autorijden op 16 ?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

autorijden op 16 ?

Poll ended at Sat 15 Mar 2008 13:17

NEE
98
89%
JA
12
11%

Total votes: 110

medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

Hmmm, voor mij een moeilijke kwestie aangezien ik binnen een paar maanden zelf 16 wordt. 8)

Ik heb na wat twijfelen toch voor "NEE" gekozen, aangezien ik denk dat er mensen gaan zijn die eigenlijk nog niet klaar zijn om te rijden, gaan rijden wat voor ongevallen kan zorgen.

Er zijn mensen die al op 16-jarige leefdtijd al prima met de auto kunnen rijden, maar dat geld niet voor iedereen...
dankers
Mountainbiker

Post by dankers »

Maar er zijn ook mensen 18+ die niet met de auto kunne rijden hé, dus waarom zouden 16jarigen niet met de auto mogen rijden..

Grtz..
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Laat het maar zijn, er zit al genoeg volk op de baan....

Motorrijden op je 16de vind ik dan wel weer een goed idee.
Nu voeren ze hun prullen ook op, en dit creëert dikwijls gevaarlijke situaties want die brommerkes zijn niet allemaal voorzien op snelheden van 70-80km/h (en soms meer)
Beter een degelijke opleiding en op 16 starten met een 125cc en beperkt vermogen en weg van het fietspad.
Op 18 de volgende stap en op 21 eventueel voluit.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Heb ook op 'nee' gestemd. Of het moest zijn dat de 16-jarigen de weg op mogen met een Aixam... :-D

Op het vlak van 'motorrijden' op 16 volg ik kawa volledig. De MAG en heel wat vakmedia is daar al een jaar of 10 mee bezig. Beter met een wat teruggetunede 125'er de baan op, dan met een opgefokte 50. Is veel veiliger en ze nemen ook actiever deel aan het verkeer ipv op de fietsbaan te gassen. En een 125'er à la Cagiva, Aprilia ed zijn in de eerste plaats voorzien van deftige remmen, frame en banden. Zou dus veel veiliger zijn voor iedereen.
wheely
Mountainbiker

Post by wheely »

radicaal nee, ben zelf bijna 19 en weet uit "ervaring" dat dat niet bepaald een goed idee is, 16 jaar is zo een leeftijd waarop je denkt dat de wereld van jou is en je alles kan en alles mag, een leeftijd waarop je alles wilt uitproberen. dus zeker geen leeftijd om met een rijbewijs rond te rijden in ons belgenlandje met zn 330 inwonders per km²
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Herder Steven wrote:Of het moest zijn dat de 16-jarigen de weg op mogen met een Aixam... :-D
Geef ze dan gelijk een lijkkist mee, levensgevaarlijk die dingen :-?
Rijden op 16 lijkt me hier bij ons idd geen goed idee, zoals hier al gezegd is, wij zijn veel te "ikke ikke ikke".
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

heb ook oor 'nee' gekozen ik ben 18 en rij nu 6weken rond met de auto 'L' der zijn der zelfs bij op 16 jarige leefdtijd die nog geen verstand hebben voor met de brommer rijden laat staan met de auto , en trouwens op die leeftijd heb je toch geen werk . en kan je geen wagen betalen aan de verzekirng en tax . ik moet pas ne auto hebben als ik ne vast job heb in school moet i da nie hebben is toch alleen maar om te showen ,en de held uit te hangen "met het moto "zie eens wat ik kan " .
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

ik ben er ook tegen , maar wat ik wel goed vind is dat je als je 18 bent dan al je rijbewijs kan halen
Antonio's pizza
Mountainbiker

Post by Antonio's pizza »

Ik zou voor zijn moest het systeem analoog zijn als de US: je mag autorijden op 16 maar je mag maar alcohol (legaal) drinken vanaf 21.

Anders, tegen. En zoals het al is gezegd, je hebt niet persee een auto nodig op 16 jarige leeftijd.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Antonio's pizza wrote:Ik zou voor zijn moest het systeem analoog zijn als de US: je mag autorijden op 16 maar je mag maar alcohol (legaal) drinken vanaf 21.

Anders, tegen. En zoals het al is gezegd, je hebt niet persee een auto nodig op 16 jarige leeftijd.
Alsof er zich alleen problemen zouden voordoen met 16 jarigen die met een stuk in hun botten achter het stuur zitten :roll: .

Zoals hierboven ook al gezegd werd is het beter om die 16 jarigen met een lichte (125 cc) motor te laten rijden, dan zullen de opgefokte 50 cc'tjes een pak minder leuk worden en dan leren de jongeren meteen om defensief te rijden. In Italië doen ze dit al jaren en ondanks het feit dat het land daar overloopt van de motards blijven de ongelukcijfers voor deze weggebruikers binnen de perken.
Post Reply