6uren van Halle Zoersel

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jacla
Mountainbiker

6uren

Post by jacla »

Heb vorige editie telkens solo meegereden. Cyclocross / MTB / driewieler,...maakt niet uit zou ik zeggen.

Diegene die snel kan trappen die wint....zo simpel is het.... tis geen kwestie van strijden met gelijke wapens...tis een kwestie van zelf je wapen te kiezen waarmee je zelf denkt 6uren goed te kunnen afmaken.
De keuze hierbij is volgens mij volledig afhankelijk van de weergoden.

Hetzelfde geldt wanneer je forums leest van MTB wedstrijden waar er urenlang wordt gepraat over de bandenkeuze....
Legt nen smalle band op uwe MTB als je denkt daarmee sneller te zijn en je rijdt quasi als n en cyclocrosser...

Gewoon hard trappen mensen....en geloof me dit jaar wordt het de beste 6 uren ooit. Professionele tijdsopname...vewarmde tent... en wederom toffe sfeer. Nu nog nen goeje drash national en tzal lekker zwaar worden.

Ik ben er dit jaar zeker terug bij. Sowieso met nen MTB !! en nog harder trappend als vorig jaar. :bounce:
franske323
Mountainbiker

Re: 6uren

Post by franske323 »

jacla wrote:Heb vorige editie telkens solo meegereden. Cyclocross / MTB / driewieler,...maakt niet uit zou ik zeggen.

Diegene die snel kan trappen die wint....zo simpel is het.... tis geen kwestie van strijden met gelijke wapens...tis een kwestie van zelf je wapen te kiezen waarmee je zelf denkt 6uren goed te kunnen afmaken.

Hetzelfde geldt wanneer je forums leest van MTB wedstrijden waar er urenlang wordt gepraat over de bandenkeuze....
Legt nen smalle band op uwe MTB als je denkt daarmee sneller te zijn en je rijdt quasi als n en cyclocrosser...

Gewoon hard trappen mensen....en geloof me dit jaar wordt het de beste 6 uren ooit. Professionele tijdsopname...vewarmde tent... en wederom toffe sfeer. Nu nog nen goeje drash national en tzal lekker zwaar worden.

Ik ben er dit jaar zeker terug bij. Sowieso met nen MTB !! en nog harder trappend als vorig jaar. :bounce:
=D> =D> =D> jij bent eindelijk ene met verstand ;) niet zeveren maar trappen is het motto .... en idd iedereen heeft dezelfde keuze om zijn wapen te kiezende om de strijd aan te gaan wat is er nu nog eerlijker ;)
Last edited by franske323 on Thu 27 Nov 2008 20:01, edited 2 times in total.
vinni
Mountainbiker

Re: 6uren

Post by vinni »

[quote="franske323"][quote="jacla"]Heb vorige editie telkens solo meegereden. Cyclocross / MTB / driewieler,...maakt niet uit zou ik zeggen.

Ik ben er dit jaar zeker terug bij. Sowieso met nen MTB !! en nog harder trappend als vorig jaar. :bounce:[/quote] =D> =D> =D> jij bent eindelijk ene met verstand ;) niet zeveren maar trappen is het motto .... en idd iedereen heeft dezelfde keuze om de strijd aan te gaan wat is er nu nog eerlijker ;)[/quote]

Moge de beste winnen :wink:
jan vb
Mountainbiker
Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo

Post by jan vb »

zoals hiervoor al gezegd blijft alles zoals het is en kies je zelf hoe je de 6 uren afhaspeld.
dit jaar werken we met Chronorace en zouden dus in principe een apart klassement voor cycloxrijders kunnen organiseren.
Maar dit zou enkel indicatief zijn het algemene klassement zal bepalen wie wint en de hoofdprijs mee naar huis neemt.
Misschien iets voor volgend jaar (2010)
Die hoofdprijs is zoals in de vorige edities een 3 daagse reis(2 nachten half pension) naar een fiets en of skihotel www.hotel-lachaumine.com in la Grave op de Lautaret.
zowel voor de 4 teamleden als voor de solo winnaar die nog iemand mag meenemen, alleen is maar alleen op reis..

Dus cyclox'er of mtb'er of 29"er wie eerst is gaat naar huis met een mooie prijs..
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

vinni wrote:
franske323 wrote:
vinni wrote:Ik vind het spijtig dat crossfietsen toegestaan zijn, ik vind dit eerder wedstrijdvervalsing.
Waarom laten jullie eigenlijk crossfietsen toe?
Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik dit jaat zal deelnemen en mijn best ga doen maar misschien eens een puntje om over na te denken ( desnoods appart klassement ).
MVG Vincent
wat een gelul en gezever altijd over die crossfietsen !!! als je denkt als die rapper rijden koop er U dan ook ene zou ik zeggen.

nee kijk als het droog en hard ligt kan het zijn als je met de iets smallere banden een klein voordeeltje hebt maar bij draaien en keren zijn deze grote fietsen zeker een nadeel en als de weergoden beslissen van het slijk te maken op het parcours zijn de dikkebanden zeker een GROOT VOORDEEL maar heb je hier ooit de crossers over horen klagen???

ps. in Oostmalle is in februari altijd de cyclocross voor toeristen heb je daar al 5 crossfietsen gezien ? nee daar komen ze met de MTB omdat ze niet door het los zand durven (kunnen) met smalle banden maar daar verplichten ze de deelnemers toch ook niet van een crossfiets te gebruiken
Kom kom ik heb 2 jaar gecrosst bij de juniors en als je een crossfiets goed onder de knie hebt is dit gewoon altijd een voordeel.
Zeker op het parcours van de 6u van Halle.
Een appart klassement en iedereen is tevreden toch?
In Oostmalle doen inderdaad veel meer mountainbikers mee maar dit is gewoon te wijten aan het feit dat dit een toeriste cross is en dat bijna iedereen alleen maar over een mountainbiek beschikt en dit voor de meeste hun enige wedstrijd per jaar is.
@ vinnie : 100 % akkoord
@ franske : op een parcours als halle is een crossfiets mogen gebruiken tegenover een bike pure wedstrijdvervalsing. wees maar zeker dat een crossfiets zelfs nog beter door het slijk klieft met zijn smallere banden dan een mtb. mijn mening is : het is een endurancewedstrijd en daar horen geen crossfietsen op thuis, tis tegen dan al de tijd van het jaar voor de mtb
franske323
Mountainbiker

Post by franske323 »

bunnybiker wrote:
vinni wrote:
franske323 wrote: wat een gelul en gezever altijd over die crossfietsen !!! als je denkt als die rapper rijden koop er U dan ook ene zou ik zeggen.

nee kijk als het droog en hard ligt kan het zijn als je met de iets smallere banden een klein voordeeltje hebt maar bij draaien en keren zijn deze grote fietsen zeker een nadeel en als de weergoden beslissen van het slijk te maken op het parcours zijn de dikkebanden zeker een GROOT VOORDEEL maar heb je hier ooit de crossers over horen klagen???

ps. in Oostmalle is in februari altijd de cyclocross voor toeristen heb je daar al 5 crossfietsen gezien ? nee daar komen ze met de MTB omdat ze niet door het los zand durven (kunnen) met smalle banden maar daar verplichten ze de deelnemers toch ook niet van een crossfiets te gebruiken
Kom kom ik heb 2 jaar gecrosst bij de juniors en als je een crossfiets goed onder de knie hebt is dit gewoon altijd een voordeel.
Zeker op het parcours van de 6u van Halle.
Een appart klassement en iedereen is tevreden toch?
In Oostmalle doen inderdaad veel meer mountainbikers mee maar dit is gewoon te wijten aan het feit dat dit een toeriste cross is en dat bijna iedereen alleen maar over een mountainbiek beschikt en dit voor de meeste hun enige wedstrijd per jaar is.
@ vinnie : 100 % akkoord
@ franske : op een parcours als halle is een crossfiets mogen gebruiken tegenover een bike pure wedstrijdvervalsing. wees maar zeker dat een crossfiets zelfs nog beter door het slijk klieft met zijn smallere banden dan een mtb. mijn mening is : het is een endurancewedstrijd en daar horen geen crossfietsen op thuis, tis tegen dan al de tijd van het jaar voor de mtb
hoe kan dat nu wedstrijdvervalsing zijn als iedereen de keuze krijgt om een cyclo te gebruiken??????? als je dan benaadeeld bent ligt dit toch enkel aan uw eigen.

ps. ik begrijp ook wel als niet iedereen over een cyclo beschikt maar er zijn er ook veel die wel een cyclo hebben maar geen MTB.waarom zouden deze dan niet mogen meedoen??
vinni
Mountainbiker

Post by vinni »

Zoals Franske het zegt klopt het uiteindelijk wel. Ik was ook VOOR appart klassement maar inderdaad niet iedereen heeft MTB en om dan de cyclo's te weren van de 6u van Halle is ook maar zwak en gaat er wel wat over denk ik :-D
Tot op de 6u zou ik zeggen.
Grtz
vinni
Mountainbiker

Post by vinni »

Zoals Franske het zegt klopt het uiteindelijk wel. Ik was ook VOOR appart klassement maar inderdaad niet iedereen heeft MTB en om dan de cyclo's te weren van de 6u van Halle is ook maar zwak en gaat er wel wat over denk ik :-D
Tot op de 6u zou ik zeggen.
Grtz
guyve
Mountainbiker

Post by guyve »

Als men toch met chronorace werkt kan men toch tegelijk een algemeen klassement zorgen en een apart klassement voor cyclo en mtb !!
Zo kan men zien wie de beste was in beide categorien voor de eer 8) en de prijs uitreiking kan apart gehouden worden als je wil.
Maar natuurlijk is dit niet gunstig voor de organisatie, moeten ze voor twee podia zorgen :-D .
Ik persoonlijk vindt dit de beste optie, het zijn dan ook twee verschillende fietsen, want dan zou ik ook met een tandem mtb mee kunnen doen bijwijze van !!!!
Het is natuurlijk de organisatie die hier over beslist net zoals ze zeggen met hoeveel je per ploeg aan de start mag staan, dus zolang als zij dit niet verandere zal je dit moeten aanvaarden, puntuit.
jan vb
Mountainbiker
Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo

Post by jan vb »

lees de vorige post eens goed:

"zoals hiervoor al gezegd blijft alles zoals het is en kies je zelf hoe je de 6 uren afhaspeld.
dit jaar werken we met Chronorace en zouden dus in principe een apart klassement voor cycloxrijders kunnen organiseren.
Maar dit zou enkel indicatief zijn het algemene klassement zal bepalen wie wint en de hoofdprijs mee naar huis neemt.
Misschien iets voor volgend jaar (2010)"
Post Reply