crank brothers of SPD ???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Het is zo dat de goedkopere modellen van Crankbrothers sneller speling krijgen dan spd's (zeker dan xtr's).
De duurdere modellen, daar kan je jaren mee rijden.
Ikzelf heb nu 4ti's en kom van xtr's. Het is even wennen maar zeker in de modder vind ik ze een pak beter, en over inklikken hoef je je geen zorgen meer te maken. En ze zijn licht :wink: .

Veel plezier ermee!
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Eggbeaters zijn erg goede pedalen in gebruik, ook licht maar servicegevoelig. Goed voor de competitief ingesteld biker.

SPD hoef je niet naar om te kijken, da werkt en blijft werken, geeft meer steun aan de schoen en ook meer gewicht.

Ik haal mijn ti eggkloppers na elke koers open (en ook weer dicht).
Om te trainen enz gebruik ik de gewone stalen.
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

ik kies voor eggbeaters =D>
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

ik heb eggbeaters gehad. Zeer tevreden over het in - en uitklikken, je voet zit wat vrijer, maar komt nooit ongewild los. De goedkopere zijn helaas niet goed afgedicht en de glijlagers lopen nogal snel vast. De duurdere zouden stukken beter zijn, doch deze heb ik nooit geprobeerd.
Heb ze na herhaaldelijke problemen eraf gegooid en vervang en door spd. Moraal van het verhaal... als je een onderhoudsfreak bent --> eggbeaters, als je zelf niet veel aan je fiets kan onderhouden --> spd (tenzij je voor die duurdere versie wilt/kan gaan)
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Het enige verschil dat ik tussen de 2 pedalen merk is dat de spd's het soms lastig krijgen als het zware leemgrond is, of modder met steentjes en andere troep terwijl ik met de eggbeaters nog nooit problemen heb gehad qua in en uitklikken.

Vanaf de SL's zou ik voor de eggbeaters gaan, maar zoals gezegd zijn de goedkopere versies gevoeliger aan speling dan de spd's van dezelfde prijsklasse ...
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Ik heb beiden, de SL's van crankbrothers en de XT's van shimano........

Ben van beiden heel tevreden, met een heel lichte voorkeur voor de crankbrothers
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Eggbeaters slijten nogal snel in sommige schoenzolen in. Om dit te voorkomen verkoopt Crankbrothers plaatjes om onder de schoenzool te monteren. 't is maar dat ge 't weet.
Gette
Mountainbiker

Post by Gette »

Bij Van Eyck Sports staan momenteel de Shimano XTR PDM970 in aanbieding voor 61,95€ (http://www.vaneycksports.com/nl/promos.php)

De Eggbeaters van dezelfde kwaliteit gaan volgens mij zeker duurder uitkomen. (Eggbeater SL: 79,99€ bij http://www.bike-discount.de/shop/m403/k ... l?od=&ft=1)
Sniper_78
Mountainbiker

Post by Sniper_78 »

geef mij maar de time. :wink:
Post Reply