je kan ook een afspraak maken bij suspensionlab voor een mini service.
dat kost je 20€. de vork wordt uit elkaar gehaald, de olie vervangen alle ringen nagekeken...
ondertussen kan je rustig toekijken en kan je het volgende keer zelf.
Onderhoud Reba / doe-het-zelf / suspensionlab??
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Denk dat de mijne aan een gelijkaardig aantal km's zit.
Wat zou dan de beste optie zijn?
- klein onderhoud laten doen en de mannen van suspensionlab zelf laten zien of die bushings moeten vervangen worden. (dus eventueel groot onderhoud)
- klein onderhoud zelf doen aan de hand van die kit (zodat ik de nieuwe bushings en o-ringen van de kit als spare-parts achter de hand heb).
Die 2e optie lijkt natuurlijk het aantrekkelijkste. Probleem is dat ik schrik heb om meer kosten te maken door dingen zelf te verkloten.
Wat zou dan de beste optie zijn?
- klein onderhoud laten doen en de mannen van suspensionlab zelf laten zien of die bushings moeten vervangen worden. (dus eventueel groot onderhoud)
- klein onderhoud zelf doen aan de hand van die kit (zodat ik de nieuwe bushings en o-ringen van de kit als spare-parts achter de hand heb).
Die 2e optie lijkt natuurlijk het aantrekkelijkste. Probleem is dat ik schrik heb om meer kosten te maken door dingen zelf te verkloten.
Das natuurlijk een goed vertrekpunt. Want heb ergens het gevoel dat die vork gewoon wat stugger is geworden door vuil vanbinnen en gebrek aan verse olie.BoXeR wrote:je kan ook een afspraak maken bij suspensionlab voor een mini service.
dat kost je 20€. de vork wordt uit elkaar gehaald, de olie vervangen alle ringen nagekeken...
ondertussen kan je rustig toekijken en kan je het volgende keer zelf.
Al redelijk vroeg naar mijn mening. Een groot onderhoud na 100 ritten geloof ik. Nu hangt het er van af hoe de toestanden waren waarin je reed. Veel modder of niet? Na 3500 km was bij mij de olie nog heel erg klaar, dus niet nodig. Ik heb daarom ook een klein onderhoud gedaan. Als je 6000 km hebt, mag je er toch eens aan denken om ze een onderhoud te geven.
-
pctunner01
- Mountainbiker
Post by pctunner01 »
had een klein vraagske mijn reba team is nu al 1.5maand weg de veer weg was plots weg en lag wat olie op de dichtingen .is het normaal dat de vork al zola weg is ze was welnog maar 8maand oud ?
hallo,
dit kan ik overal gemakkelijk vinden :
Rock Shox Revive Kit Dust & Oil Seals Reba-Pike
maar dit niet:
O-Ring Service Kit Reba
enkel op suspensionlab.be, maar daar ist 25€ voor die o-ringskes (wat ik veel geld vind), en 82€ voor volledige set, en das enkel met 5wt olie, terwijl ik zie dat je in totaal toch ook een 45cc 15wt olie nodig hebt.
weet er iemand hoeveel het kost voor een onderhoud bij suspensionlab of ergens anders voor een reba, en wat doen ze dan allemaal?
is het nodig om die o-ringskes van de luchtkamers te vervangen, of doen jullie enkel de stofring en oliering van vorkbeen, en nieuwe olie?
graag wat advies aub...
knarf
dit kan ik overal gemakkelijk vinden :
Rock Shox Revive Kit Dust & Oil Seals Reba-Pike
maar dit niet:
O-Ring Service Kit Reba
enkel op suspensionlab.be, maar daar ist 25€ voor die o-ringskes (wat ik veel geld vind), en 82€ voor volledige set, en das enkel met 5wt olie, terwijl ik zie dat je in totaal toch ook een 45cc 15wt olie nodig hebt.
weet er iemand hoeveel het kost voor een onderhoud bij suspensionlab of ergens anders voor een reba, en wat doen ze dan allemaal?
is het nodig om die o-ringskes van de luchtkamers te vervangen, of doen jullie enkel de stofring en oliering van vorkbeen, en nieuwe olie?
graag wat advies aub...
knarf
Wat je moet (laten) doen hangt af van hoeveel km's je vork heeft gereden. Vanaf 4000 km zou ik enkel een klein onderhoud doen. Dit houdt in dat de olie wordt vervangen en de gele mouchekes in de stofkappen. Of die laatste kunt ge ook zuiver maken en terug steken. Het veertje van de stofkappen kan je wat inkorten zodat deze wat harder rond de vorkbenen spannen. Bij het grote onderhoud volgende keer kan je die laten vervangen.
Als je nu al meer dan 8 a 10000 km hebt gebold, overweeg dan maar een groot onderhoud.
Vraag eens bij suspensionlab.be wat het kost.
Als je nu al meer dan 8 a 10000 km hebt gebold, overweeg dan maar een groot onderhoud.
Vraag eens bij suspensionlab.be wat het kost.