grtz
09/11/2008 Ichtegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- THE_MaRiJn
- Mountainbiker
- poollover
- Mountainbiker
Terug thuis van de 50 gelukkig niet met de bike geweest
man man wat heb ik afgezien was het parcours nu zo zwaar of was ik
zo slecht
Leuke tocht veel slijk leuke padjes niet veel asfalt gezien
Een klein min puntje waren de bevooradingen twas niet veel soeps
maar ja we zijn de laatste tijd wel echt verwend geweest
Pijltjes waren goed zichtbaar niet verkeerd gereden dat is heel sterk voor mij
man man wat heb ik afgezien was het parcours nu zo zwaar of was ik
zo slecht
Leuke tocht veel slijk leuke padjes niet veel asfalt gezien
Een klein min puntje waren de bevooradingen twas niet veel soeps
maar ja we zijn de laatste tijd wel echt verwend geweest
Pijltjes waren goed zichtbaar niet verkeerd gereden dat is heel sterk voor mij
- THE_MaRiJn
- Mountainbiker
Post by THE_MaRiJn »
Van de voormiddag de 50km gereden, het lag er inderdaad redelijk zwaar op bepaalde stukken door de regen van vannacht maar ik vond het niet zo'n slechte tocht, ze hadden geprobeerd het maximale uit de streek te halen dus chapeau
grtz
grtz
Bedankt Bike Angels!
Hallo iedereen,
Hier het relaas van een mooie zondagvoormiddag....
Nogal laat vertrokken, dus al veel volk rond de sporthal van Ichtegem. Eigenlijk al meer sportievelingen dan verwacht gezien de weinige animo op het forum.
Bij de inschrijving het fietsje op de bewaakte fietsparking achtergelaten. Vlot ingeschreven en vertrokken voor de 50 km.
Na een rustige opwarming kregen we eerst de dreefden rond het Kasteel van Crombrugge. Door de regenbuien van de laatste uren lag het er natuurlijk nat en glibberig bij. Toch steeds goed berijdbaar en net voldoende moeilijk om het interessant te houden.
Dan langs verschillende eenmalige doortochten door boerderijen richting de statieput in Eernegem. Om via een kort stukje van de groene 62 (oude spoorwegbedding) en de eenmalige doortocht tussen de fruitbomen naar de 1e ruime bevoorrading in de Engelschool te Ichtegem te rijden.
Nu rijden we naar landelijk Wijnendale via mooie boerewegels om rond het domein van Kasteel d'Aetrycke uit te komen. Alle mogelijkheden worden hier maximaal benut zodat we blij zijn de 2e bevoorrading te bereiken.
Met verstrekte krachten fietsen we naar wijnendalebos dat er ondanks de regen goed bij ligt. Door enkele welgekozen onverharde stukken bereiken we de voet van de Ruidenberg. We beklimmen de berg onverwacht origineel op privé terrein. Om daarna de wegels in de omgeving aan te doen. Op het einde van de rit nog de unieke afdaling van de Ruidenberg die heel wat technisch kunnen en de laatste krachten vergt.
De fiets echt prima kunnen afspuiten zonder lang te moeten wachten.
In de kantine aangekomen blijkt de 'La chouffe' bier v/d maand te zijn...
Wat zou je eigenlijk nog meer kunnen wensen?
Ik kom volgend jaar zeker terug!
Hier het relaas van een mooie zondagvoormiddag....
Nogal laat vertrokken, dus al veel volk rond de sporthal van Ichtegem. Eigenlijk al meer sportievelingen dan verwacht gezien de weinige animo op het forum.
Bij de inschrijving het fietsje op de bewaakte fietsparking achtergelaten. Vlot ingeschreven en vertrokken voor de 50 km.
Na een rustige opwarming kregen we eerst de dreefden rond het Kasteel van Crombrugge. Door de regenbuien van de laatste uren lag het er natuurlijk nat en glibberig bij. Toch steeds goed berijdbaar en net voldoende moeilijk om het interessant te houden.
Dan langs verschillende eenmalige doortochten door boerderijen richting de statieput in Eernegem. Om via een kort stukje van de groene 62 (oude spoorwegbedding) en de eenmalige doortocht tussen de fruitbomen naar de 1e ruime bevoorrading in de Engelschool te Ichtegem te rijden.
Nu rijden we naar landelijk Wijnendale via mooie boerewegels om rond het domein van Kasteel d'Aetrycke uit te komen. Alle mogelijkheden worden hier maximaal benut zodat we blij zijn de 2e bevoorrading te bereiken.
Met verstrekte krachten fietsen we naar wijnendalebos dat er ondanks de regen goed bij ligt. Door enkele welgekozen onverharde stukken bereiken we de voet van de Ruidenberg. We beklimmen de berg onverwacht origineel op privé terrein. Om daarna de wegels in de omgeving aan te doen. Op het einde van de rit nog de unieke afdaling van de Ruidenberg die heel wat technisch kunnen en de laatste krachten vergt.
De fiets echt prima kunnen afspuiten zonder lang te moeten wachten.
In de kantine aangekomen blijkt de 'La chouffe' bier v/d maand te zijn...
Wat zou je eigenlijk nog meer kunnen wensen?
Ik kom volgend jaar zeker terug!
het regende niet, het zou dus deze van Ichtegem wordenM et de fiets naar Hooglede om daar een beetjes bij te pompen want ik had een leegloper
. Na een paar minuutjes kwamen de wakkere bakker en Filip daar ook aanfietsen ( de rest was gaan racen aan de kust) en vandaar ging het richting Ichtegem. Mn verwachtingen waren niet al te hoog gespannen maar die plaatselijke engelen hebben er toch iets moois van gemaakt. Mooie off road stroken met weinig asfalt aan elkaar geritst. De offroad was tegen alle verwachting goed de berijden en het was een aangename tocht Neem daarbij dat ik nog wat oude vrienden en vriendinnen teruggezien heb ( de tetters ) en mn dag kon niet meer stuk. Samen met de bakkers nog eentje gedronken (Filip was wat vroeger naar huis vertrokken) en dan met de fiets terug naar Roeselare via Gits. Ik moest nl de bakker gezelschap houden want die jongen viel bijna in slaap op zijn fiets
. Bedankt Ichtegem . Tot de volgende
Aftand TT 49 km
tot afstand 90,33 km
Aftand TT 49 km
tot afstand 90,33 km
- deurbieter
- Mountainbiker
Post by deurbieter »
Deze morgen met weinig verwachting naar Ichtegem vertrokken.
We gingen met z'n 4en starten maar der stuurden er twee hun kat
Dan maar ik en Greg alleen vertrokken voor de 50km wat al snel bleek
een sappig en mooi tochtje te worden.
Ons hier toch wel degelijk vermaakt op de toch wel vele offroad
stroken . Dat het rond Ichtegem ook niet plat is mochten
we op het einde aan den lijve ondervinden.
Kortom een mooie bike voorm, perfekt uitgepijld,
en een bevoorrading die volgens mij voldoende was,
dus mij hoor je nie klagen ,
Bike Devils tot de volgende!
We gingen met z'n 4en starten maar der stuurden er twee hun kat
Dan maar ik en Greg alleen vertrokken voor de 50km wat al snel bleek
een sappig en mooi tochtje te worden.
Ons hier toch wel degelijk vermaakt op de toch wel vele offroad
stroken . Dat het rond Ichtegem ook niet plat is mochten
we op het einde aan den lijve ondervinden.
Kortom een mooie bike voorm, perfekt uitgepijld,
en een bevoorrading die volgens mij voldoende was,
dus mij hoor je nie klagen ,
Bike Devils tot de volgende!
- Gigi (Tetters Torhout)
- Mountainbiker
Post by Gigi (Tetters Torhout) »
oud-oud-oudtram4 wrote:Neem daarbij dat ik nog wat oude vrienden en vriendinnen teruggezien heb ( de tetters )
speak for yourself é maat....
Wij waren ook blij om te zien dat je nog leeft.
Hadden je al gezien in Middelkerke en vol bewondering naar je exploten gekeken. Ritje 70 in Middelkerke + deure en were noa Roeselare mee ne velo ip trakteurbanden is nu eenmaal niet zo evident.
Wij, baanjeanetten, buigen nederig het hoofd...
Dus ook ritje Ichtegem afgewerkt deze morgen.
Samen met Bien, Karel van Wijnendaele, Heisse, Tetter, Groten Tetter, Klaries, Pettatti en ook nog 2 echte fietsers de start genomen.
Een paar kilometer gemoedelijk rondgepeddeld, maar na een vettig strookje de 2 echte en onze manschappen uit het oog verloren.
Van hen van heel de dag niets meer gehoord of gezien behalve een of ander indianenverhaal dat Tetter zijn koppeke halfwege de rit al zo rood zag of zijne helm... 't Is van horen zeggen hé...
Ook verhaal opgevangen van ne motor die sputterde, maar de articulatie was zo goed niet meer, kon er eigenlijk niets van maken...
Zelf heb ik een aangename voormiddag doorgebracht met the real tet-team.
Schoon ritje gereden in eigen streek en toch heel wat nieuwe stroken aangedaan dicht bij de deur. Heb me dan ook geen seconde verveeld.
De bevoorradingen waren af. Niets tekort. De 2de bevoorrading was zelfs op heel bekend terrein.
Paar vettige stroken, maar overal heel berijdbaar.
Na verkwikkend douchke en aangename après voldaan naar huis getrokken.
Ichtegem, tot naaste jaare
Ha da's vriendelijk dat uwen volgende deze van de bikedevils zal zijn .Deze vindt plaats op 30 november .Start aan de sporthal te Pittem .deurbieter wrote: Bike Devils tot de volgende!
En ik was ook in Ichtegem .Hoe raar het ook is ik had deze rit nog nooit gereden .
Na een omleiding in Torhout en een korte interventie bij een ongeval die voor mijn neus plaats vond, ietwat later dan voorzien aangekomen .Het leek mij best een leuke rit die vanpasse was kwa zwaartegraad .Mijn snelheid leek niet te hoog te liggen maar toch haalde mij niemand in.
Soep was er inderdaad niet op de bevoorrading .Wel fruit wafels limo cola water op de eerste .Misschien was het fruit een beetje slecht verdeeld .Er stond nog een hele doos bananen op de 1ste BVR terwijl er op de 2de geen enkel stukje te zien was .Maar ja wie brood wil moet maar zijn fiets aan de haak hangen en opnieuw op zondag naar de mis gaan om zich te goed te doen aan het lichaam van Christus .(noemt men dit geen kannibalisme).
Net voor het einde nog eens een praatje gemaakt met een van de vele jagers die we vandaag tegenkwamen .Haas ,duif en eend stonden op zijn menu .
Als de rit van de bike angels volgend jaar terug op mijn menu zal staan ?
Ik denk van wel .
Tot de volgende !
Gisteren met 4 man van Gistel de tocht in Ichtegem gereden. Voor mij is het wel de beste van Ichtegem. Ondanks de zware regen van de nacht was het nog goed berijdbaar. Het lag wel zwaar op sommige plaatsen, maar dan had je de baan om te recupreren.
Ichtegem tot volgend jaar.
14 Maart 2009 9de lente VTT Gistel
Ichtegem tot volgend jaar.
14 Maart 2009 9de lente VTT Gistel