Fox 32 vs. Fatty Ultra vs. Lefty Speed

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Beta
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road

Post by Beta »

Herder Ronny wrote:
Beta wrote:Thx voor de uitleg. Heb zelf ook een voorkeur voor de Lefty. ;)
Als je ooit met lefty wilt rijden, koop deze dan samen met uw bike, een upgrade (Fatty/Fox -> Lefty) is een dure grap. Niet alleen de aankoop van de vork, maar ook de aanpassing van het voorwiel moet je in rekening brengen.
No prob. Ik zit zonder bike, zodus ... :lol:

Ben herstellende van een knieblessure waar ik al anderhalf jaar mee zit. Echter, de probs zijn nog niet helemaal over, dus ik kijk nog even de kat uit de boom.
Beta
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road

Post by Beta »

Op foto's heb ik gemerkt dat de inbouwhoogte van een Lefty lager lijkt te zijn dan die van een Fatty of Fox. M.a.w. balhoofdhoek en zitbuishoek zijn steiler op een Cannondale met Lefty.
Bike Magazin bevestigt dat in een test met o.m. de F1 (juli 2008). De balhoofdhoek zou 71,4° zijn i.p.v. de opgegeven 70°. Lijkt me eigenlijk niet zo ideaal voor een fiets met vork met lange veerweg.
Enige bemerkingen? Als het verschil op elke Cannondale met Lefty zo groot is, stoort het mij toch wel.
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Inbouwhoogte van een lefty en fatty zijn gelijk, de fox kan/zal wat hoger zijn.

Maar dit is echt niet nadelig als je dat vermoed, ik zou eens een goede testrit maken bij een goede dealer, als je knie het weer toelaat, of je gaat eens babbelen bij een cannondale dealer.
Beta
Mountainbiker

Post by Beta »

dr paaj wrote:Inbouwhoogte van een lefty en fatty zijn gelijk, de fox kan/zal wat hoger zijn.

Maar dit is echt niet nadelig als je dat vermoed, ik zou eens een goede testrit maken bij een goede dealer, als je knie het weer toelaat, of je gaat eens babbelen bij een cannondale dealer.
Ah, OK. Thx. ;) Dan mag Cannondale wel eens wat doen aan zijn photoshops in de catalogus.
Heb al wat mails rondgestuurd.
Rest in feite nog de vraag of een Taurine 4 geen betere koop is dan een F1, maar die discussie staat onder "Welke bike geniet de voorkeur?" ;)
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Dat jij je baseert op afbeeldingen... En daar maten van wil nemen...

Hetzelfde als met een potlood een weg meten 8)

Taurine = carbon
F1 = alu

Taurine is echt super, zeker als opvolger van de caad5/optimo. De F1 staat een stapje lager. Maar of je dat gaat merken, weet ik niet.
pcbiker
Mountainbiker

Post by pcbiker »

een woord: testen!
Beta
Mountainbiker

Post by Beta »

dr paaj wrote:Dat jij je baseert op afbeeldingen... En daar maten van wil nemen...

Taurine = carbon
F1 = alu

Taurine is echt super, zeker als opvolger van de caad5/optimo. De F1 staat een stapje lager. Maar of je dat gaat merken, weet ik niet.
Veel nieuwe elementen breng je ook niet aan. ;)
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

Beta wrote:
dr paaj wrote:Dat jij je baseert op afbeeldingen... En daar maten van wil nemen...

Taurine = carbon
F1 = alu

Veel nieuwe elementen breng je ook niet aan. ;)
Vind net van wel... Er zijn niet veel mensen die weten dat de huidige F1/2/3 (Caffeïne) eigenlijk "slechter" is dan de vorige Optimo! Optimo was het beste (Alu) frame ooit door C'dale gemaakt, nu is dat de Taurine (Carbon). Dit gezegd zijnde: mijnen F4 (Co) rijdt ook superdesuper, 't zal wel tussen ons oren zitten zekerst... #-o
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

De inbouwhoogte van een Cdale vork is hoger dan die van een vergelijkbare gewone vork. Daarom zit er ook een spacer onder het balhoofd.
Post Reply