nieuwe vaste route, veerle laakdal

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Gisteren wat lukraak rondgereden in de bossen van Merode en nadat we de groene van Blauwberg/Herselt hadden gedaan en we richting cafeetje reden in Veerle blauwe bloso-pijltjes tegengekomen.
Dus volgens mij is het parcours nu uitgepijld.

Zal volgende week is gaan uittesten en mijn bevindingen doorsturen.

Grtz,
DD

Btw : het lag er al lekker vettig bij in de bossen.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Ik heb het in die bossen nog nooit anders geweten :-)
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Is anders wel leuk als je op de singles wat aan het koersen zijt tegen uwe maat en die dan in een diep plaske kunt laten vastrijden waardoor ge direct wat tientallen meters voorsprong hebt :-D

De groene van Herselt (niet de zwarte van Brakel) viel woensdag al bij al nog goed mee, heb er al erger meegemaakt.

Grtz
frankyc
Mountainbiker

route veerle laakdal

Post by frankyc »

heb eens een poging gedaan , pfff als je dan toch een parcour wil bouwen doe het dan fatsoenlijk ! hangen bloso pijltjes maar het is meer een zoektocht dan een mountainbike tocht , echt triestig , vind het spijtig, maarja ander en beter zeker :(
kneut
Mountainbiker

Post by kneut »

Inderdaad, je rijdt naast het voetbalplein, komt naast de speeltuin en er hangt een pijl rechts straatje in, dit is de laatste pijl die ik gevonden heb...
daarvoor is de rode vrij goed bepijld...

Op de grote baan van Veerle naar Eindhout ook een blauwe pijl tegen gekomen. Deze gevolgd, to ik op een gegeven moment een pijl zag hangen
die een wei (zonder pad) in wees !?! Baan maar gevolgd maar geen pijl meer gevonden...

Kortom een uur weg geweest, waarvan een half uur zoektocht...
mtb-stinus
Mountainbiker

Post by mtb-stinus »

Heb deze route zelf ook geprobeert het is geen mtb route, maar een fiets zoektocht naar de pijltjes, [-X ik vind dat dit het bloso logo niet waart is.
Heb der ongeveer 10km van gereden ben toen de weg kwijt geraakt en maar naar huis gereden.
Heb altijd over breede paden gereden van boskiezel of asvalt, vind dit goed als verbindings stukken maar niet als een groot deel van de route, heb de route nu nog niet volledig gereden nog maar 10km der van ik hoop echt dat de rest beter is. [-o<
kneut
Mountainbiker

Post by kneut »

Heb de sportdienst van Laakdal een mailtje gestuurd.
Misschien is de bepijling nog niet volledig gehangen??
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Weet iemand waar de route start?
Sporthal Veerle?
kneut
Mountainbiker

Post by kneut »

dit zijn de antwoorden die ik kreeg van de sportdienst :

antwoord 1
Beste Tim,

Het mountainbikeparcours is een voorlopig parcours. Wij hebben zo veel mogelijk pijlen proberen te hangen. Maar als er inderdaad pijlen zijn weggenomen of slecht geplaatst. Gelieve ons dan te verontschuldingen. Je kan altijd wel aanwijzigen geven aan ons op welke plaats er nog zeker pijltjes moeten gehangen worden. Wij gaan er dan voor proberen te zorgen dat dit wordt opgelost.

Volgend jaar wordt dit een officiële Bloso-route en zal er een definitieve bepijling komen. Tot dan is het nog even roeien met de riemen die we hebben.

Sportieve groeten,

Margo Brants

Sportpromotor sportdienst Laakdal
antwoord 2
Dag Tim

We hebben ook nog maar recent vastgesteld dat er pijlen tekort zijn (weg zijn).
We gaan deze zo snel als mogelijk (terug)hangen (in de hoop dat ze blijven hangen)

De huidige bepijling is maar een proefbepijling. Deze Laakdalse route kadert binnen het grote Merodeproject waarin meerdere routes met elkaar in verbinding zullen komen. (Hertberg-Herstelt, Scherpheuvel-Zichem, Diest-Tessenderlo...
Herselt wordt bvb volledig herzien, en als deze ook klaar zijn, krijgen we van Bloso de gekende routepalen met signalisatie (deze zijn natuurlijk niet zo maar te verwijderen)

Merci voor de opmerking, laat ons gerust weten als er nog pijlen ontbreken...

Gert Van Rooy
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

Na lang inactief te zijn geweest op het forum, kom ik terug een kijkje nemen.

Vorige week ging ik eens mountainbiken op de Eindhoutse "Bergen" en kwam ik daar opeens een rood bloso-plakkaatje tegen. Verwondering alom, want daar had ik nog niks van gehoord. 'k heb dat maar meteen gevolgd, en ik kan beamen wat er hier zoal wordt gezegd: de route staat nog in zijn kinderschoenen. Om een voorbeeld te geven: in de rode lus naast de autostrade zijn buizen aangelegd in enkele sloten om het regenwater af te voeren, maar deze zijn heel slecht aangewerkt. Met gevolg krijg je niet 1 schok maar 3 te verwerken. Ambetant, zeker als ge weet dat je daar enorm veel moet manoevreren. Maar het was wél een fijn stukje qua omgeving. De bepijling is ondermaats, maar daar heb ik eerlijk gezegd wel begrip voor. Een route wordt niet op 1 dag gemaakt, en het is door feetback van ons bikers dat de sportdienst hierrond aanpassingen kan maken. Ik ga dan ook de link van dit topic eens doorsturen. ze hoeven hier zichzelf niet te gaan verdedigen, maar kunnen zo wel leren uit hun ervaringen, en zo bepijling, gevaarlijke zaken, ... aanpassen.

(en jahaa, ik kom van Laakdal)

Het zou een aanmoediging mogen zijn om deze route te verbeteren, en zo sportdiensten aanmoedigen om dit goed te doen, en beter te promoten en onderhouden.
Post Reply