20/07/2008 Stavelot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Kawa is present zondag.... :bounce: :bounce:

Verlang al een tijdje naar een goede ardennentocht.
toerist
Mountainbiker

Post by toerist »

ik zou zeggen niet twijfelen, dit is een van de beste tt die ons landje rijk is, twee jaar terug was het echt likkebaarden, met veel privé stukjes erin.

allen daarheen
clubboys
Mountainbiker

Post by clubboys »

hoe berijdbaar is het parcours na regen #-o
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

We komen met 2 man van Dendermonde de streek verkennen

:bounce:
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Zijn er dan veel technische stukjes in of is het meer recht door bos of...??
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Dit is één van de "must-have-done" toertochten van de Ardennen. Het is een afwisseling van allerlei soorten paden en hellingen, en dat in één van de mooiste streken van ons landje (Warche-, Salm-, Eau Rouge- en Amblève-vallei met hun talloze verborgen zijvalleitjes), met eindeloze vergezichten die soms echte berg-allures hebben.
De parcoursen wijzigen regelmatig : soms gaan ze naar het Oosten tot in de buurt van Recht, soms naar de Salm en Amblève in de omgeving van Trois-Ponts, of tot in Spa. Je zit hier ook in de streek met de grootste hoogteverschillen (250 meter tussen vallei en hoogte), en dat betekent dikwijls lange hellingen.
Ondergrond : het zijn hier de "stenige" Ardennen, en dat betekent goed berijdbaar en weinig modderploeteren, maar schiet me niet af als er al eens een modderig veen-stukje in zit.
Bovendien heerst er op het pleintje aan de sporthal altijd een gezellig sfeertje met uiteraard de obligate BBQ.
Niet twijfelen !
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Heb deze in 2000 gereden en is inderdaad de moeite.
Nu twijfel ik toch nog , het is een eind rijden en de weersverwachting zal de doorslag geven
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

De Rie wrote:
blomsky wrote:Ik zie dat er nog geen topic over Complain au pont bestaat? Is dat een goeie tocht??

2de vraag: bestaat er eigenlijk geen betere website voor toertochten in de ardennen want hier wordt daar over altijd zo weinig geschreven... Hier gaat het meestal over tochten in Vlaanderen....
voor waals-brabant en ardennen

http://www.b-m-b.be/forum/index.php?act=idx
klopt, alhoewel ze het daar soms meer over de kwaliteit van de 'after' hebben dan over de tocht zelf :wink:
lange Peter
Mountainbiker

Post by lange Peter »

Ik heb ook ambitie om deze te rijden,heeft er iemand een adresje voor de vertrekplaats"hall omnisports les bressaix"?
Barny
Mountainbiker

Post by Barny »

mtb'er wrote:Ik heb ook ambitie om deze te rijden,heeft er iemand een adresje voor de vertrekplaats"hall omnisports les bressaix"?
HALL OMNISPORTS LES BRESSAIX - quai des Vieux Moulins STAVELOT 080/39.91.79 :wink:
Post Reply