Les cimes de Waimes 01/05/08
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ik heb intussen eens op deze en andere sites de topics over de vorige jaren doorgenomen
hola ! vele zeggen dat dit de meest technische van België is
Ik denk best wel over een goeie conditie te beschikken , maar 5000km op koersfiets dit jaar zal mij op technisch vlak niet veel helpen zeker
Vooral die stroken langs de Warche schrijft men over afgronden enzo
ik ben er niet gerust in !
Ik denk best wel over een goeie conditie te beschikken , maar 5000km op koersfiets dit jaar zal mij op technisch vlak niet veel helpen zeker
Vooral die stroken langs de Warche schrijft men over afgronden enzo
Die afgronden, dat is zwaar overdreven, maar er zitten wel enkele tricky strookjes in, die je beter even te voet kan gaan, ipv een serieuze totter te maken, zoals velen die zich overschatten al overkomen is.
Als je het niet eens probeert, dan zal je het nooit weten : klinkt het niet, dan botst het > dat is de juiste spirit !
Als je het niet eens probeert, dan zal je het nooit weten : klinkt het niet, dan botst het > dat is de juiste spirit !
- franco
- Mountainbiker
- Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Ik zou zeker zeggen, proberen. Vorig jaar ging het bij mij niet zo goed, maar dat had te maken met problemen met de luchtwegen.
Is echter heel mooie marathon, dus zeker eens proberen.
Na de piste van Ovifat is het vrij vlak. Maar onderschat dit echter niet, ik ben vorig jaar gestorven op de laatse klilm, niet zo ver meer van de aankomst. Totaal geen rekening mee gehouden, op het vrij vlakke alles gegeven en op de klim, licht uit. Dan maar binnen gereden op een heel laag tempo.
Is echter heel mooie marathon, dus zeker eens proberen.
Na de piste van Ovifat is het vrij vlak. Maar onderschat dit echter niet, ik ben vorig jaar gestorven op de laatse klilm, niet zo ver meer van de aankomst. Totaal geen rekening mee gehouden, op het vrij vlakke alles gegeven en op de klim, licht uit. Dan maar binnen gereden op een heel laag tempo.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
meest technische??elji wrote:Ik heb intussen eens op deze en andere sites de topics over de vorige jaren doorgenomenhola ! vele zeggen dat dit de meest technische van België is
![]()
Ik denk best wel over een goeie conditie te beschikken , maar 5000km op koersfiets dit jaar zal mij op technisch vlak niet veel helpen zeker![]()
Vooral die stroken langs de Warche schrijft men over afgronden enzo![]()
nee.. dat is wel overdreven. er zitten technische delen in, maar over de ganse lijn gezien is dat voor iedereen doenbaar, dus ook voor de mindere fervente biker.
probleem bij de meesten is de afstand. door de vermoeidheid word het sturen beinvloed en de reflexen gaan achteruit.... dan word elk deel al snel 'technisch moeilijk' ervaren bij de grootste hoop van de deelnemers.
wat dus kompleet niet het geval is.
en je moet ook bekennen dat de meesten die daaraan eens deelnemen, meestal op vrij vlakke TT-parcours rijden, waar je vaak ook nog met 5 naast elkaar kan gaan fietsen..
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
welke banden zijn aan te raden, heb michelin A/T steken achteraan 2.0 en vooraan michelin country tail 1.95 . Dacht vanvoor ook zo nen A/T te steken.
Is ook mijn1ste ardense tocht, marathon die ik ga rijden. De zware tochten die ik al meegereden heb zijn meerdael classic 68km , 1200hm dacht ik. Manzenzele 85km 1100hm de regiotour 130km. de ZoENK Tocht van de jaar ook voor de 1ste x meegereden ook achteraan in de 60km dacht ik en zondag gepasseerd nog Rillaar gereden 74km met 800hm.Hopelijk kom ik heelhuids toe, want techniek is niet mijn sterkste wapen zenne.
Is ook mijn1ste ardense tocht, marathon die ik ga rijden. De zware tochten die ik al meegereden heb zijn meerdael classic 68km , 1200hm dacht ik. Manzenzele 85km 1100hm de regiotour 130km. de ZoENK Tocht van de jaar ook voor de 1ste x meegereden ook achteraan in de 60km dacht ik en zondag gepasseerd nog Rillaar gereden 74km met 800hm.Hopelijk kom ik heelhuids toe, want techniek is niet mijn sterkste wapen zenne.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
gewoon nooit jezelf overschatten en onnodige risicos pakken.
bij twijfel aaneenstijleafdaling of stukje, best te voet even naar naar beneden, want twijfelen = vallen.
bij twijfel aaneenstijleafdaling of stukje, best te voet even naar naar beneden, want twijfelen = vallen.