Het eerste (en langste deel) van het parcours (Adegem via Kampel naar Drongengoed en daarna naar Onderdijke) zal onder eender welke weersomstandigheden goed berijdbaar zijn.
Het deel na de bevoorrading (Onderdijke, Boombos, Koetshoeve, sas Balgerhoek, brug expressweg) ligt er iets zwaarder bij.
We hebben er wel voor gezorgd de grote plassen te laten leeglopen waar dat kon.
Tegen regen en kou kunnen we jullie op het parcours niet beschermen. Daar dienen regenvesten en andere kledij voor. Op de bevoorading zullen we verwarming en onderdak voorzien.
Volgens de voorspellingen zou het morgen en zaterdag droogblijven.
Hopelijk hebben Frank en Sabine voor 1 keer gelijk.
13/12/08 Adegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
cgeerinckx
- Mountainbiker
- supermotard
- Mountainbiker
Post by supermotard »
De meesten zullen hem wel komen rijden ...na de nacht ..zekersflipo99 wrote:als dat de ideale rit is na de nacht,kom ik hem ook eens rijden
Was dat daar waar vorig jaar achter de vangrails en het lager gelegen gedeelte op een boord van zo'n halve meter werd gereden aan de verbrandingsoven??cgeerinckx wrote: Het deel na de bevoorrading (Onderdijke, Boombos, Koetshoeve, sas Balgerhoek, brug expressweg) ligt er iets zwaarder bij.
We hebben er wel voor gezorgd de grote plassen te laten leeglopen waar dat kon.
groeten
geertje
- Fre C
- Mountainbiker
Ter info: is Drongengoed!Legionair wrote:Ik als Adegemenaar zal hier maar een beetje reclame maken voor deze prachtige rit doorheen het Drongenhoed en streek !!!
Wij van de Sint Ritatrappers zullen zeker met een mooie groep afkomen om mijn thuistreek na een lange tijd nog eens te verkennen !!
@Geertje: verbrandingsoven is inderdaad de evenwichtsoefening tussen vangrail.
Heb al vernomen dat er vriesweer in de lucht hangt, dus lekker droog. Dat is goed nieuws...water van afgelopen dagen kunnen we natuurlijk niet ongedaan maken.
Maarja, ik lees dat organisatie al wat moeite gedaan heeft om het ons properder te maken.
- Cubedude
- Mountainbiker
- Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS
Ben net terug van een ritje in de buurt. Tja, het ligt erbij zoals te verwachten is. De verharde dreven zijn berijdbaar maar met plassen. de onverharde liggen er soms verzopen bij. De stroken die ik gezien heb lagen er niet echt uitnodigend bij. verzopen en vettig. Let wel dat het merendeels zandgrond is en je met goede banden wel overal grip zult hebben. Maar nat en smerig word je dus wel.Ervine wrote:iemand een idee betreffende de staat van het parcour![]()
met de regen van de laatste dagen ben benieuwd![]()
zal wel afkomen
Alhoewel ik het idee heb dat het merendeels verharde dreven en macadam zal zijn. Toch voor zover ik zien kon (ik reed een fietsknooppuntroute en kwam erg regelmatig de pijltjes tegen.
Ik wou eerst ook afkomen, maar ik sla eens een modderbad over...
vtt-Adegem
Terug thuis van deze bevroren vtt
.Is uiteraard gans anders rijden dan in de vorige moddertoestanden.Op die ene zware strook met groeven en ijsplekken is een mountainbiker zwaar ten val gekomen, waarbij hij zich fel bezeerde aan de rug.Met enkele persoenen ter plaatse gebleven,om hem zo warm mogelijk te houden in afwachting van de komst ,van de dienst 100.Weet er intussen al iemand hoe het gesteld is met deze persoon.In elk geval wens ik deze persoon een spoedig herstel en veel beterschap toe.
Deze morgen in verkleumde en verkouden toestand naar Adegem afgezakt. Dan toch niet alleen moeten rijden. Geertje gaf forfait wegens ziekte dus met Kris, Bartje en Legionair vertrokken aan de rit. De kleine afstand gekozen
wegens "het aanwezig ziektegevoel". Bart en Legionair kozen voor de grote afstand, daarom met Kris de korte toer gereden. Kris heeft zeer goed voor mij gezorgd, waarvoor dank
Mooie, harde toestanden maar sommige ijzelplekken zorgden er toch voor dat het opletten geblazen was.
Op onze afstand (25km) kwam de bevoorrading pas na 20 km dus lieten wij ze maar voor wat het was. Twee bikers die net van de bevoorrading vertrokken verweten ons zwartrijders te zijn
omdat we zomaar doorreden. Eventjes ingehouden om ze toch maar es op hun onterechte en ongepaste opmerking te wijzen. Daarna es doorgetrokken om ze nog even lik op stuk te geven...Afspuiten was niet nodig en de douches zaten eivol dus ook maar achterwege gelaten, daarna nog een rustige aprés. Ook nog Superfan tegen het lijf gelopen.
De rit is me zeker bevallen maar ik voelde me geen 100 % wat toch een nadeel was om ten volle kunnen genieten.
Volgend jaar kom ik zeker terug hopelijk met een betere gezondheid
Grtz Aragorn
PS Hoorde ook dat een biker zeer zwaar gevallen was, bij deze veel beterschap...
Mooie, harde toestanden maar sommige ijzelplekken zorgden er toch voor dat het opletten geblazen was.
Op onze afstand (25km) kwam de bevoorrading pas na 20 km dus lieten wij ze maar voor wat het was. Twee bikers die net van de bevoorrading vertrokken verweten ons zwartrijders te zijn
De rit is me zeker bevallen maar ik voelde me geen 100 % wat toch een nadeel was om ten volle kunnen genieten.
Volgend jaar kom ik zeker terug hopelijk met een betere gezondheid
Grtz Aragorn
PS Hoorde ook dat een biker zeer zwaar gevallen was, bij deze veel beterschap...