Klikpedalen en modder

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

rubber-12 wrote:Als je veel in de modder wil gaan baggeren zijn de Time's moeilijk te kloppen.
Eggbeaters (vanaf de SL versie), zijn ook heel goed om te baggeren =D>
mtbgast
Mountainbiker

Post by mtbgast »

Swannie wrote:
rubber-12 wrote:Als je veel in de modder wil gaan baggeren zijn de Time's moeilijk te kloppen.
correct
Lucifer Principle
Mountainbiker

Post by Lucifer Principle »

Dus is het eigenlijk aangeraden om de pd-m540 aan te schaffen want ik zou graag de veerspanning kunnen regelen, wat blijkbaar niet mogelijk met de eggbeaters als ik de andere topics doorlees.
Ik ga dan eerst de m505's oprijden en dan overgaan naar de m540's omdat die prijs/kwaliteit blijkbaar het meest aantrekkelijk zijn. Maar het zal eerst sparen worden omdat er dit weekend een tak in mijn wielen is geraakt in oost-rozebeke en ik dus een nieuwe derailleur en pad en snelspanner nodig heb #-o

Bedankt voor de antwoorden
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

ik gebuik al 2jaar de xpedo ti/ti spd compatiebel
lichtgewicht, goed af te stellen.
en geen problemen met modder door open constructie. =D>
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

MacMan wrote:ik gebuik al 2jaar de xpedo ti/ti spd compatiebel
lichtgewicht, goed af te stellen.
en geen problemen met modder door open constructie. =D>
Inderdaad. Zeer open constructie waardoor het in en uitklikken heel goed.
Spijtig alleen dat er snel speling op komt door slijtage op de as.
L3X
Mountainbiker

Post by L3X »

Gebruik altijd al XTR pedalen... nooit problemen mee gehad.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Hier ook een tevreden Time gebruiker :wink:
Boowks
Mountainbiker

Post by Boowks »

Lucifer Principle wrote:Dus is het eigenlijk aangeraden om de pd-m540 aan te schaffen want ik zou graag de veerspanning kunnen regelen, wat blijkbaar niet mogelijk met de eggbeaters als ik de andere topics doorlees.
Ik ga dan eerst de m505's oprijden en dan overgaan naar de m540's omdat die prijs/kwaliteit blijkbaar het meest aantrekkelijk zijn. Maar het zal eerst sparen worden omdat er dit weekend een tak in mijn wielen is geraakt in oost-rozebeke en ik dus een nieuwe derailleur en pad en snelspanner nodig heb #-o

Bedankt voor de antwoorden
Veel succes met shimano pedalen 'oprijden'. Die dingen zijn quasi onverwoestbaar :-)
't Is idd zo dat vanaf de m540 de pedalen een veel meer open design hebben en dus veel beter overweg knn met modder. Ik rij ermee, de laatste keer dat ik last had met inklikken was verleden jaar op't crossparcours van Overijse. Enorme plakmodder, en je moet er behoorlijk wat lopen...geen goeie combinatie. Niks dat niet opgelost raakt met een paar zijwaartse tikken tegen de pedaal echter.
Lucifer Principle
Mountainbiker

Post by Lucifer Principle »

Goh ja da oprijden zal wel meevallen denk ik want ik zit toch al met redelijk wat speling op die m505's na een goed half jaar
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

mtbgast wrote:
Swannie wrote:
correct
Eggbeaters zijn inderdaad niet te kloppen in de modder, maar ze zijn wel sletig voor sommige schoenzolen als je het speciale plaatje niet onder de schoenplaatjes monteerd.
En ze hebben regelmatig onderhoud (vet) nodig of er zit binnen de kortste keren speling op het asje.
Post Reply