Eggbeaters (vanaf de SL versie), zijn ook heel goed om te baggerenrubber-12 wrote:Als je veel in de modder wil gaan baggeren zijn de Time's moeilijk te kloppen.
Klikpedalen en modder
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Lucifer Principle
- Mountainbiker
Post by Lucifer Principle »
Dus is het eigenlijk aangeraden om de pd-m540 aan te schaffen want ik zou graag de veerspanning kunnen regelen, wat blijkbaar niet mogelijk met de eggbeaters als ik de andere topics doorlees.
Ik ga dan eerst de m505's oprijden en dan overgaan naar de m540's omdat die prijs/kwaliteit blijkbaar het meest aantrekkelijk zijn. Maar het zal eerst sparen worden omdat er dit weekend een tak in mijn wielen is geraakt in oost-rozebeke en ik dus een nieuwe derailleur en pad en snelspanner nodig heb
Bedankt voor de antwoorden
Ik ga dan eerst de m505's oprijden en dan overgaan naar de m540's omdat die prijs/kwaliteit blijkbaar het meest aantrekkelijk zijn. Maar het zal eerst sparen worden omdat er dit weekend een tak in mijn wielen is geraakt in oost-rozebeke en ik dus een nieuwe derailleur en pad en snelspanner nodig heb
Veel succes met shimano pedalen 'oprijden'. Die dingen zijn quasi onverwoestbaarLucifer Principle wrote:Dus is het eigenlijk aangeraden om de pd-m540 aan te schaffen want ik zou graag de veerspanning kunnen regelen, wat blijkbaar niet mogelijk met de eggbeaters als ik de andere topics doorlees.
Ik ga dan eerst de m505's oprijden en dan overgaan naar de m540's omdat die prijs/kwaliteit blijkbaar het meest aantrekkelijk zijn. Maar het zal eerst sparen worden omdat er dit weekend een tak in mijn wielen is geraakt in oost-rozebeke en ik dus een nieuwe derailleur en pad en snelspanner nodig heb![]()
't Is idd zo dat vanaf de m540 de pedalen een veel meer open design hebben en dus veel beter overweg knn met modder. Ik rij ermee, de laatste keer dat ik last had met inklikken was verleden jaar op't crossparcours van Overijse. Enorme plakmodder, en je moet er behoorlijk wat lopen...geen goeie combinatie. Niks dat niet opgelost raakt met een paar zijwaartse tikken tegen de pedaal echter.
- Lucifer Principle
- Mountainbiker
Post by Lucifer Principle »
Goh ja da oprijden zal wel meevallen denk ik want ik zit toch al met redelijk wat speling op die m505's na een goed half jaar
- Guy S.
- Mountainbiker
Eggbeaters zijn inderdaad niet te kloppen in de modder, maar ze zijn wel sletig voor sommige schoenzolen als je het speciale plaatje niet onder de schoenplaatjes monteerd.mtbgast wrote:correctSwannie wrote:Eggbeaters (vanaf de SL versie), zijn ook heel goed om te baggerenrubber-12 wrote:Als je veel in de modder wil gaan baggeren zijn de Time's moeilijk te kloppen.
En ze hebben regelmatig onderhoud (vet) nodig of er zit binnen de kortste keren speling op het asje.