formula oro k24 : piston van achterrem blijft steken

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Vandaag de rem mooi ingepakt en hersteld ontvangen van Canyon.
Morgen op de bike monteren en zondag eens goed testen.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

is er ergens een manual te vinden om de pistons en al te kuisen ?? hetgeen ik bedoel is alles open gooien, grondig kuisen en opnieuw invetten en al. Sinds de strenge winterperiode heb ik vooral wat last van de voorrem. Ik zou ook eventueel nieuwe remleidingen willen plaatsen.

Ontluchten is geen probleem, daarvoor heb ik het materiaal ( kan het lenen van iemand.

MaC'Red 8)
Emdrieke
Mountainbiker

Post by Emdrieke »

Heb dit vorig jaar ook voor gehad,fiets binnen gedaan en was en vuiltje dat zich in een klein terugloopboring vastzet.Deze boring is in de remhendel.FM heeft remsysteem gespoeld en gereinigd,en terug perfect. Heb wel de K18 maar is volgens mij t zelfde systeem.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

afgelopen zaterdag mijn oro k24 es ontlucht en amaai vooraan zat er nogal wat lucht in hoor. Ik mocht 2 setjes gebruiken van een maat zijnde een bleedkit van Avid en zo'n universeel model voor allerhande remmen.

Zonder het zelf te beseffen had ik het geluk dat de bleednippels van de avid set perfect aansluiten op de formula's. Ontluchten van deze is ook kinderspel en duurde amper een uurke voor de voor- en achterrem.

MaC'Red 8)
de_ik
Mountainbiker

Post by de_ik »

@ MaC'Red: Heb je een manual gevonden? Zou ik ook wel eens willen doornemen.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

de_ik wrote:@ MaC'Red: Heb je een manual gevonden? Zou ik ook wel eens willen doornemen.
de manual om te bleeden staat al ergens enkele pagina's eerder in dit topic, anderzijds kan je ook de bleedprocedure nemen van de avid remmen ( de nieuwe modellen weliswaar ), zo heb ik het ook gedaan en geen enkel probleem. Belangrijk is wel de blokjes eruit te nemen en een bleed- of ander blokje tussen de pistons te steken zodat deze volledig in hun rustpositie staan.

MaC'Red 8)
Post Reply