Verlang al een tijdje naar een goede ardennentocht.
20/07/2008 Stavelot
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- flaming_jakke
- Mountainbiker
Dit is één van de "must-have-done" toertochten van de Ardennen. Het is een afwisseling van allerlei soorten paden en hellingen, en dat in één van de mooiste streken van ons landje (Warche-, Salm-, Eau Rouge- en Amblève-vallei met hun talloze verborgen zijvalleitjes), met eindeloze vergezichten die soms echte berg-allures hebben.
De parcoursen wijzigen regelmatig : soms gaan ze naar het Oosten tot in de buurt van Recht, soms naar de Salm en Amblève in de omgeving van Trois-Ponts, of tot in Spa. Je zit hier ook in de streek met de grootste hoogteverschillen (250 meter tussen vallei en hoogte), en dat betekent dikwijls lange hellingen.
Ondergrond : het zijn hier de "stenige" Ardennen, en dat betekent goed berijdbaar en weinig modderploeteren, maar schiet me niet af als er al eens een modderig veen-stukje in zit.
Bovendien heerst er op het pleintje aan de sporthal altijd een gezellig sfeertje met uiteraard de obligate BBQ.
Niet twijfelen !
De parcoursen wijzigen regelmatig : soms gaan ze naar het Oosten tot in de buurt van Recht, soms naar de Salm en Amblève in de omgeving van Trois-Ponts, of tot in Spa. Je zit hier ook in de streek met de grootste hoogteverschillen (250 meter tussen vallei en hoogte), en dat betekent dikwijls lange hellingen.
Ondergrond : het zijn hier de "stenige" Ardennen, en dat betekent goed berijdbaar en weinig modderploeteren, maar schiet me niet af als er al eens een modderig veen-stukje in zit.
Bovendien heerst er op het pleintje aan de sporthal altijd een gezellig sfeertje met uiteraard de obligate BBQ.
Niet twijfelen !
- A d r i
- Mountainbiker
klopt, alhoewel ze het daar soms meer over de kwaliteit van de 'after' hebben dan over de tocht zelfDe Rie wrote:voor waals-brabant en ardennenblomsky wrote:Ik zie dat er nog geen topic over Complain au pont bestaat? Is dat een goeie tocht??
2de vraag: bestaat er eigenlijk geen betere website voor toertochten in de ardennen want hier wordt daar over altijd zo weinig geschreven... Hier gaat het meestal over tochten in Vlaanderen....
http://www.b-m-b.be/forum/index.php?act=idx
- lange Peter
- Mountainbiker
Post by lange Peter »
Ik heb ook ambitie om deze te rijden,heeft er iemand een adresje voor de vertrekplaats"hall omnisports les bressaix"?