Rocket Ron

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Korte review op Mountainbike Action : Schwalbe Rocket Ron Tire Test

Antwoord op de vraag waarom de Rocket Ron zo licht is :

Image

Image
rolando
Mountainbiker

rocket ron

Post by rolando »

Heb vandaag een 2.10 gemonteerd met notubes.Midden in een nop was er een gat van ongeveer 2mm ruw geschat.Uiteindelijk dicht gekregen na constant bijblazen met de compressor.Door de zijflanken ontsnapt na 6 uur nog steeds produkt en uiteraard lucht en dan bedoel ik niet daar waar de band de velg raakt maar gewoon door de poriën van de band.Dat beloofd niet veel goeds en ik veronderstel dan ook dat dit bandje een beetje licht uitvalt om tubeless mee te rijden.
Mister T.
Mountainbiker

Re: rocket ron

Post by Mister T. »

rolando wrote:Heb vandaag een 2.10 gemonteerd met notubes.Midden in een nop was er een gat van ongeveer 2mm ruw geschat.Uiteindelijk dicht gekregen na constant bijblazen met de compressor.Door de zijflanken ontsnapt na 6 uur nog steeds produkt en uiteraard lucht en dan bedoel ik niet daar waar de band de velg raakt maar gewoon door de poriën van de band.Dat beloofd niet veel goeds en ik veronderstel dan ook dat dit bandje een beetje licht uitvalt om tubeless mee te rijden.
Is zelfde als Conti SK en wat ik al vermoedde...

Ook de opmerking hierboven dat de flanken zeer soepel zijn en te licht voor noTubes had ik ergens voelen aankomen.
Hopelijk maken ze ooit een SnakeSkin versie van de RoRo.

Dus voor het echte langere werk ga'k er voor passen, zeker in d'Ardennen en Alpen/Mediterranee.

Maar 'k ga der mij toch een paar inslaan om met latexbibandjes te rijden. Wil toch eens voelen hoe die reageert t.o.v. RaRa.
Post Reply