volledig rookverbod in de horeca

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

die was schuldig :p
fredje_76
Mountainbiker

Post by fredje_76 »

specibiker wrote:Niet als daar onschuldige verkeersslachtoffers door vallen
Wie zegt dat wij de combinatie alcohol en rijdne goedkeuren ? [-X
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

laat de cafés zelf beslissen wat ze willen,

overdreven regelgeving geeft de zwakte van een maatschappij aan,
onze westerse maatschappij zal ten onder gaan,
net als de baylonische, griekse, egyptische, romeinse,...

gelukkig ga ik dat niet meemaken,

noot: ik ga zelf bijna niet op café: om dat daar NOG teveel gerookt wordt
'k stink als de pest en mijn longen voelen zich niet happy
w84me
Mountainbiker

Post by w84me »

Wie zegt dat wij de combinatie alcohol en rijdne goedkeuren ?

Ik nie en ik zie ook niet waar ik daar een hint zou hebben gegeven.
Was alleen maar een eigen redenering, verder geen commentaar meer
balphydus
Mountainbiker

Post by balphydus »

kawa wrote:
Hubertje wrote:
Voor eetgelegenheden ben ik akkoord, maar wanneer je op café gaat, weet je gewoon dat er gerookt kan/zal worden. Laat ieder café voor zich uitmaken wat ze willen, wel of niet 'rokers'.
akkoord mee.
+ 1

Vind ook dat men het roken in cafés niet mag/kan verbieden.
Als je ziet hoeveel (eet)zaken nu al minder klanten over de vloer krijgen omdat er niet gerookt mag worden.... en wat met de cafébaas zelf, niet meer roken in eigen kot?
Voor een café is het zowieso een ramp als er niet gerookt kan worden...

Ben zelf niet-roker, maar in een café stoor ik me er niet aan, in een restaurant dan weer wel en daar vind ik deze maatregel dan wel ok.
[-X niet bewezen, het tegendeel wel, er is al onderzoek naar gedaan. Overlaats ergens opgevangen in een of ander praatprogramma.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik denk niet dat er clienteel mee verloren wordt.
Op cafe vind ik het gewoon wel wat hebben, zou raar zijn zonder rook :-?

Tijdens mn eten.. was ik content da da verboden werd..
fredje_76
Mountainbiker

Post by fredje_76 »

flupke73 wrote:laat de cafés zelf beslissen wat ze willen,

overdreven regelgeving geeft de zwakte van een maatschappij aan...
Nope. Verkeerd. Er moet duidelijke regelgeving zijn. En controle en bestraffing. Wetten en reglementen zijn er nu eenmaal nodig om de samenleving (in het algemeen) in goede banen te leiden. Als iedereen zomaar zijn zin doet, krijg je totale anarchie en dàt is pas de ondergang van onze maatschappij... #-o
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Antonio's pizza wrote:Ik pleit ook voor een volledig verbod van roken in horeca maar even goed in shopping centra en andere overdekte ruimtes. In sommige andere landen of staten is dergelijk verbod al veel langer in gebruik, als niet roker kan je er alleen maar voorstander van zijn dat je niet in de giftige rook moet zitten of je kleren en haar naar de rook zullen stinken.
Nooit gedacht dat ik dit hier ooit ging neertypen, maar ik ben het volledig eens met Antonio's pizza (voelt toch erg vreemd aan, deze zin :-? ).

Het is ook door die sigarettenrook dat er mensen wegblijven uit de café's, ik ben gestopt met op café te gaan omdat ik een avondje verplicht meeroken de dag erop cash moest betalen in de vorm van sinus- en keelproblemen.

Enfin, als het algemene rookverbod er niet doorkomt blijf ik gewoon weg uit de café's (zoals ik nu ook al doe), vroeger had ik het daar moeilijker mee, maar nu liggen mijn intresses elders. Het is alleen hoog tijd dat er rekening gaat gehouden worden met de niet-rokers, en dat niet elke anti-rook maatregel als een persoonlijke aanval op de roker aanzien wordt.
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

flupke73 wrote:laat de cafés zelf beslissen wat ze willen,
Wel dit is exact wat ik bedoel, laat het café zelf beslissen, er zijn al rookvrije café's en fuiven, alleen een volledig rookverbod in alle café's vind ik erover. Je beslist uiteindelijk toch zelf of je zo'n rookcafé binnenstapt of niet, net zoals je beslist om nog een 8ste pintje te drinken en vervolgens te rijden.

Mijn tweede punt is, al die regels, waar gaat dat eindigen. Straks mag er niks meer. Ik wacht al op het topic de dag dat de bossen worden afgesloten voor fietsen. Dat je met de mountainbike enkel nog op het artificiële betonnen parcour rond de sporthal mag (met helm, knie en elleboogbeschermers en niet harder dan 15km/u). Dan niet komen klagen he, dat ze te veel regeltjes verzinnen en er niks meer mag.
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Ik vind dat het verboden zou moeten worden in café's waar ze enkel drank serveren. Waarom het in restaurants wel verbieden als je in een eet-café wel mag roken?? Wij hebben thuis een restaurant en ik vind het normaal dat het verboden word. Wij hebben daarvoor speciale verwarmingselementen geplaatst op ons terras om het de rokers toch een beetje aangenaam te maken. Wij hebben daar duidelijk minder klanten door en de klanten die roken die gaan na het eten sneller weg om ergens anders een sigaretje te roken.
Post Reply