Nobby Nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

wij gebruiken de gewone vouwband (ust is wat zwaar :lol: )
Maar aan de vlakke ondergrond zal het niet liggen :roll: tenzij je houffa, sart tilman, La Roche... vlak noemt :-D
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

nebraz M/30j. wrote:
tonyd wrote: maar niet rechtstreeks op de band of velg..
Wat is de reden hiervan? Waar moet je hem dan wel op spuiten?
ketting? versnellingen? :drunk:
KoRn
Mountainbiker

Post by KoRn »

Ik heb dat nu ook gemerkt bij mijn achterband, schuine strepen op de zijkant en vlak tegen de velg is dit nog feller, volgens mij komt dat door het te hoog plaatsen van mijn remblokjes (v-brakes), + als ik eens over mijn band kijk zit die precies niet altijd juist in het midden, weer te snel willen zijn met opleggen zeker.

ik heb hoop en al nog maar 300 km ermee gereden
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

ik heb ineens gemerkt dat ik bij mijn NN achterband ook ineens van die strepen heb...
toeval wil dat ik pas mijn achterband eens goed hard heb opgepompt om op de weg mee te gaan rijden... volgens mij heeft het daar iets mee te maken (lichtjes uitgezet/gescheurd door druk?)
buzze
Mountainbiker

shwalbe is crap

Post by buzze »

De zijkanten van alle shwalbe banden zijn nogal zwak. Rij al een tijdje met Mountain kings en deze zijn stukken steviger. Geen schwalbe meer voor mij.... een bandje van 30 a 40 mag toch iets duurzamer zijn volgens mij.
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

parallelle schuine strepen => laat mij eens raden, dat zie je vooral na een vettige modder rit?

dat geen slijtage hoor eerder een krasspoor van de bladeren, takjes en modder die aan je v-brakes of achterbrug blijkt plakken.

aja ik rij al een paar duizend kilometer met die band (NN geen UST maar met notubes)
Post Reply