, als hij ingaat, dan komt er dus gewoon metaal op metaal tegen elkaar, zonder enige demping. (nu mag je denken wat je wil, dat lijkt me niet gezond)
Croy
Mountainbiker

Post by Croy »

Zo'n hogedrukpompje is dat specifiek voor headshock veringen ?
Waar dergelijke tool aanschaffen en wat is een redelijke prijs ?
jawa
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Post by jawa »

@ Hydrus: dat dacht ik ook, maar als ik vork terug oppomp lijkt alles OK, maar na ritje merk ik toch terug luchtverlies. Ik hoorde wel geen getik van metaal op metaal. Fiets binnengedaan bij LBS en zij vinden ook geen luchtverlies, gaan voor alle zekerheid toch de luchtcartridge vervangen (hopelijk in garantie).
@ Croy: dit is een pompje speciaal voor veringen op te pompen, dus met zo'n kop voor op een autoventiel en preciese aflezing qua druk. U kunt er ook zeer veel druk mee steken (meer dan met een gewone fietspomp). Het mijne heb ik een 30 euro of zo betaald.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

heb het ook vlaggen. Na een jaar had ik last van piepende (eerder fluitende) headshok. Nu loopt ie leeg na een uur of 2 fietsen. Zet je hem dan in de garage is ie 's anderendaags plat. Volgens mij kan hget niet kwaad met een platte te rijden, er zitten denk ik wel bottom-out rubbers in die de einde van de slag dempen. Maar er moet wel lucht in bljiven natuurlijk. Bijkomend probleem is dat ik bij men fiets een hogdrukpomp heb gekregn, die het niet doe.Bij het losdraaien ontsnapt alle lucht. Ik heb ALLES al geprobeerd. En met men maat zen Fox pompje gaat het vanzelf. Tijd dus voor een bezoekje aan men fietsenmaker
Spunk
Mountainbiker

Post by Spunk »

een adres:

http://www.eightyaid.com/

cheers
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Geen enkele biker die vermeldt welke merk van vork ze hebben.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

marge wrote:Geen enkele biker die vermeldt welke merk van vork ze hebben.
Onderwerp = Headshok #-o :wink:
Post Reply