Mario Declercq mountainbiker?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
gillian
Mountainbiker

Post by gillian »

guntherds wrote: de winter zal wel een ideale periode zijn om zoiets in orde te krijgen, niet 3 dagen voor een wedstrijd.
De wedstrijd is niet binnen 3 dagen hoor :wink:
Ik heb lang genoeg op voorhand gedacht om mee te doen, maar zoals ik al zei, eerst al die ellende papierenwerk, dan is mijn goesting al over te koersen en hou ik het maar bij de wekelijkse TT :wink:
Yakke
Mountainbiker

Re: supermario?

Post by Yakke »

JIMMY TIELENS wrote:En wat met ons jongeren. Wij moeten een heel jaar trainen om topprestaties neer te zetten in belgie. Smakken geld investeren om in het buitenland te gaan rijden om zoveel mogelijk uci-punten te halen. (Hoe zouden we anders 3 mensen kunnen sturen?)
En dan doet de wielerbond dit. Jawatte, wij jongeren van de toekomst, ze zouden ons beter ervaring laten opdoen !!! Wat als Filip binnen enkele jaren de fiets aan de haak hangt ?? Wie moet er dan nog voor belgie uitkomen na Roel ???

Think about that !!! =D>
Hoe zit het nu eigenlijk?
Als ik het goed voor heb mogen er drie belgen naar de OS?
Dan vind ik het ook wat onrechtvaardig dat De Clerq voorrang zou krijgen op jou, Jimmy. Jij hebt je immers al die tijd ingezet voor het MTB'en, en van jou wordt verwacht in de toekomst Filip en Roel te kunnen aflossen.
Bovendien, als Mario zomaar even die selectie zou halen, zou dat het MTB imago geen goed doen. Want dan krijgt het MTB'en een imago van een minderwaardig te zijn aan het veldrijden, wat helemaal niet het geval is.
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Moeten ze nu echt dien ouwen mee proberen te sturen???? Geef de kans en het geld toch ne keer aan de jongeren.....
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Welke jongeren?? Ik denk dat alleen Damien Bynens 'het' in zich heeft op dit moment om een Wc te winnen naast Roel en Filip. De anderen zijn nog niet rijp genoeg.
Mario zal zich wel moeten bewijzen.. aan kracht zal het wel niet ontbreken, maar techniek?? Onderschat die veldritmannen niet , die kunnen een serieus eind fietsen hoor, zie maar Nys in Parijs Roubaix
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

is gelijk welke jongeren, als't maar jongeren zijn. Moeten daarvoor nie super Meirhaeghes zijn he, maar laat die gasten ne keer de ervaring opdoen. Ze kunnen dan ms nog openbloeien
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

ja, ze hebben de kans hee, top 8 rijden in de eerste paar World Cups.. net als Mario dat zal moeten.
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

volledig akkoord met Adri!
btw, hoe groot is de kans dat ie het haalt?
hij kan een eindje fietsen, tenminste 1 uur, dus 2u of meer zal ook wel lukken
op techniek zal hij (waarschijnlijk) wel te kort komen
en als ie de beslissing neemt om het te proberen, ben es benieuwd welke plaatsen hij zal rijden...

ivm "ervaring opdoen", denk niet dat de OS dé plaats zijn om ervaring op te doen, enkel atleten mét ervaring komen ginder terecht, is in alle disciplines toch zo?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

het kan ook nog altijd zijn dat hij gewoon een ballonneke oplaat.. stond er nog iets van in andere kranten??
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

guntherds wrote:op techniek zal hij (waarschijnlijk) wel te kort komen
Zeker niet te onderschatten hoor, hij traint al jaren de meeste woensdagen in het Kluisbos!
Als ik me goed herinner klaagde Filip een beetje over het gebrek aan technische moeilijkheden in Athene en weinig supersteile klimmen. Persoonlijk heb ik er geen moeilijkheden mee dat men hem dit aanbiedt, zoals men zo vaak zegt: de sterkste wint bijna altijd in mountainbike, dus iedereen kan zich proberen te kwalificeren en dan gaat uiteindelijke "de rechtmatige". Bemerk nu wel dat ik absoluut geen afbreuk wil doen aan de mensen die veel uit eigen portemonnee betalen om deel te nemen aan buitenlandse wedstrijden (Worldcups enzo).
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

We hebben al twee serieuze kandidaten voor goud. Geef die derde selectie dan aan een beloftevolle jongere om daar een pak ervaring op te doen.
Als Mario zich kan kwalificeren, chapeau! Maar moest ik in de running zijn, ik zou me wreed gepasseerd voelen. Net als Tielens trouwens. Er is genoeg talentvolle jeugd, hoor. Maar ze moeten wel tenminste de kans krijgen. Geef een tielens of een bynens of een wijnants en ik vergeet er nog een paar, zo'n olympisch ticket, en die mannen GAAN ervoor. O.K., winnen zit er misschien niet in, maar als leerschool naar de toekomst toe kan zo'n jaar wel tellen! En binnen 4 of 8 jaar staan ze er opnieuw, met de ervaring op zak en 4 jaar sterker.....
Hoeveelste eindigde Roel 4 jaar geleden trouwens? De toekomst is aan de jeugd! Mario heeft al genoeg kansen gehad EN benut!

Los daarvan, als men enkel de drie sterksten selecteert, dat Mario zich dan bewijst op de mtb. Punt.
Post Reply