Keuze nieuwe bike Stumpjumper - 6700 - LTD CC - Copperhead

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

sintesistef wrote: Om even te verduidelijken, van mij MOET er niks hé !!!
zeg er gewoon mijn gedacht over...
IK dacht dat Nightraver hier om andere bikers hun mening vroeg,
maar ok ik zal wel zwijgen.
Je moet niet zo in verdediging gaan....

Je gedacht zeggen is niet verkeerd, maar zomaar gaan verkondigen dat je zowieso achteraf extra kosten gaat hebben is niet echt juiste info.

Als de TS niet echt op de hoogte is van die onderdelen kan jouw reply overkomen dat die onderdelen zo slecht zijn dat hij binnen de korste keren kosten gaat hebben, en dat is helemaal niet het geval.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

sintesistef wrote:
De Speci is behalve de wielen helemaal voorzien voor Disc brakes (frame en vork) en dat bedoel ik dus met achteraf updaten, verslijt eerst het origineel en verander dan naar je eigen zin (en je frame blijft TOP) :wink:

De keuze is aan Uzelf :drunk:
En waarom zijn die wielen niet voorzien voor disc??? Kijk of lees maar eens goed.
sintesistef
Mountainbiker

Post by sintesistef »

Angelo. wrote:
sintesistef wrote:
De Speci is behalve de wielen helemaal voorzien voor Disc brakes (frame en vork) en dat bedoel ik dus met achteraf updaten, verslijt eerst het origineel en verander dan naar je eigen zin (en je frame blijft TOP) :wink:

De keuze is aan Uzelf :drunk:
En waarom zijn die wielen niet voorzien voor disc??? Kijk of lees maar eens goed.
Kweet het niet van die naven, kan er op de website van Specialized niet zo goed aan uit, (vooraan mss wel, achteraan?)
sintesistef
Mountainbiker

Post by sintesistef »

kawa wrote:
sintesistef wrote: Om even te verduidelijken, van mij MOET er niks hé !!!
zeg er gewoon mijn gedacht over...
IK dacht dat Nightraver hier om andere bikers hun mening vroeg,
maar ok ik zal wel zwijgen.
Je moet niet zo in verdediging gaan....

Je gedacht zeggen is niet verkeerd, maar zomaar gaan verkondigen dat je zowieso achteraf extra kosten gaat hebben is niet echt juiste info.

Als de TS niet echt op de hoogte is van die onderdelen kan jouw reply overkomen dat die onderdelen zo slecht zijn dat hij binnen de korste keren kosten gaat hebben, en dat is helemaal niet het geval.
Mij ga je zeker niet horen zeggen dat een Speci een slechte fiets is, ga ik voor geen enkele bike doen trouwens.
maar je kan er van op aan dat een ( Custom Shimano FC-M542, 15.5": 170mm, others: 175mm ) b.v. geen XT CRANKSTEL is, en er zijn zo nog een paar van die onderdelen, en nee dit zijn zeker geen slechte onderdelen en je moet die zeker achteraf niet vervangen.

Maar wetende dat +- 80% van de bikers zijn bike achteraf wel eens een update wil geven, wou ik dit gewoon ff aan nightraver mededelen.

Hierbij SORRY aan alle lezers van deze topic, kzal het nooit meer doen.

:oops:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

sintesistef wrote:
Mij ga je zeker niet horen zeggen dat een Speci een slechte fiets is, ga ik voor geen enkele bike doen trouwens.
maar je kan er van op aan dat een ( Custom Shimano FC-M542, 15.5": 170mm, others: 175mm ) b.v. geen XT CRANKSTEL is, en er zijn zo nog een paar van die onderdelen, en nee dit zijn zeker geen slechte onderdelen en je moet die zeker achteraf niet vervangen.

Maar wetende dat +- 80% van de bikers zijn bike achteraf wel eens een update wil geven, wou ik dit gewoon ff aan nightraver mededelen.

Hierbij SORRY aan alle lezers van deze topic, kzal het nooit meer doen. :oops:

Gij voelt u echt aangevallen he? Dat was helemaal mijn bedoeling niet...
Zoals je het nu schrijft is het wel duidelijk, zoals je het eerst schreef kon het voor verwarring zorgen... :wink:
nightraver
Mountainbiker

Post by nightraver »

Zeker niet verontschuldigen sintesistef. Uw mening wordt door mij alvast zeker gewaardeerd (en uiteraard ook de mening van kawa). Dat is juist het interessante aan een forum, veel verschillende meningen ;-)

Het is eigenlijk mijn voorkeur om een zo compleet mogelijk uitgeruste fiets te kopen voor het mss wel beperkte budget van 1000 eur.
Indien mogelijk wens ik volgende onderdelen: Goede voorvork (Reba of gelijkwaardig), schijfremmen, minimum slx onderdelen.

Cube Ltd CC voldoet volledig, maar de prijs ligt vast op 1199 eur wat boven mijn budget is. En op internet bestellen (waar de CC goedkoper is) zie ik niet zitten... Spijtig want vond dit in de shop een prachtige mtb.

Morgen ga ik langs bij de lokale Specialized dealer, maar zoals jullie reeds vermeldden gaat deze eveneens te duur zijn.

Blijven nog over de Trek en de Bulls. De Trek ligt qua prijs en afmontage volledig binnen mijn verwachtingen op één niet onbelangrijk detail na, de voorvork...

De Bulls is volgens mij de enige MTB met een Reba vork die voor 1000 euro te koop is, en je krijgt er dan een volledige XT afmontage bovenop.

Rekening houdende met het feit dat ik niet veel extra kosten wil maken denk ik dat de Bulls het meeste kans maakt. Heb hem echter nog steeds niet irl gezien.
nightraver
Mountainbiker

Post by nightraver »

In de shop was ik overtuigd. De Bulls is een zeer mooie fiets en heb hem dan ook gekocht!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

nightraver wrote:In de shop was ik overtuigd. De Bulls is een zeer mooie fiets en heb hem dan ook gekocht!
nu nog nen deftige kader, en ge hebt ne goeie vlo!
sintesistef
Mountainbiker

Post by sintesistef »

Swannie wrote:
nightraver wrote:In de shop was ik overtuigd. De Bulls is een zeer mooie fiets en heb hem dan ook gekocht!
nu nog nen deftige kader, en ge hebt ne goeie vlo!
nix van aantrekken, als jij je goed voelt bij de Bulls, dan heb je de goeie keuze gemaakt, meer telt er niet.

nog veel suc6 met je bike en post eens wat foto's in de showroom rubriek.

:wink:
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

proficiat met je aankoop, knappe bike.

Misschien wat late info nu, maar je hebt er miss nog iets aan :-)
Ikzelf heb één van de mogelijkheden hier beschreven doorlopen: in 2007 een stumpjumper v-brake gekocht (10% korting) en die is nu al heel wat ge-update: xt-schijremmen, dtswiss wielen (die standaard kunnen ook dienen, maar je wilt die velgrand dan toch weg... dus nieuwe ) nokonkabels, xt-crankstel (had ik wel nog liggen..)

Maar dit om even te zeggen dat ik hiermee al boven de 2000 euro ben gevlogen: nu is hij wel zoals ik hem wou :-)
Gelukkig gebeuren die updates gespreid....

Veel plezier met je bike, het zal er niet aan mankeren!! 8)
Post Reply